Odličan odnos uloženog i dobivenog

Štedljiva Corsa desetljećima jedan od najpopularnijih automobila

Slika nije dostupna
Opel Corsa već desetljećima slovi za jedan od najpopularnijih automobila u Europi.

Mali Opel se često nalazi na samom vrhu europskih prodajnih ljestvica, a i kod nas je redoviti stanovnik topa deset. Dakle, Corsa je jedan od najuspješnijih automobila na našem tržištu, a koja je njezina tajna otkrili smo kroz test prilično atraktivne izvedbe s dizelskim motorom i Enjoy paketom opreme.

Dizajn Corse je neupadljiv i bez težnje da bude spektakularan, kako izvana tako i iznutra. Sve je uredno, s gotovo vrhunskom ergonomijom i bez prevelikih zamjerki. Sjedala su vrlo udobna za osobu prosječne konstitucije, pozicija sjedenja ugodna, a osjećaj u vožnji opuštajući.

A opuštajućem karakteru Corse dodatno pridonosi i motor. 1,3-litreni dizalaš svoje porijeklo vuče još iz braka GM-a i Fiata, a Opel je na njemu sve ove godine intenzivno radio kako bi dodatno optimizirao njegovo ponašanje.

Motoru možemo uputiti samo jednu realnu zamjerku – prisutnu turbo rupu na niskom broju okretaja. Svi ostali komentari vezani uz motor su isključivo pohvale: elastičan, živahan, uglađen i izuzetno štedljiv, tako da s pravom zaslužuje pridjev Ecoflex.

Opelova štedljivost

Pritom ovo o štedljivosti nije samo Opelova reklamna floskula. Ovo je jedan od rijetkih automobila kod kojeg se deklarirana tvornička potrošnja gotovo poklapa s onom u realnim uvjetima. Opel tako obećava 4,4 litre, dok je Corsa na našem testu trošila samo 4,8.

Dakle, ovo je jedan od najštedljivijih automobila na tržištu. I sve to bez da se zaboravilo na performanse. Naime, ova štedljiva Corsa ima solidnih 95 konjskih snaga, što je sasvim dovoljno za prilično poletne karakteristike. Ubrzanje do 100 za otprilike 12 sekundi i maksimalnih 173 na sat – dovoljno za sve situacije, u gradu, na otvorenoj cesti, na autocesti.

I u svima njima, Corsa se snalazi sasvim solidno, prvenstveno zahvaljujući izuzetno udobnom ovjesu koji vožnju čini opuštajućom i na lošijim podlogama. Ovako udoban ovjes rijetka je pojava u klasi gradskih automobila. S druge strane, ljubitelji agresivne vožnje neće biti previše oduševljeni. Za tako nešto Corsi nedostaje bolji mjenjač te izravniji upravljač.

Ocjena: vrlo dobar

Corsa 1.3 CDTI Enjoy ukupno zaslužuje vrlo dobru ocjenu. A i cijena od 109 tisuća kuna je potpuno fer. Kao prvo tu je prilično snažan i štedljiv dizel.  Nadalje, paket Enjoy donosi prilično visoku razinu opremljenosti. Tu su primjerice i grijani vanjski retrovizori, svjetla za maglu te brojni estetski dodaci. Pribrojimo li tome i detalje s popisa dodatne opreme poput parkirnih senzora i tempomata, jasno je kako Opel zaista nudi odličan odnos uloženog i dobivenog. I to je najvažnija tajna uspjeha Corse.

Emisiju Automotiv pratite nedjeljom ujutro na programu Nove TV.