Frankfurt domaćin

Sjeta na najvećem sajmu automobila

Slika nije dostupna
Iako nije riječ o najvećem, a niti o najnapučenijem gradu Njemačke, Frankfurt je prijestolnica novca, a već je desetljećima domaćin najvećeg svjetskog auto salona.

Nijemci su posebno ponosni na velebne hale Frankfurter Messe kompleksa, gdje će posjetitelji s uživanjem potrošiti cijeli dan na razgledavanje blještavih noviteta. No, uz fascinantne izložbene prostore, među kojima naravno prednjače oni njemačkih proizvođača, u zraku se ipak osjeti i sjeta.

Europska ekonomija, odnosno ekonomije pojedinih zemalja članica Unije, ne stoje nimalo dobro i to automatski znači usporavanje u prodaji automobila trećeg svjetskog automobilskog tržišta. Svi se stoga pitaju nagriza li polako auto industriju novi val krize.

'Vidimo oblake u zraku. Oni dolaze od dužničke krize, od pojačanih tenzija u financijskom sustavu i stoga je za nas važno poslati snažan znak povjerenja, iz industrije i iz Mercedesa, kako ipak vjerujemo u obećavajući broj narudžbi', kaže dr. Dieter Zetsche, predsjednik uprave Daimler AG.

BMW preferira struju

Počeli smo sa šefom Mercedesa, a upravo je taj, najpoznatiji auto brend na svijetu, i tradicionalno najimpresivniji izlagač u Frankfurtu. Sjajan dizajn golemog izložbenog prostora i, naravno, sjajni automobili.

Najvažnije trokrake zvijezde su nove generacije B i M-klase, a sve je prštalo i od konjskih snaga zahvaljujući novom SLK 55 AMG-u i SLS AMG Roadsteru. F125 je još jedan u nizu Mercedesovih koncepata i, zanimljivo, i dalje vjeruju kako su gorive ćelije bolji izbor od elektro pogona. F125 tako bez problema može prevaliti 1000 kilometara.

Konkurentski BMW preferira struju. Njihovi dugo najavljivani električni modeli nose oznaku i3 i i8. Manji i3 dolazi s kabinom napravljenom od plastike ojačane ugljičnim vlaknima, a u prodaji će se naći 2013. godine. Ako da, onda bi vas cijena od oko 40 tisuća eura mogla obeshrabriti.

No sportski će i8 biti još skuplji – kalkulira se o čak 200 tisuća eura. Po prvi puta na svijetu na njemu smo vidjeli laserska svjetla, koja troše upola manje energije od LED svjetala. i8 u salone stiže 2014. godine.

To je budućnost, a sadašnjost su novi M5 te druga generacija serije 1. 'Jedinica' će kupce i dalje privlačiti sportskim afinitetima i dinamikom nemjerljivom u klasi. U početku će biti dostupna samo s pet vrata, ali i s dva različita vizualna paketa – Sport i Urban Line.

Urban Concept - dvosjed za one koji na posao putuju udvoje

Treći njemački premium brend, Audi, predstavio je brojne novosti. Cijela plejada sportskih S modela, zatim moćni RS5 te kompletni redizajn za prekrasni A5. No u prvom je planu ipak povratak na scenu modela A2. Posve drugačiji od originala i s posve drugačijom filozofijom. Električnom, naravno. Eco-friendly A2 na tržištu će se pojaviti tek 2016.godine.

Puno luđi je Urban Concept! Urban Concept je dvosjed namijenjen onima koji na posao putuju udvoje i pritom žele uštedjeti. Volkswagenov Nils je pak već četvrta izvedenica zanimljivih štedljivih koncepata za gradske gužve, ali u formi jednosjeda.

Jer, više od dvije trećine ljudi se na posao vozi bez suputnika. Jedan auto, pet sjedala i samo jedan putnik. Posve nelogično, neekonmično i nimalo dobro za okoliš. Nils je dugačak svega 3 metra, 460 kilograma težak i stoga ne treba puno energije za pogon.

 No Nils nije bio glavna zvijezda narodne marke. To je maleni Up. Dugačak je kao nekad Lupo, dakle 3,5 metra, ali u tim mini dimenzijama nudi znatno više. Primjerice, prtljažnik prima 251 litru, čak dvostruko više od Lupa. Dva su nova trocilindarska benzinska motora, uskoro stiže i tvornička plinska instalacija, a model na struju 2013.

Kod Opela su dva važna noviteta. Prvi je nova Astra GTC. U ponudi će biti motori od 100 do 180 konja, a naplaci do veličine čak 20 cola. Cijena u Njemačkoj – od 19,900 eura.

Drugi highlight – Zafira Tourer. Sada osjetno veća, kao VW Sharan i Ford Galaxy. Dobila je i dodatak u nazivu Tourer, što upućuje kako je postala prostranija, ali i luksuznija. Mi bismo dodali i ljepša nego ikad. U Opelu doista pušu neki novi vjetrovi.

Marka s munjom nije ostala bez odgovora niti na bačenu rukavicu iz VAG koncerna. Ovo je 'RAK e' koji, kao i kod Audija, nudi mjesto za dvoje putnika, no ovdje oni sjede jedan iza drugoga. Pogon je na struju. Cijena vožnje – jedan euro na -100 km.

C-X16 konkurencija Porscheu 911

Svi su Japanci ove godine posve podbacili kada su u pitanju koncepti budućnosti, no Honda se ionako koncentrirala na novi Civic. Futuristički dizajn ostaje, iako nam na prvu, novi model ne izgleda jednako dobro kao stari…Činjenice govore o 2 centimetra nižoj visini, još boljoj aerodinamici, još većem, rekordnom prtljažniku ali, na žalost, i bez očekivanih novosti oko motorizacije. Benzinci tako ostaju nepromijenjeni dok dizelaš dobiva dodatnih 10 konja. Modela s troja vrata neće biti, a i Type R je upitan, upravo zbog deficita kod motorizacije.

Što bi auto svijet da nema Porschea i njegove 911-ce. Još jedna nova generacija, još jednom ista stara priča. Od 1963. sve je praktički jednako, ali opet novo i drugačije. I to je toliko dobro, toliko tehnološki savršeno da ne zaslužuje ništa drugo nego divljenje. Uf, al volimo taj Porsche.

I sve to vide u Jaguaru i grizu nokte. Odnosno, činili su to dosad. C-X16 je automobil stvoren kao konkurencija Porscheu 911. Pogon je na stražnje kotače koje gura V6 kompresor sa 380 konja i mali elektro motor za dodatni boost. U salonima će biti od 2013. godine.

U isto vrijeme se nadamo i prvom Maseratijevom SUV-u. Još su 2003. Talijani su razmišljali o SUV-u, a sada se stvari i konkretnije realiziraju. Ime je staro – Kubang, a ispod prekrasnog dizajna krije se tehnika američkog Jeepa.

Ako vas zanima vrhunski trkaći sklop u cestovnom odijelu, onda je Lamborghinijev štand definitivno jedna od opcija. Vremešni Gallardo je ovdje predstavljen u specijalnoj verziji Super Trofeo Stradale. Ubrzanje do stotke – 3,4 sekunde, najveća brzina – 320 km/h.

Rimac Automobili: Inovativni sustav pogona kotača

Brzo, jako brzo, no ne i kada su Hrvati u blizini! Rimac Concept One, prvi je projekt 23-godišnjeg inovatora Mate Rimca, iz Samobora. I dok su mnogi sumnjali u mogućnost izrade tog, po mnogo čemu posebnog sportskog automobila, kao i na sam dolazak u prestižni Frankfurt, Rimac Automobili su posao, od početka do kraja, odradili doista profesionalno.

Concept One pogoni struja, koristi inovativni sustav pogona svakog kotača pojedinačno, razvija čak 1.088 konjskih snaga, ubrzava do stotke za nevjerojatnih 2,8 sekundi, limitiran je na 305 km/h, a radijus mu je čak 600 kilometara. Sve je to dosad neviđeno u auto svijetu, no sve to treba i potvrditi u praksi.

'Proizvest ćemo samo 88 ovih automobila, to je ekskluzivni limitirani proizvod. To jest industrija, ali mala manufakturna industrija, u odnosu na veliku industriju kakvu primjerice ima Njemačka', kaže Mate Rimac.

Prvi primjerci na cestama bi trebali zarolati 2013. godine, najvjerojatnije u rukama bogatih šeika. Cijena? Između 700 i 800 tisuća eura.

Da, vrhunske su stvari skupe. Ali to je jedini ispravan način da se jedna nova, mini automobilska kompanija, ucrta u auto kartu svijeta. Mala, ali ekskluzivna produkcija prolazi. Sve ostalo je jednostavno nemoguće pokraj mastodonata koji auto industrijom drmaju stotinjak godina.

Hrvatskom superautomobilu želimo da ga što prije ugledamo parkiranog u centru Zagreba. Pa i testiramo, naravno! I bio je to šećer za kraj našeg pregleda iz Frankfurta. Sve novitete možete uživo vidjeti do 25. rujna, po cijeni od 15 eura. Za ovakav spektakl, to je čista bagatela. I stoga, pravac Frankfurt.