Isprobali smo

Peugeot 207 SW - najbolje od karavna i gradskog auta

Slika nije dostupna
Donedavno još nespojiva kombinacija, karavanska koncepcija i gradski automobil, postaju sve češći prizor na cesti. Brojni se proizvođači odlučuju ponuditi mali karavan, no dizajneri pri tome nailaze na veliku zapreku.

Kako ponuditi funkcionalnost i praktičnost karavana i istodobno očuvati živahan dizajn i oblik tipičnog gradskog automobila. Iz povijesti se sjećamo brojnih neuspjelih varijacija na temu gradskog karavana, no stvari su se u posljednje vrijeme okrenule nabolje. Peugeot je u prošloj, ali i u novoj generaciji svojeg malog karavana, uspio pomiriti dizajn i funkcionalnost i na tržište lansirati prilično dopadljiv proizvod koji u svoj prtljažnik prema potrebi može primiti gotovo 1300 litara.

Kako bi ostao podjednako dopadljiv 207 SW je ove godine prošao kroz blagu kuru pomlađivanja. Redizajn je zahvatio samo ono najnužnije, prednji dio, sa svjetlima, maskom i odbojnikom, sitnice straga i materijale u unutrašnjosti. Dosta skromno, no u Peugeotu su očito uvjereni kako je i ovakvo blago osvježenje dovoljno za nastavak uspješnog tržišnog puta. Motoru nije bilo potrebno osvježenje. Za pogon testiranog 1.6 HDI sport modela brine se jedan od najboljih malih dizelaša na svijetu. O kvaliteti ovog motora dovoljno govori činjenica da danas pokreće više desetaka modela diljem Europe, od raznih Peugeota, preko Citroena, sve do Volva i Minija. 109 konja malom gradskom karavanu pružaju solidne performanse uz umjerenu potrošnju, koja u kombiniranoj vožnji rijetko prelazi šest litara.

Tako se mali Peugeot može prozvati prijateljem prirode, koji je tek za dlaku izbjegao najbolju ocjenu na našem eko testu. S ovim motorom 207 SW nije jurilica, no s ubrzanjem do 100 km/h za oko 10 sekundi, i maksimalnom brzinom većom od 190, odlično se snalazi i na otvorenoj cesti. Zahvaljujući velikom okretnom momentu 207 SW ne posustaje niti kada je potpuno natovaren. Ovjes malog karavan je izbalansiran prema očekivanju vlasnika ovakvih automobila, prilično mekan za udobniju vožnju i solidno savladavanje neravnina. Zamjerke zaslužuje mjenjač, čiji su hodovi jednostavno predugi i ne previše precizni. Tipično za Peugeotove 1,6 dizel automobile. Testirani 207 SW opremljen je Sport paketom koji osjetno diže vizualni dojam, komfor ali i cijenu sve do 140 tisuća kuna. No kada pogledamo panoramski krov, dvozonski klima uređaj, tempomat i druge detalje koji su dio serijske opreme, taj se iznos i ne doima toliko visokim.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.

Povezane teme