Renault imao viziju

Posrnula rumunjska ljepotica procvjetala

Slika nije dostupna
Nitko nije očekivao da će jedna Dacia ikada napraviti ovakvo vozilo. No, Renault, koji je posrnulu rumunjsku kompaniju preuzeo krajem 1999. godine, imao je viziju.

Očito se ugledavši na uspjeh Škode unutar Volkswagen koncerna, i Francuzi su polagano ali temeljito gradili priču o novoj Daciji. I sada, više nema podsmijeha. Dacia radi korektne, dapače, vrlo dobre automobile, a tko je još uvijek skeptičan, s novim bi Dusterom to svima trebalo postati jasno.

Krenut ćemo s izgledom. Odmah treba reći kako Duster uživo izgleda puno bolje nego na fotografijama. Zaista dobar posao dizajnera, među kojima ponosno ističemo i našu Anu Zadnik. Uspjeli su osmisliti posve originalan izgled koji, k tome, savršeno odgovora brendu Dacia. Dakle, nema šminkanja i pretvaranja  Duster izgleda robusno, snažno ali opet dovoljno atraktivno. I prati trendove, međa boja je, naime, aktualni hit i kod premium brendova.

Na unutrašnjost nema prigovora

U kabiini ipak manje zadovoljstva. No iz samo jednog razloga. Očekivali smo nov izgled u odnosu na Logan i Sandero, ali ništa od toga. Duster, dakle, izgleda gotovo identično kao i manja braća, uz izuzetak nešto drugačijih instrumenata. Interijer je to na koji se lako naviknete, jednostavan je za korištenje i sasvim ugodno izgleda. Plastika je, naravno, tvrda, prozori se ne otvaraju samo jednim pritiskom, no što drugo i očekivati od modela koji s ponosom ističe svoju cijenu. S druge strane završnoj obradi, barem ono što se vidi, nema prigovora.

Prostranost je, za putnike na prednjim sjedalima, jednaka onoj kod gradskog modela Sandero. Duster je razvijen na Loganovoj platformi, a s dužinom od 4,3 metra te 1,8 metara širine, spada među kompaktne SUV modele, sasvim adekvatne i za korištenje u gradu. Prtljažnik ovisi o pogonu. Kod 4x4 modela riječ je o 443, odnosno čak 1.600 litara sa spuštenim sjedalima, dok kod pogona na prednje kotače nudi i 30-ak litara više.

I tu dolazimo do najvažnijih opcija za kupce. Ukoliko, dakle, trebate off-roadera, onda se Duster s pogonom na sve kotače nameće kao logičan izbor.  Iako ne nudi klasični reduktor, Duster je sposoban obaviti brojne teške zadaće. Pomoću prekidača pogon je moguće prebaciti s dva kotača na sva četiri te na opciju „Lock“, koja automatski regulira rad motora i kočenje. Uz to, tu je i skraćena prva brzina koja pomaže u izvlačenju iz zahtjevnog terena. Sve u svemu, i više nego zadovoljavajuće za ozbiljniju off-road vožnju.

Kupci koji pak ne namjeravaju raditi ovo, sasvim će zadovoljni biti i s pogonom samo na prednje kotače. I ovdje Duster nudi povišeno odstojanje karoserije od tla, kratke prevjese kao i vrlo dobre prilazne i odlazne kutove. Za one koji s ovakvim vozilom žele vući teret, mogu računati s prikolicom natovarenom do 1.500 kilograma.

Što se tiče motora riječ je o provjerenim Renaultovim agregatima. 1.6 benzinac sa 105 konja, te dva 1.5 dci dizelaša, snage 86, odnosno 109 konja. Benzinac i jači dizelaš su dostupni u verziji i s pogonom na sve kotače, dok se slabiji nudi samo s pogonom na dva kotača. Mi smo isprobali DCI 109 i možemo ga samo pohvaliti, posebice njegov miran rad. I mjenjač sa šest brzina je vrlo dobar.
Najviše pohvala ipak zaslužuje udobnost ovjesa. Logan i Sandero su jednostavno oduševili sposobnošću upijanja rupa i ležećih policajaca, s čime se može pohvaliti i Duster. Zaista dobro pogođeno za hrvatske ceste.

Na kraju dodajmo kako Duster dolazi s trogodišnjim jamstvom kojeg je za tek 2.300 kuna moguće produžiti za dodatne dvije godine. Cijena je već spomenuta, dakle, 79.900 kuna za osnovni model s prednjim pogonom, dok nadoplata za 4x4 pogon iznosi 15.000 kuna. Svojevrsni šminker poput našeg, sa ESP-om, alu naplacima, metalik bojom i sličnim detaljima, ljestvicu može podignuti i na 148 tisuća kuna. U svakom slučaju, Duster je prvu vožnju s odličnom ocjenom.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.
 

Povezane teme