TEST

Pogledajte ove brojke i dva puta razmislite želite li voziti 200 km/h!

Vožnja u skladu s ograničenjima ne udaljava vas samo od problema sa zakonom…

Svakodnevica na hrvatskim cestama vozačima ne dopušta vožnju bržu od 130 km/h zbog sigurnosnih uvjeta, ali većina današnjih automobila uz ne preveliki trud dostiže magičnu brojku 200. Iako je mnogima toliko brza vožnja primamljiva zbog naleta adrenalina, znate li koliko u tom trenutku automobil troši i koliko zagađuje okoliš?

Odmah zaboravite na brojke iz brošura proizvođača jer ovu informaciju tamo nećete pronaći. Naši kolege nasumično su izabrali nekoliko automobila i usporedili ih u realnim uvjetima na njemačkom „autobahnu“. Rezultati su zastrašujući.

Za početak uzmimo najslabiji automobil na testu - na našim prostorima omiljeni VW Golf. S 1.5-litrenim benzincem prosječna potrošnja mu je 4,9 l, pri čemu proizvodi 112 g/km CO2, što je za današnje standarde prihvatljivo. Međutim, kada se kazaljka brzinomjera natjera na 200 km/h potrošnja se penje na 14,6 l, a CO2 na čak 346 g/km! Ništa drugačije nije ni s Passatom u 2,0-litrenoj TDI verziji koji je poznat po svojoj štedljivosti u normalnim uvjetima, no na 200 km/h 'popije' 12 litara dizela i ispusti 318 g.

Roadsteri su jedni od najlakših automobila na tržištu, koji zbog svoje mase ne iziskuju snažne motore velikog obujma, pa time nisu ni rastrošni. Bez obzira na to Abarth 124 Spider svoj prosjek u potrošnji od 6,4 litara pri 200 km/h diže za čak 11,3 l. Jednako je i sa SUV kandidatom iz Audijeve game – Q5 s 2.0 TFSI motorom i pogonom na sve kotače troši točno 10 l više (17,1 l).

Hibridni automobili hvale se svojom brigom za okoliš i štedljivošću, no što se dogodi kada se Lexus IS 300h nađe na svojoj maksimali? S prosječnih 4,6 l i 107 g/km, pri 200 km/h se katapultira na 20,0 l i 474 g/km. S druge strane BMW-ova vruća izvedba srednje limuzine M550i xDrive u jednakom režimu rada daje prirodi i džepu mnogo ugodnije brojke - 16,9 l i 401 g/km.

Oba najveća iznenađenja na testu dolaze iz Stuttgarta. Porscheov 911 Turbo S s 580 KS čini pozitivnu stranu dvojke jer s prosječnih 9,1 l i 212 g/km, na 200 km/h pokazuje 18,3 l i 434 g/km CO2, čime od prosjeka ne odskače onoliko koliko bi se od superautomobila očekivalo. Neugodno nas je iznenadila Mercedes-Benzova V-klasa 250 d koja je pri jednakoj brzini trošila 21,5 l i ispuštala 570 g/km CO2. Masa i aerodinamika čine svoje.

Posljednji kandidat bio je Dodge Ram 1.500 5.7 HEMI koji je očekivano odnio titulu najprljavijeg automobila na testu. Na svojih ograničenih 195 km/h gutao je 35,1 l i po kilometru ispuštao gotovo dvostruko više CO2 od Porschea, preciznije 832 g/km.

Pogledate li navedene brojke, vjerujemo da ćete se, kada vam sljedeći put dođe želja za vožnjom pri 200 km/h, dva puta zapitati želite li to uistinu napraviti.