U okviru OSCar eO projekta, električni rally-raid automobil sudjelovat će u najzahtjevnijoj utrci izdržljivosti na svijetu, Dakar Rallyu, s ciljem da pokuša preći cijelu udaljenost utrke i naravno pobijediti. Inicijator projekta i višegodišnji sudionik Dakar Rallya, Maris Saukans objašnjava: 'Možda zvuči pretenciozno, ali mi zaista namjeravamo pobijediti u kategoriji vozila s alternativnim pogonima'.
OSCar eO sudjelovati će u Dakar reliju u kategoriji posebnih vozila koja je uvedena prije nekoliko godina, ali nije privukla mnogo natjecatelja. Prilikom susreta s čelnicima francuske tvrtke A.S.O. koja je zadužena za organizaciju Dakar relija, članovi ekipe Rally Raid Team Latvia dočekani su s entuzijazmom i pružena im je velikodušna potpora. Dambis i Saukans također su uvjerili A.S.O. da je projekt izvrsna platforma za razvoj novih i originalnih ideja u polju inženjerstva i mogućnosti za razvoj ovog sporta u kontekstu očuvanja okoliša.
Jedna od glavnih komponenti u novom OSCar eO automobilu su svakako baterije. Baterije će ekskluzivno dobavljati tvrtka Winston Battery iz Narodne Republike Kine. Dambis kaže: 'Winston Battery jedna je od vodećih proizvođača baterija za električne automobile na svijetu i nismo mogli poželjeti bolji proizvod za naše eO vozilo'.
Dva snažna permanentna magnetska električna motora kombinirane snage 180 kW omogućit će OSCar eO da razvije maksimalnu brzinu od 140 km/h. Iako to samo po sebi nije mnogo, brzina nije ključna stavka u projektu jer se eO neće natjecati u klasi automobila s konvencionalnim pogonom.
Dambis je izjavio i sljedeće: 'Motori će moći kratkoročno ponuditi maksimalno 315 kW što će nam omogućiti da svladamo izuzetno strme pješćane dine pustinje Atacame u Čileu'.
Inženjeri očekuju da će puni paket baterija omogućiti autonomiju od 150 km pri najtežim terenskim uvjetima te do 300 km na manje zahtjevnim terenima. Etape Dakar Rallya obično su nekoliko puta duže od maksimalne autonomije eO-a te će stoga OSCar eO biti opremljen s generatorom električne energije koji će pokretati benzinski motor s unutarnjim izgaranjem.
'Ne možemo bez toga. Jedina alternativa je da ugradimo još jedan paket baterija u automobil, ali baterija je dovoljno ionako. Čak ćemo zapravo i sjediti na nekima od njih jer se podnica pokazala kao izvrsno mjesto za njihovu ugradnju. Odabrali smo isprobani Nissanov motor za osiguravanje preostale potrebne energije ', pojašnjava Dambis.
Benzinski motor crpit će gorivo iz vlastitog spremnika zapremnine 200 litara. Pogon će i dalje biti 100 posto električni. Benzinska jedinica bit će ugrađena na stražnjem kraju automobila i bit će spojena isključivo na električni generator.
Spomenuti Nissanov motor dobavit će se uz pomoć Skandi Motorsa, službenog uvoznika Nissana za Latviju. Električni sustavi OSCar eO-a bit će testirani na Nissan Navara 'pokusnom kuniću' koji će biti dovršen za otprilike tri mjeseca.
Tehnički partner na projektu, Donerre Suspension, je tvrtka koju je 1994. godine osnovao Pierre de Frenne nakon 20 godina iskustva u radu na natjecateljskim sustavima ovjesa. Ova tvrtka oduvijek se fokusirala na inovativne ideje te s gotovo 10 patenata koliko ima danas, pokazuje izvrsnost u inženjerstvu u raznim disciplinama. Donerre je sudjelovanjem u ambicioznom OSCar eO projektu ponudilo riješenje za obuzdavanje električne energije iz kretanja amortizera te tako omogućio dodatan način za punjenje baterija.
Maratonska reli utrka, Dakar Rally 2012., počinje 1. siječnja 2012., a završava 14 dana kasnije. Ruta pokriva područje Argentine, Čilea i po prvi puta i Perua. Natjecatelji će morati savladati gotovo 9000 km izuzetno zahtjevnog terena. Rally Raid Team Latvia u utrci 2012. sudjelovat će sa svojim električnim OSCar eO automobilom, pomoćnim vozilom OSCar O3 i kamionima za tehničku potporu.