PETROLIST

Porsche Cayenne - pretpremijerna vožnja u trećoj generaciji automobila koji je spasio sve što kod Porschea volimo

Sljedeći tjedan, uoči frankfurtskog autoshowa, čeka nas još jedna premijera. Potpuno nova generacija Porschevog Cayennea ugledat će svijetla dana. Ako se pitate koga je to briga, pogledajte naslov još jednom...

Automobilistički svijet je bio podosta drugačiji 2002. godine kada je prva generacija Cayennea predstavljena našim očima. Porsche se još uvijek borio s neuglednom 996 verzijom Elfera, Cayman je još uvijek bio sam crtež, a Boxster se solidno prodavao no sudbina legendarne marke nije mogla ovisiti o automobilu bez krova koji voli vaša frizerka.

Porsche je u svojoj povijesti proizvodio, između ostalog i traktore, prvi Porscheov automobil Cisitalia 360 imao je pogon na sva 4 kotača, stoga napraviti modernu verziju “traktora” s integralnim pogonom nije bilo preteško. No bilo je svakako, u inat svim kvazi Porsche čistuncima, proročki hrabro.

Petnaest godina nakon toga, treća generacija više nema taj isti zadatak. Porsche je najprofitabilniji proizvođač automobila na svijetu i ne štedi u razvoju novih modela. Novu generaciju Cayennea beskompromisno su testirali u svim vremenskim uvjetima na različitim lokacijama po svijetu – od arapskog užarenog pijeska do smrznutih jezera Aljaske.

U Porscheu ne štede niti kada su iznenađenja u pitanju. Nekolicinu globalno utjecajnih specijaliziranih auto medija nedavno su pozvali na vožnju Cayenneovih prototipova u Kataloniju. Prenosimo vam dio dojmova kolega s kojima smo razgovarali netom nakon vožnji.

Novi Cayenne je nešto veći od modela na odlasku te dijeli istu modularnu MQB platformu s Audijem Q7, Bentleyevom Bentaygom te nadolazećim VW Touaregom. Tašti kakvi jesu u Porscheu napravili su i svoju verziju zračnog ovjesa s elementima dostupnim s polica koncerna. Kolege tvrde da se razlika osjeti u brzini reakcija i mogućnostima ovjesa jednako na asfaltu i na grubim zemljanim putevima. Razlog je sigurno i 60-tak kilograma smanjena masa.
Ipak primjerci bez zračnog ovjesa činili su im se više povezani s cestom i novim električno, ne hidraulički pokretanim upravljačem.

Motorizacija je preuzeta iz Panamere i u konačnoj verziji kretat će se između 335 i 540 konjskih snaga. O dizelima nitko iz Porschea nije htio pričati baš kao niti o hibridnim varijantama. Dok su prvi postali tabu tema, podaci o drugima se čuvaju kao iznenađenje za službenu premijeru.
Osnovni 2.9 litreni model kolegama se činio kao da ostaje bez daha pri žustrijoj vožnji što se nije moglo reći za S verziju s gotovo 100 KS više. Novost je i ZF-ov osamstupanjski automatski mjenjač koji, nema potrebe naglašavati, bespogovorno kontrolira prijenos snage. Razloge zašto nema Porscheovog PDK mjenjača treba tražiti u praktičnim vrijednostima Cayennea. Vuči zakonom dopuštenih 3500 kilograma tereta je moguće s ovim autom ali ne s mjenjačem s dvostrukom spojkom. PDK-ov limit je još uvijek 2400 kilograma.
Kočnice su također novorazvijene, upotrebom novih kombinacija metala otpornije su na konstantna opterećenja. Posebno je to došlo do izražaja tih dana na španjolskom suncu i različitim stilovima vožnje pozvanih kolega.

Vidljiv je i napredak unutrašnjeg uređenja, u skladu s trendovima, dok je kontrolna ploča u prototipovima bila prekrivena. Ipak ne treba očekivati nikakve posebne razlike u odnosu na Panamerinu ekranima prepunu konzolu.

Nitko od kolega ne sumnja da je Porsche ponovo podigao letvicu za crossovere sa sportskim težnjama. U konačnici to nas veseli jer ćemo u bližoj i daljoj budućnosti moći istinski uživati u Carrerama i Caymanima svih vrsta.