Pogled u prošlost: Renault 5 Turbo 2 iz 1984. godine

Renault 5 Turbo 2 dječački je san svakog muškarca! Mi vam sada donosimo kratku priču spomenute beštije koja će uskoro proslaviti 30. rođendan.

Svi ljubitelji rally natjecanja složiti će se da je razdoblje od 1982. do 1986. (godine legendarne Grupe B) bilo Zlatno doba rallyja. Bilo je to vrijeme zvijerskih motora u zvijerskim autima. Svi oni koji su odrastali u to doba sa strahopoštovanjem su gledala automobile kao što su Audi Quattro S1, Ford RS200, Peugeot 205 T16 ili Renault 5 Turbo.

Pravila Grupe B iznjedrila su neke od najbržih, najsnažnijih i tehnološki najsofisticiranijih rally automobila ikad proizvedenih. Nakon pogibije Henrija Toivonena i njegovog suvozača Sergija Cresta 1986. tijekom Tour de Corse natjecanja, FIA je ukinula ovu klasu koju je poslije zamijenila Grupa A. Tako su kratkoživuća Grupa B i to razdoblje rally natjecanja pridobili status legende rally svijeta.

Njemac po imenu Frank Hachmann susreo se sa svim tim automobilima na jednom rally natjecanju u Francuskoj kad je bio dijete nakon čega je zauvijek ostao fasciniran izgledom i zvukom tih automobila. Renault 5 Turbo sa svojim središnje smještenim motorom toliko ga je oduševio da si je za svoj 30. rođendan kupio jedan Renault 5 Turbo 2 iz 1984.

Proizvodna verzija automobila pod poklopcem je imala 1.4-litreni turbo motor sa 160 KS i 221 Nm okretnog momenta. Sa svojim stražnjim pogonom do stotke je ubrzavao za 6.6 sekundi te je postizao maksimalnu brzinu od 200 km/h.

Ideja malog Renault modela sa središnje smještenim motorom ponovno je zaživjela 1998. s najavom Renault Clio V6 modela.

Hachmann posjeduje svoj Renault 5 Turbo već 20 godina i, razumljivo, ne pada mu na pamet ikada ga prodavati. Ako želite vidjeti kako izgleda njegov ljubimac, a posebno kako zvuči, pogledajte video. Iako je na njemačkom, prijevod doista nije potreban da bi uživali u snimci.
 

Renault 5 Turbo 2 from caroholics on Vimeo.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.