Takvo je stiliziranje donekle europski dizajniran model pretvorilo u tipično japanski monovolumen. U Mazdi su očito rekli: ajmo se malo vratiti u prošlost. No, nismo sigurni da će i europski kupci monovolumena to blagonaklono prihvatiti.
Na sreću, u kabini sve ostaje po starom. Dakle, prilično korektnog dizajna i uzorne ergonomije. Nadalje, zadržana je i vrhunska praktičnost. Posebno hvalimo klizna stražnja vrata koja, po želji, mogu biti pokretana elektromotorima.
Mazda 5 s benzincem ubrzava čak sekundu brže
Tako je ulazak na stražnju klupu maksimalno olakšan, a zanimljivo rješenje ovdje je i malo središnje sjedalo koje je moguće preklopiti za ukrcaj dulje prtljage. Mazda 5 je dostupna i s trećim redom sjedala, no ona su, tipično za većinu ovakvih sedmerosjeda, prikladna tek za djecu. U takvoj konfiguraciji prtljažnik prima svega 112 litara. Preklapanjem trećeg reda isti raste na 426, a spuštanjem i drugog reda moguće je utrpati 857, odnosno 1.485 litara, iskoristi li se sav raspoloživ prostor, do krova.
Ispod poklopca se nalazi 1,8 litreni benzinac sa 115 konja. Motor ne puca od snage, a karakterizira ga želja za visokim okretajima. Tako se puna konjica ostvaruje na 5.300 okretaja, a 165 Nm momenta na 4.000. U usporedbi s novim dizelskim motorom jednake snage ali i s puno većim okretnim momentom, Mazda 5 s benzincem ubrzava čak sekundu brže.
Palac gore za Mazdu 5, ali ako je gledate sprijeda
Potrebno joj je 12,8 sekundi, iako bi u dvoboju s dizelašem zasigurno izgubila na mjerenju elastičnosti. Jasno, gubi i po pitanju potrošnje. Manje od 9 litara je prosjek, odnosno oko dvije više od dizelaša.
Na koncu, Mazda 5 je vrlo dobar japanski proizvod, iako nam taj stražnji kraj nikako ne sjeda. Za 182 tisuće kuna dobiva se prilično puno, i stoga palac gore za Mazdu 5. Naravno, ako ju gledamo sprijeda.