Kako nas varaju

[PREDSTAVLJAMO] T&E studija: Potrošnja goriva - obećanje i stvarnost

Neprofitna organizacija Transport & Environment nedavno je objavila rezultate studije o stvarnoj potrošnji goriva. U izvješću se navodi koji proizvođači automobila i u kojem postotku varaju kupce predstavljajući nerealno niske vrijednosti potrošnje i štetnih emisija.

 

"Automobili vam troše poput šlepera!" napisao je jednom neki čitatelj u komentaru nekog testa, nekog automobila... Istini za volju, potrošnja goriva koju navodimo u rezultatima naših testova u pravilu je (znatno) viša od one koju propisuju proizvođači. Dakako, mi to bez srama i navodimo jer smatramo da trenutni način tvorničkog testiranja osobnih automobila prema pravilima NEDC (New European Driving Cyce) nije realan. Pogledamo li tek posljednjih nekoliko testova objavljenih na našim stranicama, potrošnja goriva koju smo izmjerili u gradskoj vožnji bila je u prosjeku 38,6% viša od one koju propisuje proizvođač. Pretjerujemo li?

Sadržaj ovog izvješća prenosimo uz posebno odobrenje neprofitne organizacije Transport & Environment.

Ukratko o izvješću

U podužem izvješću koje je početkom studenog objavila nezavisna međunarodna organizacija Transport & Environment, sa sjedištem u Bruxellesu, pod izvornim nazivom [i]2014 Mind the Gap report: manipulation of fuel economy test results by carmakers[/i], navodi se kako razlika između tvornički propisanih i stvarnih vrijednosti potrošnje goriva i emisije CO2 iz godine u godinu raste. T&E navodi da se od 8% u 2001. ta razlika popela na 31% u 2013. Riječ je o osobnim automobilima u vlasništvu fizičkih osoba.

Automobili marke Mercedes-Benz u ovom se izvješću ističu kao primjer s najvećom razlikom između tvorničkih vrijednosti i onih iz "stvarnog života" - riječ je o čak 40% većoj potrošnji goriva, a T&E navodi kako to [i]"...nije posljedica teške noge mercedesovih vozača"[/i].

Na godišnjoj razini, nastavlja se u izvješću, razlika u potrošnji stajat će vlasnika osobnog automobila oko 500 Eura, a nastavi li se ovakvo stanje, do 2030. u atmosferi našeg planeta završit će 1,5 milijarda tona CO2 više. U konačnici, T&E predlaže rješenje u vidu WLTP-a (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure), novog testa potrošnje koji EK namjerava uvesti 2017. Proizvođači automobila, zamislite, predlažu dugotrajnu odgodu datuma uvođenja ovih propisa...

P.S. Podsjećamo da se u medijima već dulje spominje slučaj grupacije Hyundai-Kia, tj. proces koji se na nekoliko tržišta vodi(o) protiv tog proizvođača, a zbog navođenja nerealno niskih vrijednosti potrošnje goriva. O tome smo pisali ovdje, ovdje i ovdje.

Cijeli članak pročitajte na AUTONET.HR

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.