VRUĆI METAL

Štiklama direktno u blato – hrvatska premijera za Range Rover Velar

Početkom ovog tjedna hrvatski uvoznik Land Rovera prezentirao je četvrti model iz Range Rover obitelji – Velar

Velar bilo kodno ime prvog prototipa modela Range Rover iz 1967.
Naziv Velar je nastao iz latinskog naziva glagola velare (skriti, sakriti) što se činila kao zgodna dosjetka inženjera jer su po svaku cijenu htjeli svoj prototip čuvati u tajnosti. Ovogodišnji Velar nemoguće se sakriti jer jasnim, fluidnim linijama dominira prostorom gdje kod se pojavi – ocjena je svih koji su ga vidjeli uživo.

Još jedan veliki Range Rover. Zar prestaju proizvoditi Range Rover Sport?
Velar je u Range Roverovoj hijerarhiji ispod modela Sport. Samo 5 centimetara Velar (480 cm) je kraći od Sporta (485 cm) što je s pravom zbunjujuće. Očito Land Rover ima neke druge planove za sljedeću generaciju modela Sport.
Velar u filozofiji britanske marke je zapravo pravi GT auto u odijelu SUV-a, spreman za duga, udobna putovanja.

Ljepuškasti SUV je dakle spreman samo za kazalište i šoping?
Velar je uz pomoć sustava All Terrain moguće spuštati i podizati na čak 25 cm udaljenosti od tla. S time se opravdava prava svrha svih Range Rovera – vožnja po neasfaltiranom terenu svih vrsta. Čak i ulazak u vodu dubine 65 cm ne predstavlja nikakav problem za Velar.

Dizel je najpopularniji pogon za ovakve aute ali njih uskoro zabranjuju.
Dizeli je sigurno još dosta godina biti u upotrebi, čišći i ekonomičniji. Zato se Velar nudi s četverocilindarskim i šestcilindarskim motorima snage od 180 do 300 KS. Istog broja cilindara su i benzinski motori koji raspolažu snagom od 250 do 380 KS. Svu tu snagu u svim modelima kontrolira se 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Masa Velara je upotrebom puno, ne samo vanjskih, aluminijskih dijelova zadržana ispod 1900 kg zato su i brojke potrošnje i CO2 plinova prihvatljive za tako veliki automobil.

Izvana nisu štedjeli na plaći dizajnera, a unutra?
Dizajn unutrašnjosti Velara je vrlo trendovski jednostavan i digitaliziran. Čak i nama omiljena skandinavska konkurencija pada u drugi plan pogledom na Velarovo vozačko okruženje. Land Rover je postao predvodnik u broju vozačkih opcija te izbora komocije za putnike u svim svojim modelima. U Velaru možete provesti sate namještajući sve položaje sjedenja, osvjetljenja, ozvučenja i voznih karakteristika – sve na dodir prsta.

Sve dobre stvari puno koštaju, Velar sigurno nije iznimka?
Ranger Roveri nisu nikad bili narodski automobili, na tržištu je puno drugih koji se pokušavaju pohvaliti tom titulom. Cijena originalne individualnosti kojoj težimo svakog dana nije mala.
Za početnu cijenu od preko pola milijuna kuna zaslužna je prije svega bezobrazna, neutemeljena hrvatska trošarina koja ovakva vozila čini nedostupnima većem broju kupaca. Pogled na cjenike u zemljama Europske unije otkriva kome je Velar stvarno namijenjen. Kupci kojima je 3. generacija njemačke konkurencije dosadila imaju razlog za veselje.