Porsche izbacio Panameru karavan

Porsche je upravo predstavio novi koncept, Panamera Sport Turismo, karavansku verziju popularne sportske limuzine.

Pred samo otvaranje salona automobila u Parizu Porsche nas je sve iznenadio konceptom Panamera Sport Turismo, koja je zapravo karavanska izvedenica popularne Panamere.

Konceptni automobil dolazi u dimenzijama gradskih limuzina uz interijer dostojan luksuzne klase vozila. Sport Turismo je 1.990 mm širok, tek 1.401 mm visok i 4.950 mm dugačak. Indikatori za promjenu smjera i bočna svjetla ugrađena su u svjetlosne sklopove u obliku slova C također poznate kao C Blades, koji se nalaze na velikim usisnicima zraka na prednjem kraju. Zajedno s LED svjetlosnim sklopovima inovativnog dizajna, ona najjasnije definiraju izgled prednjeg kraja ovog koncepta.

Glatka i napeta površina automobila nije poremećena dodacima za karoseriju a nema ni konvencionalnih bočnih retrovizora. Umjesto njih, Sport Turismo ima dvije kamere ugrađene u bočnim otvorima za zrak čija se slika prikazuje na ekranima u kokpitu.

Stražnji dio automobila u potpunosti je redizajniran dok ipak zadržava sve one dizajnerske elemente tipične za Porsche automobile. Stražnja svjetla također u LED tehnologiji koja povezuje sjajno crna traka s natpisom Porsche i svjetlo na poklopcu prtljažnika ispod krovnog spojlera u svoje tri dimenzije razbijaju monotoniju a stop svjetlo pozicioniralo se između LED stražnjih svjetala u četiri točke. Podesivi krovni spojler od karbona osim što dodaje notu sportskog izgleda naravno ispunjava svoju funkciju stvaranja dodatne potisne sile.

Pogonski sustav Panamera Sport Turismo koncepta sljedeći je razvojni korak paralelnog potpuno hibridnog sustava koji Porsche danas nudi s Panamera S Hybrid i Cayenne S Hybrid modelima. Novi elektromotor dostavlja oko 95 KS (70 kW) što je oko dva puta više od postojećeg hibridnog pogona Porschea, dok 3.0-litreni V6 motor sa superpunjačem dostavlja 333 KS (245 kW).

Koncept Sport Turismo ukupno dostavlja maksimalnih 416 KS (306 kW) pri čemu se automobil može kretati koristeći isključivo električnu energiju do brzine od 130 km/h a isto je moguće na udaljenosti do 30 km/h. Sport Turismo sukladno tomu nudi izuzetno nisku potrošnju goriva prema NEDC standardima, točnije prosječna potrošnja iznosi manje od 3.5 l/100km uz emisije CO2 koje su ispod 82 g/km. Međuigrom ova dva pogonska sklopa, konceptni automobil do stotke ubrzava za manje od 6 sekundi.

Tvorničko podešenje e-hybrida namješteno je tako da stavlja prioritet na vožnju koristeći isključivo elektromotor, međutim vozač može deaktivirati tu postavku jednostavnim pritiskom gumba na upravljaču. Osim toga, kada automobil radi u hibridnom načinu rada, vozač može odabrati e-charge način rada također pritiskom gumba na upravljaču ne bi li ciljano pojačao punjenje visoko-voltažnih baterija.

To je posebno korisno kada je jedan dio tipične svakodnevne vožnje na bržoj (otvorenoj) cesti dok je jedan dio kroz grad gdje se može voziti koristeći isključivo elektromotor te tako s nula emisija štetnih plinova.

Obzirom da se radi o plug-in hibridu, litij-ionske baterije s tekućim hlađenjem ne pune se samo tijekom vožnje već se mogu puniti preko vanjske utičnice što traje do 2.5 sata (ovisno naravno o tipu utičnice).

Unutrašnjost Sport Turismo koncepta moderna je interpretacija purističkog sportskog automobila što znači da ništa nije suvišno te da ne nedostaje ništa što je doista bitno. Umjesto klasičnih instrumenata ispred vozača nalazi se veliki središnji TFT ekran u boji koji prikazuje bilo kakve informacije o automobilu koje su vozaču potrebne od mjerača okretaja do navigacije i slično. Dva ekrana sa svake strane ovog TFT središnjeg ekrana prikazuju slike vanjskih kamera koje su preuzele funkciju bočnih retrovizora.

Dva dodatna ekrana smještena u kućištu nalik na cijevi prikazuju informacije vezane za hibridni pogon kao npr. da li se koristi isključivo elektromotor te druge funkcije. Zelena boja na instrumentima u Acid Green nijansi označava kombinirani rad dvaju pogonskih sklopova.

Ovaj e-hybrid, zanimljivo i jako cool, pokreće se pritiskom na ekran u boji osjetljiv na dodir. Naravno, na strani tipičnoj za Porsche, dakle na lijevoj strani. Potpuno novi tip ekrana na dodir na središnjem grebenu služi za upravljanje drugim funkcijama a to je ujedno kontrolni centar e-hybrida putem kojeg vozač može kontrolirati rad hibridnog pogona pametnim tipkama i odabrati najzabavniji ili najpraktičniji način vožnje. Svim indikatorima i kontrolnim funkcijama intuitivno se upravlja preko ekrana pa tako i automatskom klimom, podešavanjem sjedala, svjetlima, kamerama za vožnju unatrag i funkcijama Porsche Communication Management (PCM) sustava.

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.