Renault je svoju ponudu modela poprilično povisio. U tu kategoriju definitivno ulazi i nepokolebljivi Scenic. Aktualan više od 20 godina, kroz svoje generacije imao je hrabre dizajnerske istupe, a ništa drugačije nije ni s tek nedavno pristiglim.
Francuzi su odlučili pratiti visinske trendove, pa je tako Scenic postao automobil koji uz monovolumenske odlike, ima i one crossovera. Očito kod ljudi više ne prolazi samo prostranost i funkcionalnost, već je na cijeni osjećaj sigurnosti, ali i slobode, u pogledu skretanja bez previše razmišljanja na makadamske puteve.
U odnosu na klasični Scenic, uz duljinu (23 cm) i veći međuosovinski razmak(3 cm), razlike su vidljive na stražnjem kraju, točnije svjetlima. Dok ostale novosti koje možete vidjeti na četvrtoj generaciji Scenica prate filozofiju marke. Zapravo, moramo se ispraviti, samo jedna odstupa, a to su dimenzije guma - 195/55 R20. Atraktivnost je u ovom slučaju nesporna, sve ostalo ipak izaziva upitnike iznad glava, iako u Renaultu garantiraju stalnu dostupnost guma netipičnih dimenzija. Naš testni primjerak vozio se baš na takvima, pa smo s pozornošću pratili kako se sam automobil ponaša u vožnji.
Agresivnija vožnja zavojima prošla je iznenađujuće ugodno, dok je vožnja gradom pokazala znakove nešto tvrđeg ovjesa. Ležeći policajci i oštećene ceste za Renault minibus su bili svakodnevni izazovi, a budući da je njegov zadatak promoviranje udobnosti, od nas će dobiti ocjenu vrlo dobar u tom poglavlju.
Pogled ispod haube, ali i osjećaj u vožnji otkriva prilično veliku brojku dizelskih konja na okupu. Čak 160 KS u testnom Grand Scenicu, dolazi iz poznatog 1.6 dCi motora. Osim što uglađeno isporučuje snagu, svojim vlasnicima pruža zadovoljstvo u pogledu potrošnje. Zabilježenih 6.8 litara na kraju testa u kombiniranim uvjetima, od toga najviše u gradu, svima će biti i više nego prihvatljivo kod automobila težeg više od 1600 kg. Djelomično zasluge pripisujemo i automatskom EDC mjenjaču.
Izgled unutrašnjost Scenica prati novi potpis Renaulta, a ideje su preuzete s Meganea i Talismana. Naravno, u ovoj priči još je više prostora, koji mu ipak neće donijeti titulu kralja u toj kategoriji među monovolumenima, iako se hvali i trećim redom sjedala.
Bogati popis opreme, u našem slučaju Bose Energy u konačnici znači nešto višu cijenu od očekivane. Hvaljeni audio sustav opet nas je raspjevao, dok kvačice u konfiguratoru uz panoramski krov znače dodatnih 4.900 kuna na početnih 249.400 kuna, koliko je stajao naš testni primjerak u najsnažnijoj dostupnoj izvedbi. Nešto se pita i konkurenciju u ovom slučaju, a to znači da Renault ima svoje adute u svijetu velikih i po novom – povišenih.
Renault Grand Scenic 1.6 dCi 160 EDC Bose Energy
Motor četverocilindarski, dizelski Obujam 1598 cm3 Snaga 118 kW(160 KS) pri 4000/min Najveći okretni moment 380 Nm pri 1750/min Pogon na prednje kotače Mjenjač automatski, sedam brzinski s dvije spojke • D/Š/V 4634/1866/1655 mm Najveća brzina 200 km/h 0 – 100 km/h 11,0 s Prtljažnik 595 l Potrošnja 6,8 l /100 km Spremnik goriva: 53 l Emisija CO2 122 g/km Cijena od 249.400 kuna