SEAT predstavio Mii s 5 vrata

Nakon što je VW predstavio svoj Up! model i Škoda svoj Citigo, sada nam SEAT predstavlja svoju praktičniju verziju najnovijeg gradskog automobila pod imenom Mii.

SEAT je upravo najavio proširenje Mii linije vozila, najnovijeg malog gradskog automobila koji od sada dolazi u još praktičnijoj izvedbi s petera vrata. Dodatkom stražnjih vrata ovaj super-kompaktni SEAT predstavlja jedinstvenu kombinaciju doista zabavnih, dinamičnih voznih karakteristika, sportskog dizajna i fantastične funkcionalnosti. Ipak, Mii je ostao vjeran SEAT-ovim načelima što drugim riječima znači da će novi gradski automobil španjolskog brenda biti pristupačan velikom krugu kupaca, kako cijenom za koju se doista dobiva puno tako i troškovima održavanja.

Kada kažemo kompaktni gradski automobil, onda doista mislimo kompaktni. Mii mjeri 3.56 metara u dužinu što ga čini savršenim automobilom za gusto napućene gradske sredine dok istovremeno nudi prostran interijer za četiri putnika svojim optimalnim korištenjem prostora. S 251 litrom, Mii također nudi jedan od najvećih prtljažnih prostora u klasi koji se povećava na čak 951 litru spuštanjem stražnjih sjedala.

Novopridošlica u Mii obitelji, točnije karoserijska inačica s petera vrata biti će još praktičnija od svog manjeg brata dok vanjski izgled vozila gotovo ostaje nepromijenjen, ako ne brojimo višak vrata. Stražnja vrata s širokim kutom otvaranja omogućavaju lagan pristup stražnjoj klupi što je posebno praktično za roditelje koji znaju kakve se sve muke vežu s montiranjem dječje sjedalice ili vezanjem sigurnosnog pojasa za djecu na stražnjim sjedalima. Prostor između prednjih sjedala i stražnje klupe također je dimenzioniran kako bi odlaganje stvari bilo što jednostavnije. Svojim praktičnim interijerom i istovremeno kompaktnim vanjskim dimenzijama, Mii je također vrlo lako za parkirati.

Osjećaj prostranosti dodatno je naglašen panoramskim krovom koji će se protezati gotovo cijelom dužinom krovišta čime će u pogledu moći uživati svi putnici. Međutim, da temperature unutar vozila ne bi postale neugodne tijekom toplih ljetnih mjeseci, SEAT je ubacio i pomični zaslon koji se proteže preko cijelog krova te u potpunosti sprječava prodor sunčeve svjetlosti.

Osim što pruža lijep pogled i omogućava više dnevne svjetlosti u putničkom prostoru, panoramski krov se može i djelomično otvoriti poput staromodnih 'šibera' laganim pomicanjem prema gore te tako donijeti svjež zrak ili u potpunosti tako da se krov vodoravno pomakne unatrag.

Što se tiče sigurnosti putnika, naslonjači za glavu i dječje brave na stražnjim vratima dio su standardne opreme.

U verziji s petera vrata Mii i dalje ima čvrst karakter i prepoznatljiv dizajn. Jedan od odlučujućih čimbenika u izgledu automobila bilo je postizanje savršenih proporcija a rezultat je širina od 1.64 metra, dug međuosovinski razmak od 2.42 metra i iznimno kratki prevjesi sprijeda i straga. Strmo nakošen stražnji kraj posebno je zaslužan za velikodušnu količinu prostora u unutrašnjosti što je vrlo važno za klasu malih gradskih automobila.

Stražnja vrata savršeno se uklapaju u linije vozila i tek diskretno ističu pogledom na bočni profil vozila. Konture krovišta ostale su nepromijenjene dok stražnji stup zadržava širok i čvrst oblik. Linija prozora nešto je niža nego na verziji s troja vrata a ručke na vratima još su jedan odraz visoke kvalitete izrade.

Mii s petera vrata trenutačno će biti prepoznatljiv kao pripadnik SEAT obitelji, a novi prednji svjetlosni sklopovi indikacija su novog smjera u dizajnerskom jeziku španjolskog brenda. Stražnji svjetlosni sklopovi također su novog dizajna s trokutasto oblikovanim elementima.

Vezano za tehnološke specifikacije i opremljenost, nema razlike između dvije karoserijske verzije. Ispod poklopca motora sjedi nova generacija motora. Kompaktni 3-cilindraš obujma 1 litre vrlo je lagan, kompaktan i učinkovit. Spomenuta jedinica dolazi u dvije izvedbe, sa 60 i 75 KS, a oba garantiraju agilne i dinamične vozne karakteristike i to ne samo u gradskom prometu.

Nove Ecomotive verzije 1-litrenog benzinca pravi su čarobnjaci štedljive potrošnje a dostupne su s oba motora (s 60 i 75 KS). Zahvaljujući Start/Stop sustavu, regeneraciji i drugim inicijativama za smanjenje potrošnje, ovi agregati troše 4.1 tj. 4.2 l/100km uz emisije CO2 od 96 tj. 98 g/km.

Mii je također prvak klase kada govorimo o inovativnim tehnologijama. City Safety Assist naziv je pomoćnog sustava koji radi na način da se u gradskoj vožnji uslijed potencijalno rizične situacije kočnice na Mii-u automatski aktiviraju kako bi se izbjegao sudar.

Pri brzinama do 30 km/h laserski senzor identificira vozila ili prepreke u smjeru vožnje nevezano da li su predmeti pomični ili nepomični. Ako ovaj sustav identificira rizik od udarca u određenu prepreku ili vozilo a vozač nije aktivirao kočnicu, sustav automatski aktivira kočnicu ili pomaže vozaču da primjeni kočionu silu do maksimuma. U puno slučajeva, upravo sustavi poput City Safety Assist-a mogu spriječiti da uopće dođe do nesreće i uštedjeti vlasnicima novac ili u najmanju ruku umanjiti ozbiljnost nesreće i posljedičnih ozljeda.

Još jedan inovativan sustav, SEAT Portable System, dio je standardne opreme a radi se o sustavu koji se koristi preko 5-inčnog ekrana na dodir. Ono što je možda dojmljivije od mnogobrojnih funkcija jest podatak da se ekran može izvući i koristiti i izvan automobila dok je istovremeno prilikom rada u automobilu savršeno integriran u elektroniku vozila. Među mnogim funkcijama na raspolaganju treba spomenuti navigaciju, hands-free modul s glasovnim upravljanjem i on-board kompjuter, optički sustav parkiranja, ture razgledavanja znamenitosti preko navigacijskog sustava kada recimo idete na put kao i mogućnost parkiranja u blizini odredišta, upozorenje za gorivo (tj. manjak istoga), upravljanje autoradiom i Media Playerom i još štošta.

Novi SEAT Mii s petera vrata u ruke kupaca stiže početkom ljeta.