TEST

Plava pilula za svakodnevno dobro raspoloženje – Citroën C3

Tražite automobil koji je drugačiji od ostalih? Onda ste na pravom mjestu, predstavljamo vam beskrajnu simpatičnost na francuski način. Ipak, što se skriva iza tako veselog dizajna, zaslužuje li našu preporuku?

U PSA grupaciji ove godine prilično je živo, u svakom pogledu. Takav pozitivan zanos zahvatio je i Citroën kroz tek pristigle, ali i najavljene modele. Jedan od nedavno pristiglih najbolje opisuje cijelu situaciju, a radi se o novoj, trećoj generaciji uvijek simpatičnog modela – C3.
Mališan sa špice u novom izdanju najavljuje novi val modela iz Francuske, ali pri tome nosi najveći uteg na leđima. Razlog je vrlo jednostavan, Citroën je od 2002. zabilježio proizvodnju od čak 3.5 milijuna primjeraka uvijek specifičnog C3, što dovoljno govori kako je prihvaćen među kupcima i kojim putem mora ići i ova generacija.

Za početak, komentar na dizajn ide u smjeru vaših misli. Sigurno ste pomislili, pa ovo je mali Cactus. Osebujni C3 i nije bio neki problem povezati s modelom koji odskače u monotoniji današnje auto industrije. Nama osobno svidjela se zamisao Francuza, kako bi otkačene linije C4 Cactusa mogli predočiti u manjem kalupu i naravno, s obaveznom Airbump zaštitom vrata. Takva odluka podrazumijeva i određeni rizik, jer Cactus kod mnogih ne kotira najbolje. Također, u redakciji se vodila rasprava pripada li novi C3 u crossover segment. Tako je neznatno povišen položaj sjedenja C3 uveo u novu kategoriju vozila, dobra odluka Francuza. Zasigurno jedan od aduta s kojim će Citroën dobiti nove potencijalne kupce.



Veselom izgledu koji će biti još dugo tema brojnih rasprava, doprinosi i dvobojna karoserija s bijelim krovom i retrovizorima (doplata 3.000 kuna), a točku na i futurističnog Francuza stavljaju 17 inčni kotači (4.500 kuna), koji ne smanjuju razinu udobnosti. Ipak, naš savjet su broj manji, ali izgledom ništa lošiji i po novčanik prihvatljiviji.
Kako C3 tek izgleda onda unutra? Izgled kabine novog je ruha, te zasigurno ukazuje kakva će se stilska rješenja koristit u najavljenim modelima. Ergonomija je na mjestu, sve je pri ruci, doduše bilo bi čudno da je drugačije. No, smanjenje tipki utjecat će na vozača da se više usmjeri na multimedijski dio, gdje se većina funkcija i odabire. Upravo osvježeni 7-inčni Citroën Connect sustav donosi brojne opcije, ali nekad teško prati naše želje. Jednostavno kada postanemo prebrzi, sustav se zna smrznuti na par sekundi. To nekada živcira, pogotovo jer može fokus vozača maknuti s vožnje.

Pogled na ostale detalje interijera otkriva kako su većinom izgrađeni od plastike, ali kroz šminkerski duh i bogati Shine paket opreme to ne dolazi u tolikoj mjeri do izražaja. Hvalimo detalj s vrata i improviziranu bravu koju viđamo na ekstremnim Porscheima(na slici u galeriji). Sjedeća pozicija odgovarati će većini, a manji osjećaj skučenosti jedino se osjeti na stražnjoj klupi. Zato će se dječije sjedalice biti najčešće na njima. Novi C3 pokazao se solidnim i otvaranjem petih vrata, prtljažnik će biti dovoljan za dvije velike trening torbe i ostale sitnice, u brojkama, solidnih 300 litara prtljažnika.

Zanimljivo, početna izvedba C3 dolazi s popisom sigurnosne (ABS, EBD, BAS, ESP, AFIL, šest zračnih jastuka...). Dok vam u opciji stoji zanimljiv popis dodatne opreme, sličan onim iz viših klasa, a koje često nisu najpotrebnije u životu. Tako C3 raspolaže tempomatom, električnim podizačima svih prozora (na primjeru Cactusa su se očito naučili, da fiksirana stakla na stražnjim vratima očito nisu najbolja inovacija), ali i infotainmentom (4.000 kuna) putem kojeg djeluje i kamera za vožnju u nazad (2.200 kuna).

Ovako razigran automobil, mora bi imati nešto slično i ispod poklopca motora. U našem slučaju gdje smo vozili dizelsku inačicu, razigranost je relativan pojam. Iako malenih dimenzija, C3 raspolaže velikim 1,6 litrenim BlueHDi motorom snage 75 KS. Očito da ne pršti od snage, ali svoju filozofiju usmjerava prema potrošnji. Zabilježenih 5,1 litra u prosjeku potvrđuje zašto su BlueHDi motori godinama na glasu kao iznimni štedljivci. Također, brundavi zvuk nije nestao, ali BlueHDi radi prilično uglađeno i na tragu je njihovih hvaljenih PureTech benzinskih motora. Jedna od stavki za koje bi voljeli da su dodatno poradili na tome je svakako mjenjač. U testiranom dizelašu imali smo 5-brzinski ručni mjenjač, koji možda lagano prolazi iz jednog u drugi stupanj, ali njegovi dugi hodovi jednostavno nam nisu po volji. Doslovno, nekada imate osjećaj kao da kod kuće vježbate na orbitreku.

Vozne osobine nisu se promjenile ni s novom generacijom C3 modela. Dakle, udobnost je ovdje tema oko koje se sve vrti. Ovjes ponovno nije dobio u potpunosti priliku pokazati koliko ima potencijala, već se njegova opuštenost rezultira kroz zavoje. Stoga na agresivnu vožnju zaboravite. Ovo je automobil gradske forme, kojem je glavni zadatak dnevna borba s dosadnim i loše pozicioniranim šahtovima i pokojoj „rijetkoj“ rupi. Upravo iskustvo s asfalta najbolje ćete osjetiti na upravljaču koji nije najizravniji, ali pruža dobar kompromis između vozljivosti i jednostavnosti korištenja.



Karta za ulazak u razigrani svijet Citroëna poprilično je skupa, pogotovo u testnom dizelskom modelu, u tolikoj mjeri da se može već gledati u kutak kompaktnog C4 modela. Ipak, vrckavi C3 može biti takve naravi i po nižim, puno prihvatljivijim cijenama benzinskih inačica, a iznos od 87.490 kuna za Feel paket (klima, USB, 6 zračnih jastuka) opreme zasigurno je puno zanimljivija domaćem kupcu.

Citroën C3 1.6 BlueHDi Feel
Motor Četverocilindarski, dizelski* Obujam 1560 cm³ * Snaga 55 kW (75 KS) pri 3500 o/min * Najveći okretni moment 233 Nm pri 1750 o/min * Najveća brzina 170 km/h * 0 – 100 km/h 15,3 s * Pogon na prednje kotače/5 brzina, ručni * Masa vozila 1090 kg *Spremnik 42 l * D/Š/V 3996/1829/1490 mm * Prtljažnik 300 – 922 l* EU norma 5,1 l D/ 100 km * Emisija CO2 92 g/ km * Cijena od 115.900 kuna / 132.882 kuna (testni model)