Prodaja automobila u europskim zemljama pala je na razinu koja nije zabilježena od 1993. godine. Posebno su pogođene zemlje Europske Unije gdje su krizom pogođeni kupci u velikom luku zaobilazili prodajne salone a PSA Peugeot/Citroen, Renault SA i talijanski FIAT SpA najveći su gubitaši.
Broj novoregistriranih vozila za proteklih 11 mjeseci ove godine u 27 zemalja EU-a te Švicarske, Norveške i Islanda pao je za 7.6 posto na sveukupno 11.3 milijuna vozila, što je najniža zabilježena brojka od 1993. godine, kaže Udruga europskih proizvođača vozila, ACEA (European Automobile Manufacturers' Association).
Recesija je posebno zahvatila 17 zemalja koje koriste euro valutu u trećem kvartalu ove godine. Europska središnja banka predviđa da će sve zemlje eurozone početi bilježiti rast tek 2014. godine, a čelnici najvećih tvrtki u auto-industriji također smatraju da će tek tada tržište automobila početi pokazivati znakove oporavka.
Udruga europskih proizvođača automobila također je predvidjela da će se prodaja vozila sljedeće godine kretati oko 12 milijuna automobila što je najniža brojka od 1995. godine te najveći pad prodaje od 1993. godine.
Proizvođač luksuznih automobila, BMW AG, u studenom je zabilježio porast od 0.4 posto prodavši ukupno 67.200 vozila prošlog mjeseca. To je jedini pozitivan rezultat među top sedam proizvođača u regiji prema podacima ACEA-e. Tržišni udio ove grupacije prošlog je mjeseca tako porastao na 7 posto sa prošlogodišnjih 6.2 posto.
Prodaja Peugeot Grupe u Europi u studenom je pala za 16 posto na sveukupno 105.284 prodanih vozila čime je tržišni udio ovog proizvođača s pariškom adresom pao na 10.9 posto sa prijašnjih 11.7 posto.
Renault je u Europi zabilježio stravičan pad prodaje od 27 posto na sveukupno 82.885 vozila čime sada zauzima 8.6 posto tržišnog udjela za razliku od prijašnjih 10.6 posto.
FIAT Grupa također bilježi pad od 13 posto za studeni s ukupno 59.152 prodanih vozila čime je tržišni udio proizvođača iz Torina pao na 6.1 posto s prijašnjih 6.3 posto.
Najveći europski proizvođač automobila, Volkswagen AG, također bilježi pad i to od 2.5 posto za studeni s prodanih 248.690 vozila obzirom da je potražnja za istoimenim brendom VW pala za 4.5 posto a luksuzni Audi zabilježio je pad od 2.3 posto. Ipak, tržišni udio grupe iz Wolfsburga porastao je za dva posto na 25.7 posto na europskom tržištu.
Daimler AG na europskom je tržištu povećao svoj tržišni udio na 5.7 posto s prijašnjih 5.2 posto čemu je doprinjeo porast prodaje od 1.5 posto njihovog luksuznog brenda Mercedes-Benza. Proizvođač iz Stuttgarta ipak bilježi 0.7 posto manje registracija a razlog za isto leži u 18-postotnom padu u prodaji Smart.
►►► Katastrofa: Drastičan pad prodaje novih automobila u Hrvatskoj
Situacija u Hrvatskoj je još gora.Tijekom studenog u Hrvatskoj je prodan svega 1.631 novi automobil, što je 18,3 posto manje nego u listopadu i 46,2 posto manje nego u studenom prošle godine. U prvih 11 mjeseci ove godine u Hrvatskoj je prodano ukupno 30.029 novih automobila ili 23 posto manje nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.
Prodaja automobila u Europskoj uniji (EU) u idućoj će se godini zadržati više-manje oko razina iz 2012., kazao je u srijedu čelnik talijanskog udruženja automobilskih proizvođača ANFIA, što je naravno i dalje totalna katastrofa za auto proizvođače.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.