Pred dva tjedna, u njemačkom je Dresden-Reicku otvoren PtL (Power to Liquids) pogon tvrtke Sunfire GmbH. Bio bi to tek još jedan novi projekt njemačke, svjetski najnaprednije, kemijske industrije da se ne radi o rješenju koje bi doista moglo okrenuti stvari "naopako". Naime, premda se ne radi o novoj ideji, sintetiziranje goriva za motore s unutarnjim sagorijevanjem oduvijek je bilo skopčano s nizom problema. Ponajprije, trebalo je nadvladati visoku cijenu proizvodnje koja je u počecima (prvoj polovini 20. stoljeća) bila itekako neprimjerena, no tu su i ekološki aspekti cijele priče.
Ukratko, postrojenje tvrtke Sunfire koristi vodu, ugljikov dioksid te električnu energiju dobivenu iz obnovljivih izvora kako bi proizvelo sintetičko gorivo. Konačni rezultati tog procesa su benzin, dieselsko gorivo te kerozin (petrolej). Zahvaljujući svom sadržaju s niskim udjelom štetnih elemenata te proizvodnji koja koristi električnu energiju iz obnovljivih izora, ovako dobiveno gorivo ekološki je vrlo prihvatljivo u svijetu u kojem je borba protiv emisija stakleničkih plinova jedan od glavnih aspekata ekologije. Sintetička se goriva u motorima mogu koristiti sama ili u kombinaciji s gorivima dobivenim tradicionalnim postupcima (frakcijskom destilacijom sirove nafte)...
Cijeli članak pročitajte na AUTONET.HR
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.