Ovako je tuning automobila izgledao davne 1982. godine

Ove godine VW slavi 40. rođendan svog Golf modela, a jedna tuning kuća koja dijeli posebnu vezu s njemačkim brendom automobila izvukla je iz prašine jedan od svojih prvih aftermarket projekata u čast velike godišnjice.

Rekli bismo da VW 'Buba' i VW Golf ne mogu biti više različiti jedan od drugoga, međutim, popularni gradski hatchback nastao je upravo zahvaljujući Bubi koju je dizajnirao sam Ferdinand Porsche 1937. i koja se u gotovo četrdeset godina prodala u 20 milijuna primjeraka. Želeći pronaći zamjenu za 'Bubu' Volkswagen je angažirao talijanskog Giorgietta Giugiara koji je zaslužan za dolazak Golfa na svijet. Od 1974. do 1983. Golf Mk1 prodao se u više od 6 milijuna primjeraka dok je GTI verzija bila najpoželjniji automobil tog doba među mladim Europljanima.

Tako je kockasti Giugiarov hatchback model s prednjim pogonom od samog lansiranja postao najprodavaniji automobil u Njemačkoj. Naravno, i ABT je odmah počeo razmišljati kako bi mogli tunirati ovaj model.

Danas, 40 godina kasnije, tuning kuća specijalizirana za modele VW Grupe po dimenom ABT Sportsline izbacila je objavu za tisak u kojoj čestitaju svojim zemljacima VW Grupi veliki 40. rođendan Golfa, i to ponovnim pokazivanjem posebnog modela kojeg su izbacili davne 1982. godine

S opsežnim paketom dodataka za karoseriju kojima se Golf Mk1 proširio za 18 centimetara, te svoj vlastiti ABT ovjes, posebni Golf GTi by ABT izgledao je opako. Tu su se nalazili i alu naplatci vrlo modernog dizajna (u to doba) omotani masnim gumama dimenzija 205/60R13 kojima je zaokružen vanjski izgled ABT Golfa Mk1.

Unutra je ABT svojem mezimcu dao bijeli kožni upravljač i razne dodatne instrumente. Ali, u usporedbi s Golfom VII, ovdje nema nikakvih digitalnih ekrana.

'Das auto' slavi 40. rođendan

Stari Golf 'jedinica' po uzora na rally Grupe B

Tko je brži: stari Golf GTI ili novi Golf TDI?

Što se tiče performansnih nadogradnji, ovaj 40-ak godina stari GTI opremljen je 1.8-litrenom jedinicom čija je izlazna snaga podignuta sa 108 KS na sveukupno 161 KS zahvaljujući KKK turbo punjaču posuđenom iz Audi Quattra. Konačan rezultat je ubrzanje od 0-100 km/h za 6.8 sekundi što je tek 0.3 sekundi sporije od aktualnog Golf GTI modela.

Cijena ovakvog aftermarket modela iznosila je 15.000 njemačkih maraka što je u to doba bio popriličan iznos novaca. ABT Sportsline tako je njemačkom brendu i sam rekao 'hvala' za 40 godina Golfa i za automobil s kojime je prekrasno raditi. 

Ah, ta dobra stara vremena!
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.

Povezane teme