Prometne nesreće uzrokovane udarcem u stražnji kraj vozila zauzimaju vrlo velik postotak u ukupnom broju prometnih nesreća. Volvo Trucks želio je nešto napraviti po tom pitanju te je razvio 'Collision Warning with Emergency Brake.' Radi se o naprednom sustavu autonomnog kočenja koji također uključuje i funkciju ranog upozorenja na rizik od sudara.
Spomenuti sustav već je iskušan u praksi te je dostupan s novom Volvo FH serijom a razvijen je primarno s ciljem da pomogne vozačima izbjeći ili umanjiti ozbiljnost takvih sudara. Zaustavljanje manjeg obiteljskog automobila je jedna stvar obzirom da takvi automobili nikada ne teže više od dvije tone ali zaustavljanje kamiona s 18 kotača i 40 tona može biti vrlo zanimljivo!
''Počeli smo se pitati u čemu je doista problem. Najčešči odgovor bio je nepažnja. Da svi prate promet ispred sebe cijelo vrijeme, ovakvi sustavi ne bi bili potrebni,'' kaže Carl Johan Almqvist, direktor odjela za razvoj pomoćnih sigurnosnih sustava u Volvo Trucks.
Novi sustav iz Volva radi uz pomoć radara i kamere koji zajedno identificiraju i prate vozila ispred kamiona. Sustav je osmišljen na način da identificira vozila u pokretu i stacionarna vozila te može spriječiti sudar s vozilom u pokretu pri brzinama do 70 km/h. Kada sustav detektira vozilo koje bi kamion mogao udariti ako nastavi voziti istom brzinom, aktivira se sustav upozorenja na način da konstantno gori crvena lampica na vjetrobranskom staklu ne bi li se na taj način ponovno privukla pažnja vozača na cestu.
►►► Kako funkcionira sustav ''autonomnog kočenja'' kod automobila
''Mi ne želimo preuzeti posao vozača zbog toga što vjerujemo da su sami vozači u najboljoj poziciji da reagiraju te između ostalog mogu i sigurno zaobići vozilo ispred sebe,'' kaže Almqvist.
Međutim, ako vozač ne reagira na bilo koji način kao npr. okretanjem upravljača ili kočenjem, sustav uz crveno svijetlo aktivira i zvučno upozorenje. Ako vozač i dalje ne reagira sustav lagano aktivira kočnice. Kada i ta mjera ne poluči rezultatima, automatski se aktivira kočioni sustav te tada sustav autonomnog kočenja zaustavlja vozilo u potpunosti. U posljednjem slučaju kada se aktivira autonomno kočenje, automatski se pale i zadnja stop svjetla s ciljem upozoravanja vozila iza kamiona što se također odvija neovisno o reakcijama vozača kamiona.
U Europi će od 2015. godine sustavi automatske aktivacije kočionog sustava u slučaju nužde postati zakonska obveza na svim novim kamionima.
Zanima vas kako je to izgledalo? Pogledajte filmić. I, da, ovoga puta AEB sustav je odradio posao točno onako kako treba... za razliku od testiranja sustava na S60 modelu i to pred novinarima na press eventu.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.