Napredna tehnologija

Prva saznanja o idućoj generaciji volkswagenovog Golfa

Slika nije dostupna
Kada se pojavi na tržištima, volkswagenov će Golf 8. generacije ponovno biti u vrhu tehnologije svog segmenta. Već sada su najavljena brojna nova tehnička rješenja.

Sljedeća generacija Golfa na tržite bi trebala stići tek za otprilike pet godina, no njegov razvoj je već započeo, a glavna vodilja volkswagenovih stručnjaka će biti kako značajnije dodatno smanjiti potrošnju, a time i štetne emisije. Dakako, riječ je o potrebi zadovoljavanja sve strožih emisijskih propisa koje će morati zadovoljavati budući automobili.

Upravo stoga će se velika pažnja posvetiti aerodinamici, a presudni bi utjecaj na novi Golf trebao imati model XL1. Drugim riječima, možemo očekivati nešto niže vozilo s fluidnijim linijama, no lako prepoznatljivi Golfov dizajn vjerojatno će u velikoj mjeri ostati nepromijenjen.

Zahvaljujući modularnoj platformi MQB masa vozila bi trebala biti manja, a cilj je postići masu manju od 1100 kg, barem za ulazni dio ponude. Što se materijala koji će biti upotrijebljeni u proizvodnji ovog modela tiče, tu ne treba očekivati velike novosti jer će u Volkswagenu svakako morati paziti i na troškove proizvodnje.

Snižavanju potrošnje će pripomoći i razna druga tehnička rješenja, a navodno se razmatra ugradnja dodatnog zamašnjaka koji bi se koristio za pokretanje stražnjih kotača kod modela s pogonom na prednje kotače. Riječ je o sustavu koji skladišti (kinetičku) energiju i Golfu bi mogao ponuditi dodatnu snagu od 40 KS.

U usporedbi s hibridnim pogonskim sklopom dodatni je zamašnjak jeftiniji, lakši i manje kompleksan za proizvodnju i ugradnju, a Volvo je već ranije potvrdio svoj rad na njegovom razvoju.

Nadalje, tu je i tzv. sustav kotrljanja ili coasting koji bi se trebao proširiti kroz volkswagenovu ponudu tijekom narednih par godina. Radi se o tehnologiji koja omogućuje odvajanje spojke, kao i isključivanje motora, prilikom ravnomjerne vožnje, vožnje nizbrdo ili usporavanja.

Također, insajderi kažu kao će se u ponudi naći i električni turbopunjači koji će prvenstveno biti od koristi kod motora manjeg obujma. Naime, oni će stvarati pritisak prednabijanja prilikom usporavanja što će pripremiti turbopunjač za puni boost odmah po pritisku papučice gasa.

Sve će to, zajedno s mnogim drugim rješenjima poput primjerice motora s promjenjivim omjerom kompresije na čijem razvoju u VW Grupi već rade, omogućiti Golfu osme generacije da bude jedan od najekonomičnijih mainstream modela ikada.
 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook