Svi ljubitelji rally natjecanja složiti će se da je razdoblje od 1982. do 1986. (godine legendarne Grupe B) bilo Zlatno doba rallyja. Bilo je to vrijeme zvijerskih motora u zvijerskim autima. Svi oni koji su odrastali u to doba sa strahopoštovanjem su gledala automobile kao što su Audi Quattro S1, Ford RS200, Peugeot 205 T16 ili Renault 5 Turbo.
Pravila Grupe B iznjedrila su neke od najbržih, najsnažnijih i tehnološki najsofisticiranijih rally automobila ikad proizvedenih. Nakon pogibije Henrija Toivonena i njegovog suvozača Sergija Cresta 1986. tijekom Tour de Corse natjecanja, FIA je ukinula ovu klasu koju je poslije zamijenila Grupa A. Tako su kratkoživuća Grupa B i to razdoblje rally natjecanja pridobili status legende rally svijeta.
Njemac po imenu Frank Hachmann susreo se sa svim tim automobilima na jednom rally natjecanju u Francuskoj kad je bio dijete nakon čega je zauvijek ostao fasciniran izgledom i zvukom tih automobila. Renault 5 Turbo sa svojim središnje smještenim motorom toliko ga je oduševio da si je za svoj 30. rođendan kupio jedan Renault 5 Turbo 2 iz 1984.
Proizvodna verzija automobila pod poklopcem je imala 1.4-litreni turbo motor sa 160 KS i 221 Nm okretnog momenta. Sa svojim stražnjim pogonom do stotke je ubrzavao za 6.6 sekundi te je postizao maksimalnu brzinu od 200 km/h.
Ideja malog Renault modela sa središnje smještenim motorom ponovno je zaživjela 1998. s najavom Renault Clio V6 modela.
Hachmann posjeduje svoj Renault 5 Turbo već 20 godina i, razumljivo, ne pada mu na pamet ikada ga prodavati. Ako želite vidjeti kako izgleda njegov ljubimac, a posebno kako zvuči, pogledajte video. Iako je na njemačkom, prijevod doista nije potreban da bi uživali u snimci.
Renault 5 Turbo 2 from caroholics on Vimeo.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.