Uživanje u vožnji

Pravi automobil u krivo vrijeme?

Slika nije dostupna
I prije nego što je mogla pokazati svoje kvalitete na tržištu, Insignia se susrela s ozbiljnim problemom. Ekonomska je kriza u prvi plan gurnula male, jeftine automobile pa su zlobnici novu Opelovu uzdanicu već žigosali kao pravi automobil u krivo vrijeme.

Koliko su u pravu pokazat će vrijeme, ali ako broj prodanih automobila nije kriterij, nego dojam koji on ostavlja nakon testa, onda se slažemo da je Opel Insignija 2.0 turbo pravi automobil. Već na prvi pogled vidljiv je napredak u odnosu na prethodnicu. Miljama je daleko od geometrijskog dizajna Vectre, a razlika je možda i uočljivija kad sjednete za upravljač. Čiste, fluidne linije, te pomalo kupeovski stražnji kraj skrivaju pravu veličinu Insignije. Ona je, naime, dimenzijama prerasla VW Passat. Iz svakog je detalja vidljivo da Opel ne želi ostati u zadnjim klupama više srednje klase, nego je spreman za napad na odlikaše.

Lagano krstarenje

U unutrašnjosti je kvaliteta materijala i završne obrade na nivou njemačke konkurencije, a zvučna izolacija i udobnost u vožnji dignuta na višu razinu od one na koju smo se navikli kod Vectre. U kabini motor gotovo ne čujete, a jedino što probija izolaciju je lagano zviždanje turbo punjača. Vozačka pozicija je vrlo dobra i pogled na okruženje otkriva jednostavno i funkcionalno riješene instrumente i prednju armaturu. Sa 220 turbo konja jasno je da je testna Insignia prilično moćan stroj. Obilje okretnog momenta u širokom rasponu okretaja omogućuje vam da ne posežete često za ručicom mjenjača, pa možete lagodno krstariti i uživati u vožnji.

Europski automobil godine

A ako se želite malo agresivnije voziti, možete i to. Pritisnete tipku sport na središnjoj konzoli, izoštrite Insigniji čula, i krenete. Papučica gasa postaje osjetljivija, upravljač izravniji, a ovjes tvrđi. Vjerojatno će vam se u prve tri brzine stalno uključivati traction control, ali to je tako s tolikom snagom na prednjoj osovini. Ipak ovo nije sportski automobil. Recimo da je ova Insignija limuzina s pomalo sportskim ambicijama, za pristojnu cijenu. Naš testni model nakrcan je brdom dodatne opreme, pa čak i jumbo pizza naplacima veličine 20 inča. No, još uvijek je povoljniji od slabije opremljene konkurencije. Ako vam dodatna oprema ne znači previše, cijena je tada i više nego povoljna i starta od 224.000 kuna.

Kratko druženje s Insignijom uvjerilo nas je u njene kvalitete koje su joj donijele titulu europskog automobila godine. Onu konstataciju o pravom automobilu i krivom vremenu ipak ne treba uzimati ozbiljno. Opel bi svoj put oporavka mogao započeti baš s ovim modelom.

Emisiju Automotiv možete gledati u jutarnjem terminu na Novoj TV.

Povezane teme