Kako i ne bi kad je sa zatvaranjem poglavlja '323' Mazda napustila tipičnu japansku filozofiju izrade automobila i okrenula se afinitetima europskih kupaca. Posebice se to vidjelo na izgledu. No zanimljivo, posljednjim je redizajnom pitom, skladan, recimo to tako 'europski' izgled, postao agresivan, s nakošenim očima i izduženim stražnjim svjetlima, dakle, s aluzijom na japansku dizajnersku školu.
U svakom slučaju, redizajn je donio značajno osvježenje, potrebno za tržišnu utakmicu s iznimno jakom konkurencijom. U kabini nisu napravljeni tako veliki zahvati. Za to, naime, nije niti bilo potrebe. Ergonomija, preglednost i kvaliteta izrade su na vrlo visokom nivou, a sjedeća pozicija je jedna od najboljih u klasi.
Kad smo kod sjedenja, treba istaknuti kako su sjedala vrlo udobna, s mogućnošću višestrukog podešavanja. Hvalimo i vrhunski podešen upravljač kao i precizan te dobro postavljen mjenjač. Ovdje Mazda može poslužiti kao primjer drugima.
Obzirom na duljinu od gotovo četiri i pol metra, što je apsolutni rekord klase, mjesta ima sasvim dovoljno, no ipak ne onoliko koliko smo očekivali. K tome, prtljažnik je sa 340 litara manji od konkurencije, što je posve netipično, obzirom na spomenutu rekordnu duljinu.
Nećete biti najbrži u kvartu, ali oduševljava tihim radom
Prelazimo na motor. Riječ je o ulaznom benzincu, obujma 1.600 kubika i sa 105 konja. Oduševljava tihim, gotovo nečujnim radom, što je još jedna potvrda genijalnosti japanskih inženjera, kada je riječ o otto motorima. S ubrzanjem od 12,2 sekunde i maksimalnih 184 km/h nećete biti najbrži u kvartu, posebice ne s upaljenom klimom i s četiri putnika, no za one koji ciljaju upravo na to, 1.6 benzinac ispunjava zadaću. S prosječne 8,2 litre nije niti previše rastrošan.
Još jedan detalj koji govori o kvaliteti i brzi za vozače je vrhunsko doziranje papučica, kako gasa, tako i kočnice te posebice kvačila. Ovdje nema nepotrebnog cukanja i posebice iritantnog odmaka kod gasa, koji je sve primjetniji kod novih automobila.
A iste, pozitivne dojmove, Mazda 3 ostavlja i u vožnji. No, potvrda je to već svega ranije poznatog, trojka je jedan od najdinamičnijih automobila u klasi. Pravi vozački stroj. Oprema testnog modela je treća razina, a to znači kako je ovdje sve što prosječnom vozaču treba, i za što će morati izdvojiti 129.000 kuna. Po nama, to je fer ponuda.