Povijest jedne ideje

[PREDSTAVLJAMO] Mercedes-Benz i diesel motori

Bilo je potrebno u pravom trenutku prepoznati ideju i na najbolji je način iskoristiti. Povijest mercedesovih diesel motora dokazala je kako model 260 D iz 1936. nije bio tek eksperiment, već prvi u nizu automobila koji će promijeniti svijet.

 

Karijera Mercedes-Benza u kategoriji automobila pokretanih diesel motorima započinje davne 1936. kada je na međunarodnom salonu automobila i motocikala u Berlinu predstavljen prvi serijski automobil s diesel motorom na svijetu, 260 D (serija W 138). Bilo je to 44 godine nakon što je Diesel primio patent i točno pola stoljeća nakon što je Patent-Motorwagen Karla Benza napravio prve kilometre.

Mercedesov novitet je imao ugrađen 4-cilindrični diesel motor obujma od 2545 cm3 i snage od 33 kW (45 KS) pri 3200 o/min, uz omjer kompresije od 20,5 : 1, a označen je kao OM 138 (Ölmotor). Uspjeh bi bio nemoguć bez uređaja za ubrizgavanje goriva tvrtke Robert Bosch koji je omogućavao adekvatnu opskrbu goriva u svim uvjetima rada diesel motora. Automobil je mogao postići najveću brzinu od 90 km/h i pri tome je trošio u prosjeku 9,5 litara plinskog ulja na 100 km. Bila je to prava revolucija u cestovnom prometu.

Mercedes-Benz 260 D je bio proizveden u različitim karoserijskim izvedbama, a u rujnu 1936. predstavljen je i kao prvi diesel kabriolet na svjetskim cestama. Do 1940. model 260 D proizveden je u 1.967 primjeraka, od kojih su već neki imali iza sebe i po milijun prijeđenih kilometara...

Cijeli članak pročitajte na AUTONET.HR

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.