Stiže lijepi Peugeot 208

Novi Peugeot 208 nije se trebao pojaviti u medijima još barem neko vrijeme međutim kako to biva, prve službene fotografije novog francuskog mališana uspjele su pronaći svoj put na internet nešto ranije.

Otkad je predstavljen SR1 koncept na prošlogodišnjem ženevskom auto-salonu, Peugeot je krenuo novim dizajnerskim smjerom, s naglaskom na veću kvalitetu i povratak sportskog voznog iskustva kakvo smo nekada povezivali s legendarnim 205 modelom. Kulminacija tog procesa je upravo novi 208.

Model 208 nasljednik je Peugeot 207 modela koji se proizvodi od 2006. godine, a osmišljen je kao izravan konkurent automobilima kao što su Opel Corsa, FIAT Punto ili VW Polo u ovoj izuzetno popularnoj klasi automobila diljem Europe.

Novi model od samog će početka biti ponuđen kao varijanta s troja i petera vrata, a stilski gledano ovaj dodatak floti isticati će se u odnosu na konkurenciju visoko-kvalitetnim materijalima i velikom pažnjom koja se poklanja detaljima. Iako se varijanta s tri vrata i ona s pet vrata temelji na istoj mehaničkoj podlozi, obje su dizajnirane od samog početka kao dva zasebna entiteta.

U svjetlu kritika na račun inertnog karaktera automobila i visoke mase za tu klasu vozila, Peugeot se kod nasljednika 207-ice dobrano potrudio smanjiti masu i postići više zabavne i sportske vozne karakteristike koje podsjećaju na fenomenalni Peugeot 205.

Tako je novi Peugeot 208 u svom najlakšem izdanju (sa 975 kg) čak 173 kg lakši od 207 modela. Novi model također je 70mm kraći od svog prethodnika s 3.975mm te oko 10mm niži pri 1.492mm. Međuosovinski razmak je pak ostao isti s 2.540mm a unatoč manjim dimenzijama na vanjštini, putnici unutar vozila moći će uživati u više prostora. Prtljažnik je također 15 litara veći od 207 modela sa zapremninom od 285 litara.

Rešetka hladnjaka prvi je znak raspoznavanja. Kod varijante s tri vrata rešetka je izvedena putem horizontalnih rešetki dok je kod modela s petera vrata rešetka hladnjaka saćastog dizajna. Kromirani detalj koji se proteže nakon zadnjih prozora u C stup kod varijante s tri vrata ukazuje na stari 205 model.

U unutrašnjosti također nalazimo brojne promjene. Veliki ekran na dodir smješten na središnjem grebenu dominira unutrašnjim prostorom a isti dolazi serijski sa svim modelima osim početnog. Preko spomenutog ekrana upravlja se funkcijama kao što su audio sustav, navigacija ali i sustavima za kontrolu dinamike vozila. Peugeot također obećava upotrebu samo visoko-kvalitetnih materijala.

Ponuda 1.4 i 1.6-litrenih benzinaca koji se nalaze pod poklopcem 207 modela sada su zamijenjeni novim, izuzetno štedljivim, 1.0 i 1.2 VTi jedinicama. Najučinkovitija 1.0-litrena varijanta donosi potrošnju od tek 4.3 l/100km te emisije C02 od niskih 99 g/km. Izlazna snaga kretati će se od 75 do 100 KS. Ponuda dizelaša nešto je obilnija sa čak 5 opcija od kojih će neki biti opremljeni Peugeotovom štedljivom 'micro-hybrid' tehnologijom. Četiri varijante dolaze opremljene Start/Stop sustavom a najučinkovitiji agregat donosi potrošnju od samo 3.4 l/100km dok se emisije CO2 kreću oko 87 g/km.

Novi Peugeot 208 u prodaju stiže u proljeće 2012. godine. Model s tri vrata poslužiti će kao osnova za budući 208 GTI koji pak stiže krajem sljedeće godine. Jedva čekamo!