Iako Ford Focus RS već dugo vremena gledamo s krajnjom čežnjom u očima, i dok je ST nešto pitomija verzija sitnog ali dinamitnog RS-a, ST ipak nudi mnogo i može bezbrižno stati krajem uz kraj sa bilo kojim drugim automobilom svoje klase.
Ovo je prvi model koji dolazi izravno iz hale Fordovog 'Performance Vehicles' tima koji je zaslužan za to da će novi ST imati potpuno novi 2.0-litreni EcoBoost motor s direktnim ubrizgavanjem. Taj će motor zamijeniti dosadašnju 2.5-litrenu 5-cilindarsku jedinicu.
'Izvrsno je što možemo ponuditi novi motor koji ne samo da ima više konjskih snaga i okretnog momenta, već je i potrošnja goriva 25 posto manja', rekao je šef Forda za Europu, Stephen Odell.
U Fordu je i dalje na snazi potpuno zatišje kada je riječ o performansama novog ST-a. Međutim, ako ST-ov motor proizvodi istu snagu kao Renault Sport Megane 250, te ima 40 KS više od Golf GTI-a te 25 KS više od prijašnjeg ST-a, sasvim je realna pretpostavka da bi novi ST mogao stići do 100 km/h za oko 6 sekundi i postizati maksimalnu brzinu od 250 km/h.
Samo srce novog Focus ST-a čini turbo-charge 2.0-litreni EcoBoost motor s 4 cilindra koji proizvodi 247 KS i 360 Nm okretnog momenta. Novi će motor biti uparen isključivo sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem što ostavlja otvorenim pitanje zašto ST nema u nadoplati Fordov novi PowerShift dual-clutch automatski mjenjač.
Još jedna novost iz Forda je i sustav aktivne raspodjele okretnog momenta koji bi trebao pomoći da prednji kotači ostanu u pravcu kretanja uzimajući u obzir da su automobili s turbo motorom i prednjim pogonom uvijek pokazivali znakove proklizavanja.
U unutrašnjosti će Focus ST biti opremljen prema najvišim standardima kakve smo mogli vidjeti kod Focus Titanium opreme, međutim tu se sada nalaze Recaro sjedala (prednja i stražnja sjedala), mjerači za ulje i turbinu, mnoštvo detalja izrađenih od karbonskih vlakana dok su ostali detalji ostavljeni u 'piano' crnoj boji, te žućkasto-zlatni šavovi na sjedalima, mjenjaču, komandoj ploči i drugim površinama.
Mjesto za kotače popunjeno je do zadnjeg centimetra s vrlo atraktivnim 19-inčnim aluminijskim naplatcima s Y-kracima. Sportski ovjes s pametnim sustavom protiv proklizavanja koji je od sada opremljen tehnologijom aktivne raspodjele okretnog momenta (torque vectoring) koja povećava okretnost i smanjuje podupravljanje pri vožnji kroz zavoje, osigurati će da se sva ta snaga u potpunosti prenese na površinu. Potrošnja će po Fordu biti oko 6,7 l/100km dok će emisija štetnih plinova iznositi 180 g/km. Ok, potrošnja od 6,7l će bit vjerovatno na 120 km/h nizbrdo!
Prednjim dijelom dominira ogromna rešetka hladnjaka a mišićave konture zaokružene su niskim pragovima, krovnim spojlerom i niskim stražnjim branikom koji ostavlja dovoljno mjesta za dvije ispušne cijevi koje se sada nalaze u sredini. Ford je prvi primjerak odlučio ofarbati u žarku narančastu boju službenim imenom – Tangerine Scream.
Po navodima Forda Focus ST više neće biti dostupan u varijanti s troja vrata (rezultati prodaje prijašnjih modela s troja vrata nisu se pokazali vrlo uspješnima), ali Ford je ostavio otvorenu mogućnost da se ST-u s petera vrata pridruži i karavan što će biti prvi takav Focus u povijesti.
Nadamo se da će još jednom dobro razmisliti o verziji sa troja vrata uzimajući u obzir kako je dobro izgledao prijašnji ST.Nova linija Focusa u prodaju dolazi krajem godine, a za ST ćemo se ipak morati strpjeti do kraja 2011.
Šteta što više nema dobrog starog Volvo turbo 5-cilindraša u Focus ST-u jer je on bio čar tog automobila. Sad nam ostaje vidjeti kako će se ovaj auto pokazati u stvarnosti.