Pogled u prošlost: klasičnom MINI-ju iz 1959. vraćen stari sjaj

Donosimo vam kratku priču o restauracijskom projektu Minija nazvan ''reBorn'' koji je trajao punih šest mjeseci. Pogledajte detalje ovog fenomenalnog projekta!

Nakon što je nedavno potpisan ugovor kojim se proizvodnja MINI modela vraća u Nizozemsku, tvornica VDL Nedcar odlučila je obilježiti ovaj važan trenutak restauriranjem 54 godine starog klasičnog Minija.

Prvo da se malo prisjetimo tko i što je MINI. Kad je Mini još uvijek bio idejni koncept, inženjerski zahtjevi bili su vrlo jasni. Automobil je morao biti manji od kutije dimenzija 3.0 / 1.2 / 1.2 metra a putnički prostor morao je zauzimati 1.8 metara od sveukupne dužine od 3 metra. Motor je, zbog troškova proizvodnje, morao biti odabran iz ponude već postojećih jedinica.

Alec Issigonis (punim imenom Sir Alexander Arnold Constantine Issigonis), britanski dizanjer automobila grčkog porijekla, najviše je zaslužan za dizajn Minija koji danas smatraju britanskom ikonom. Nakon što se iz Alvisa vratio u BMC (British Motor Corporation) 1955., dobio je zadatak dizajnirati novu modelsku liniju koja se trebala sastojati od tri različita modela automobila, velike limuzine, obiteljskog automobila srednje veličine i malog gradskog automobila.

Nakon Sueske krize i problema s dostavom nafte, BMC je naredio Issigonisu da što je prije moguće u proizvodnju stavi samo mali gradski automobil i tako je nastao automobil koji danas poznajemo kao Mini.

Prilikom uvođenja na tržište u kolovozu 1959., Mini se reklamirao pod brendovima Austin i Morris, točnije kao Austin Seven i Morris Mini-Minor. Austin Seven u siječnju 1962. preimenovan je u Austin Mini da bi konačno, 1969. godine, Mini postao jedinstven brend.

►►►   Službeno predstavljen novi MINI koji izgleda isto

Ovaj konkretni starac (u svijetu automobila) koji je dobio tretman pomlađivanja zapravo je Austin Seven iz 1959. godine s proizvodnim brojem 983. Automobil je proveo proteklih 25 godina sakriven pod debelim slojem prašine u vlažnom štaglju te je stoga i bio savršen kandidat za ''reBorn'' projekt. Restauracija je trajala šest mjeseci.

Peteročlani tim iz VDL Nedcara koji je bio zadužen za restauraciju 54-godišnjeg Minija ogolio ga je do kostiju prije nego što je počeo ponovno ugrađivati svaki pojedini dio. Unatoč strahovito lošem izgledu automobila, Mini je i dalje bio u voznom stanju i imao je sve originalne dijelove.

Kvintet je pokušao koristiti što je više moguće originalnih dijelova, za one komponente koje se nije moglo popraviti, dok su neke morali sami ručno izraditi od nule. U poslu im je uvelike pomogla zajednica vlasnika starih MINI modela od kojih su uspijeli nabaviti neke dijelove.

Mali četverocilindrični motor zapremnine 848cc s 34 KS i 4-stupanjskim ručnim mjenjačem u potpunosti su reparirani dok su neki dijelovi karoserije i paneli vrata morali biti nanovo ručno izrađeni. Masa automobila iznosi cca 650 kg.

Projekt ''reBorn'' uspješno je okončan te se Austin Seven ponovno može ponosno šepuriti ulicama i to sa friškim nanosom izvorne boje 'Farina Grey.'

U nastavku obavezno pogledajte video i foto priloge ove fenomenalne restauracije!
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.