Od 1976. do 2003. godine britanski proizvođač sportskih automobila malih proizvodnih serija pod palicom legendarnog majstora Giorgia Giugiara proizvodio je sportski automobil pod imenom Esprit. 1996. godine Lotus Esprit V8 postao je prvi i jedini Lotus s 8-cilindričnim motorom a tu je titulu zadržao sve do 2004. godine.
Četiri cilindra s lijeve i desne strane postavljena pod 90 stupnjeva unutar aluminijske konstrukcije izvlačila su 354 KS iz motora obujma 3.506cc kao i 400 Nm maksimalnog okretnog momenta zahvaljujući dva Allied-Signal T25 turbo punjača. Ovaj V8 Esprit proizveden je u ukupno 1.237 komada koji su danas raštrkani diljem svijeta a legendaran sportski automobil koji je postizao 282 km/h, do stotke ubrzavao za 4.9 sekundi s ukupnom masom od svega 1.380 kg, 1999. godine koštao je oko 150.000 njemačkih maraka.
Legendarni brazilski vozač Formule 1, Ayrton Senna da Silva, upravljao je Lotusovim bolidom od 1985. do 1987. godine koji je kasnije zamijenio McLarenom i Williamsom, da bi završio karijeru pogibijom na San Marino Grand Prixu 1994. godine. Ove godine obilježava se 18. godišnjica njegove smrti a u čast legendarnog vozača njemačka tuning tvrtka Cam Shaft Premium Wrapping opremila je stari Esprit V8 jedinstvenim paketom opreme.
Cam Shaft je V8 Esprit opremio Red Race kontrolnim uređajem koji je optimizirao performansne karakteristike softverskim promjenama. Također su ugrađeni i novi turbo punjači, intercooler (na temelju Lotus Omege) i dva katalizatora koji su kolektivno doprinijeli povećanju snage na ukupno 492 KS što je sasvim dovoljno za ubrzanje od 0-100 km/h za 4.3 sekunde i maksimalnu brzinu od 305 km/h.
Serijski Renaultov 5-stupanjski mjenjač zamijenjen je jedinicom sa šest stupnjeva prijenosa, točnije Dog-Engagement mjenjačem s dužim prijenosnim omjerima. Kočioni sustav također je unaprijeđen s AP Racing kliještima i perforiranim kočionim diskovima promjera 330mm kako bi se isti bolje nosio s povećanjem snage.
U čast legende Formule 1, Ayrtona Senne, cijenjenog zbog svojeg vozačkog umijeća ali i poštenog rivalstva s Alainom Prostom, Cam Shaft Premium Wrapping osmislio je crno zlatni dizajn za vanjski izgled automobila i dodao reprodukciju potpisa Ayrtona Senne. Senna je jednako legendarnim John Player Special 97T bolidom 1985. godine u Estorilu prvi puta zauzeo podij u Formuli 1.
Upravo zbog toga ovaj vrlo poseban dizajn automobila i startni broj 12 veže se s Lotus 97T bolidom a posebno s Ayrtonom Sennom koji nikada neće biti zaboravljen!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.