Automobilistički svijet je bio podosta drugačiji 2002. godine kada je prva generacija Cayennea predstavljena našim očima. Porsche se još uvijek borio s neuglednom 996 verzijom Elfera, Cayman je još uvijek bio sam crtež, a Boxster se solidno prodavao no sudbina legendarne marke nije mogla ovisiti o automobilu bez krova koji voli vaša frizerka.
Porsche je u svojoj povijesti proizvodio, između ostalog i traktore, prvi Porscheov automobil Cisitalia 360 imao je pogon na sva 4 kotača, stoga napraviti modernu verziju “traktora” s integralnim pogonom nije bilo preteško. No bilo je svakako, u inat svim kvazi Porsche čistuncima, proročki hrabro.
Petnaest godina nakon toga, treća generacija više nema taj isti zadatak. Porsche je najprofitabilniji proizvođač automobila na svijetu i ne štedi u razvoju novih modela. Novu generaciju Cayennea beskompromisno su testirali u svim vremenskim uvjetima na različitim lokacijama po svijetu – od arapskog užarenog pijeska do smrznutih jezera Aljaske.
U Porscheu ne štede niti kada su iznenađenja u pitanju. Nekolicinu globalno utjecajnih specijaliziranih auto medija nedavno su pozvali na vožnju Cayenneovih prototipova u Kataloniju. Prenosimo vam dio dojmova kolega s kojima smo razgovarali netom nakon vožnji.
Novi Cayenne je nešto veći od modela na odlasku te dijeli istu modularnu MQB platformu s Audijem Q7, Bentleyevom Bentaygom te nadolazećim VW Touaregom. Tašti kakvi jesu u Porscheu napravili su i svoju verziju zračnog ovjesa s elementima dostupnim s polica koncerna. Kolege tvrde da se razlika osjeti u brzini reakcija i mogućnostima ovjesa jednako na asfaltu i na grubim zemljanim putevima. Razlog je sigurno i 60-tak kilograma smanjena masa.
Ipak primjerci bez zračnog ovjesa činili su im se više povezani s cestom i novim električno, ne hidraulički pokretanim upravljačem.
Motorizacija je preuzeta iz Panamere i u konačnoj verziji kretat će se između 335 i 540 konjskih snaga. O dizelima nitko iz Porschea nije htio pričati baš kao niti o hibridnim varijantama. Dok su prvi postali tabu tema, podaci o drugima se čuvaju kao iznenađenje za službenu premijeru.
Osnovni 2.9 litreni model kolegama se činio kao da ostaje bez daha pri žustrijoj vožnji što se nije moglo reći za S verziju s gotovo 100 KS više. Novost je i ZF-ov osamstupanjski automatski mjenjač koji, nema potrebe naglašavati, bespogovorno kontrolira prijenos snage. Razloge zašto nema Porscheovog PDK mjenjača treba tražiti u praktičnim vrijednostima Cayennea. Vuči zakonom dopuštenih 3500 kilograma tereta je moguće s ovim autom ali ne s mjenjačem s dvostrukom spojkom. PDK-ov limit je još uvijek 2400 kilograma.
Kočnice su također novorazvijene, upotrebom novih kombinacija metala otpornije su na konstantna opterećenja. Posebno je to došlo do izražaja tih dana na španjolskom suncu i različitim stilovima vožnje pozvanih kolega.
Vidljiv je i napredak unutrašnjeg uređenja, u skladu s trendovima, dok je kontrolna ploča u prototipovima bila prekrivena. Ipak ne treba očekivati nikakve posebne razlike u odnosu na Panamerinu ekranima prepunu konzolu.
Nitko od kolega ne sumnja da je Porsche ponovo podigao letvicu za crossovere sa sportskim težnjama. U konačnici to nas veseli jer ćemo u bližoj i daljoj budućnosti moći istinski uživati u Carrerama i Caymanima svih vrsta.