On je ipak godinu stariji, a vjerovali ili ne, on nije najnagrađivaniji Volkswagen. Barem ne u prošloj godini.Polo je lani jednostavno pomeo pod s konkurencijom. I ne samo u svojoj klasi. Za početak, europski je automobil godine, što bi već bilo dovoljno da ga proglasimo pobjedničkim tipom, ali nije stao na tome. Zlatni upravljač njemačkog AutoBilda, i njegovih europskih filijala, također je u njegovom vlasništvu. A i onaj 'Zeleni', koji ista ekipa dodjeljuje za ekološki automobil godine. Pripao je Polu 1.6 TDI BlueMotion.
Nadalje, i Auto Trophy je završio u Wolfsburgu. Čitatelji njemačkog časopisa Auto Zeitung također nisu imali dvojbe tko je pobjednik u klasi. Žetvu trojefa završavamo nagradama osvojenim u Hrvatskoj. Osvojivši sva tri hrvatska izbora, Polo je uspio u rijetkom pothvatu. Ujedinio je stručnjake, novinare i čitatelje. Je li taj broj nagrada utjecao na hrvatske kupce ne znamo, ali prema prodajnim brojkama s kraja prošle te na početku ove godine, reklo bi da tu ima nečega. Polo je pretekao Golfa, a ispred njega je samo Opel Astra, koja se prodaje u dvije generacije. Takav razvoj situacije smo i predvidjeli nakon hrvatske prezentacije, a za sada je polovično ostvarena.
Što je novog Pola lansiralo na vrh?
Već je najprodavaniji u klasi, a za ukupno vodstvo borba će se voditi do kraja tekuće godine. U godišnjim statistikama, sve do ove pete generacije, Polo je gledao u leđa konkurenciji, a Clio, Corsa pa i Peugeot 207, bili su nedostižni. Pa što je to, što je novog Pola izbacilo na vrh? Prije svega dobro prepisivanje, jer je u Golfu imao dobar primjer. To ne znači da je Polo umanjeni Golf. Na njemu su samo primijenjeni principi koji su i kompaktnog brata učinili bestsellerom. Tradicionalna sklonost Volkswagenu, tu je jeftiniju alternativu Golfu, učinila opasnim tržišnim igračem u vremenu smanjene kupovne moći.
Jednostavan, upečatljiv dizajn iz radionice majstora Waltera de Silve, još je jedan od razloga uspješnosti Pola. Do ove generacije izgledu Pola nije se pridavao poseban značaj, a danas, kada, u biti, loš automobil nema što ni tražiti na tržištu, izgled postaje gotovo presudan. Svoj doprinos cjelokupnoj ofanzivi dali su i motori, od kojih moramo izdvojiti one najnovije TSI i TDI tehnologije. I dok se konkurencija dizelašima i može suprotstaviti, TSI je neprikosnoveni lider u klasi. Pet zvjezdica na EuroNcap testu također imaju značajnu ulogu u tom uspjehu, te Polo, zapravo, nema manu za koju bi se kritičari zakačili. Čak ni za cijenu, jer se Polo može dobiti već za 79.500 kuna, odnosno za 1.000 kuna mjesečno, uz 20 posto učešća. I što na kraju zaključiti? Ako je dobio toliko nagrada, možda mane doista niti nema.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.