Nakon dvadeset godina u kojima se, u režiji GM-a, ime Saaba, nažalost srozavalo, stvari se, s novim vlasnikom, nizozemskim Spykerom, polako vraćaju na svoje.
Tako nakon poduže kreativne pauze Saab ponovo ima model kojim je uzburkao duhove, kako i priliči proizvođaču koji u svom proizvodnom asortimanu ima i neke od najmoćnijih lovačkih aviona na svijetu. O kojem je modelu riječ, donosi Automotiv.
Upadljiv, elegantan, impresivan i nadasve originalan. Sve su ovo karakteristike novog 9-5. Limuzine visoke srednje klase s kojom se Saab ponovo hvata u koštac s nekim od najvećih premium igrača – primjerice Audijem A6, BMW peticom, Mercedesom E-klase ili pak svojim najizravnijim konkurentom, Volvom S80.
Najjači adut novog 9-5 je dizajn. Automobil je nastao na tragu izgleda nebrojenih studijskih modela, kojima je švedski proizvođač posljednjih godina oduševljavao, od Ženeve do Tokija. Takav futuristički smjer kombiniran je s onim klasičnim.
Svojom bočnom linijom i zaobljenim konturama, novi 9-5 neodoljivo podsjeća na modele s kojima je ova marka postala slavna. Tako Saab nastavlja dizajnersku tradiciju uvelike inspiriranu vojnim avionima. Novi 9-5 djeluje futuristički, no ne zaboravlja na svoje porijeklo, a takva se kombinacija u automobilskom svijetu najviše cijeni.
Tek pogled uživo otkriva kako je ovo zaista velik automobil. Dugačak je točno 501 centimetar, što ga čini dužim od većine premium konkurenata. A te dimenzije dobro dođu u unutrašnjosti, gdje je 9-5 izuzetno prostran. Osobito na stražnjoj klupi.
A dizajn? Izuzmemo li neka rješenja kojima se Saab pokorio trendovima, 9-5 i dalje ostaje prilično svojeglav i nadasve originalan. I prilično napredan. Dašak atmosfere iz najviše klase, ali i iz borbenih lovaca, daje head-up display brzine na vjetrobranskom staklu. Već viđeno, no niti jednom automobilu ovaj detalj nije toliko pristajao kao Saabu. Jedina zamjerka u unutrašnjosti – neki plastični dijelovi bi s obzirom na klasu i cijenu automobila mogli biti kvalitetniji.
Za pogon Saaba 9-5 koristi se bogata paleta benzinskih i dizelskih motora, svi uglavnom iz palete General Motorsa. U ovom modelu svoj posao obavlja najsnažniji dizel obujma dvije litre, sa 190 konjskih snaga i 400 Nm okretnog momenta. Prava mjera za veliki i prilično teški 9-5. Odličan odabir je i pogon na sve kotače kao u testnom modelu. Još da se na mjestu ručnog mjenjača nalazi automatik, mogli bismo govoriti o idealno konfiguriranom primjerku.
Motor je prilično kultiviran, elastičan, te vrlo štedljiv. Do 100 ovaj Saab pojuri za devet cijelih dvije sekunde, dok je prosječna potrošnja na testu iznosila 7,7 litara. Odličan rezultat, jer moramo imati na umu, ovaj automobil ima 1.915 kilograma i pogon na sve kotače.
Saab 9-5 se, prvenstveno zahvaljujući pogonu, u zavojima ponaša vrlo neutralno i omogućava visoke brzinske prosjeke. S druge strane, i udobnost ovjesa je na najvišoj razini. Jedino što smeta je malo previsoka razina buke pri višim okretajima kojoj u najvećoj mjeri kumuje lošija izolacija motora. No na taj problem vrlo lako zaboravimo kada vidimo u kako se luksuznom okruženju vozimo.
Top paket opreme Aero (aero) je zaista bogat, a kada na to dodate još 85 tisuća kuna dodatne opreme, dobivate pravo uživanje u funkcionalnosti, luksuzu i eleganciji. Pa stoga 478 tisuća kuna i nije pretjerano. Onaj kome ipak je, može se odreći dijela luksuza i izdvojiti 394 tisuće kuna, za ionako bogato opremljeni Aero model s istim pogonom i motorom. Uspoređujući s konkurencijom, to je i te kako povoljno.
Saab 9-5 je odlična i jedna od rijetkih logičnih alternativa njemačkom premium trojcu. Pravi odabir za one koji žele nešto vrhunsko, a opet drugačije.