Očito se ugledavši na uspjeh Škode unutar Volkswagen koncerna, i Francuzi su polagano ali temeljito gradili priču o novoj Daciji. I sada, više nema podsmijeha. Dacia radi korektne, dapače, vrlo dobre automobile, a tko je još uvijek skeptičan, s novim bi Dusterom to svima trebalo postati jasno.
Krenut ćemo s izgledom. Odmah treba reći kako Duster uživo izgleda puno bolje nego na fotografijama. Zaista dobar posao dizajnera, među kojima ponosno ističemo i našu Anu Zadnik. Uspjeli su osmisliti posve originalan izgled koji, k tome, savršeno odgovora brendu Dacia. Dakle, nema šminkanja i pretvaranja Duster izgleda robusno, snažno ali opet dovoljno atraktivno. I prati trendove, međa boja je, naime, aktualni hit i kod premium brendova.
Na unutrašnjost nema prigovora
U kabiini ipak manje zadovoljstva. No iz samo jednog razloga. Očekivali smo nov izgled u odnosu na Logan i Sandero, ali ništa od toga. Duster, dakle, izgleda gotovo identično kao i manja braća, uz izuzetak nešto drugačijih instrumenata. Interijer je to na koji se lako naviknete, jednostavan je za korištenje i sasvim ugodno izgleda. Plastika je, naravno, tvrda, prozori se ne otvaraju samo jednim pritiskom, no što drugo i očekivati od modela koji s ponosom ističe svoju cijenu. S druge strane završnoj obradi, barem ono što se vidi, nema prigovora.
Prostranost je, za putnike na prednjim sjedalima, jednaka onoj kod gradskog modela Sandero. Duster je razvijen na Loganovoj platformi, a s dužinom od 4,3 metra te 1,8 metara širine, spada među kompaktne SUV modele, sasvim adekvatne i za korištenje u gradu. Prtljažnik ovisi o pogonu. Kod 4x4 modela riječ je o 443, odnosno čak 1.600 litara sa spuštenim sjedalima, dok kod pogona na prednje kotače nudi i 30-ak litara više.
I tu dolazimo do najvažnijih opcija za kupce. Ukoliko, dakle, trebate off-roadera, onda se Duster s pogonom na sve kotače nameće kao logičan izbor. Iako ne nudi klasični reduktor, Duster je sposoban obaviti brojne teške zadaće. Pomoću prekidača pogon je moguće prebaciti s dva kotača na sva četiri te na opciju „Lock“, koja automatski regulira rad motora i kočenje. Uz to, tu je i skraćena prva brzina koja pomaže u izvlačenju iz zahtjevnog terena. Sve u svemu, i više nego zadovoljavajuće za ozbiljniju off-road vožnju.
Kupci koji pak ne namjeravaju raditi ovo, sasvim će zadovoljni biti i s pogonom samo na prednje kotače. I ovdje Duster nudi povišeno odstojanje karoserije od tla, kratke prevjese kao i vrlo dobre prilazne i odlazne kutove. Za one koji s ovakvim vozilom žele vući teret, mogu računati s prikolicom natovarenom do 1.500 kilograma.
Što se tiče motora riječ je o provjerenim Renaultovim agregatima. 1.6 benzinac sa 105 konja, te dva 1.5 dci dizelaša, snage 86, odnosno 109 konja. Benzinac i jači dizelaš su dostupni u verziji i s pogonom na sve kotače, dok se slabiji nudi samo s pogonom na dva kotača. Mi smo isprobali DCI 109 i možemo ga samo pohvaliti, posebice njegov miran rad. I mjenjač sa šest brzina je vrlo dobar.
Najviše pohvala ipak zaslužuje udobnost ovjesa. Logan i Sandero su jednostavno oduševili sposobnošću upijanja rupa i ležećih policajaca, s čime se može pohvaliti i Duster. Zaista dobro pogođeno za hrvatske ceste.
Na kraju dodajmo kako Duster dolazi s trogodišnjim jamstvom kojeg je za tek 2.300 kuna moguće produžiti za dodatne dvije godine. Cijena je već spomenuta, dakle, 79.900 kuna za osnovni model s prednjim pogonom, dok nadoplata za 4x4 pogon iznosi 15.000 kuna. Svojevrsni šminker poput našeg, sa ESP-om, alu naplacima, metalik bojom i sličnim detaljima, ljestvicu može podignuti i na 148 tisuća kuna. U svakom slučaju, Duster je prvu vožnju s odličnom ocjenom.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.