Nedavno istraživanje koje je proveo Nissan, angažirajući psihologe, moćne kompjutorske procesore i društvene mreže otkrilo je kako pri odabiru boje novog automobila zapravo bježimo sami od sebe.
Više od 5000 ispitanika otkrilo je svoju osobnost kroz set pitanja te omiljene boje svakodnevnih predmeta koje upotrebljavaju. Među njima su naravno bili i automobili.
Upravo ovdje nastaje sudar naših svjetova, unutarnjih i vanjskih. Vozila 86% svih ispitanika bila su u boji koja ne odgovara njihovom karakteru. Čak 2/3 svih biraju konzervativne, tradicionalne boje poput crne, sive ili bijele. Više od polovice je priznalo kako je odabir boje direktno utjecao na njihovu odluku o kupnji pojedinog automobila.
Psiholozi ovu pojavu objašnjavaju na dva načina. Odabir boje vezan je za našu percepciju društva i događanja, stoga u doba ekonomske nesigurnosti pri kupnji automobila igramo na sigurno i biramo boje iz neutralne palete poput navedenih.
S druge strane odabir boje predstavlja naše težnje, zato nije nimalo neobično ako biramo crni auto jer upravo ta boja se veže uz fine i skupe stvari oko nas – od tehnologije do nakita.
Prema višegodišnjim istraživanjima, boje koje nam se sviđaju i koje biramo duboko su urezane u našu svijest od ranog djetinjstva i nad time nemamo nikakvu kontrolu.
Zadnjih godina svi zajedno svjedoci smo vrlo širokih mogućnosti personalizacije novih automobila upravo kako bi izrazili svoju osobnost. Takvi izbori i osjećaj uključenosti u proizvodni proces automobila dobrodošli su kako bi pokazali pravu, iskrenu stranu sebe. Zato pri kupnji novog automobila ne budite sputani bojama.