Vizija budućnosti

Otkriveni BMW i3 i i8

BMW Grupa predstavila je sa malo više detalja i fotografija svoju viziju budućnosti mobilnosti u obliku dvije konceptne studije – BMW i3 te i8.

Službeno predstavljeni po prvi puta, ovi konceptni modeli pružaju mali uvid u ono što možemo očekivati od prvih serijskih električnih automobila iz novog pod-brenda BMW-a, odjela 'i', koji će na tržište biti lansirani pod oznakama BMW i3 koji izlazi 2013. i BMW i8 koji će u salone uslijediti godinu dana kasnije, 2014. godine.

Oba nadolazeća modela, BMW i3 te BMW i8, proizvoditi će se u BMW-ovoj tvornici u Leipzigu u Njemačkoj. Oko 400 milijuna eura već je određeno za investiranje u nove objekte i novu opremu što bi se trebalo realizirati do 2013. godine, a ujedno će se otvoriti i 800 novih radnih mjesta. Tvrtka trenutno istražuje i mogućnost izgradnje vlastitih vjetrenjača na području tvornice kako bi koristili čistu električnu energiju.
Krenimo sa fenomenalnim gradskim automobilom i3. Izvorno, ovaj model je reklamiran pod nazivom MegaCity koncept, a budući proizvodni model koji će proizaći iz ovog koncepta, BMW i3, biti će prvo proizvodno vozilo koje će izaći iz BMW i odjela, kada stigne u salone sljedeće godine.

Pod tom ultra-lakom karoserijom nalazi se Drive sustav koji sačinjava ovjes, baterija i pogonski sklop uz još poneke strukturalne i sigurnosne komponente. Litij-ionske baterije s tekućim hlađenjem protežu se uzduž podvozja a iste opskrbljuju električni motor ugrađen odmah iznad stražnje osovine. Ovakva konstrukcija omogućava dva reda sjedala za ukupno četvero putnika i 200 litara prtljažnog prostora. Masa automobila iznosi 1.250 kg.

Dobro ste pročitali, ovo je EV hatchback sa stražnjim pogonom i motorom koji dostavlja 170 KS i 250 Nm okretnog momenta koja se prenosi putem mjenjača s jednom brzinom. BMW tvrdi da i3 može postići (elektronički ograničenu) maksimalnu brzinu od 158 km/h a od nule do stotke novi električni hatchback trebao bi moći ubrzati za manje od osam sekundi.

Dostupan PRO ECO način rada omogućava podešavanje gasa i elektroničke opreme za bolju učinkovitost, a sustav regenerativnog kočenja kinetičku energiju šalje natrag u paket baterija. BMW također tvrdi da za punjenje baterija do punog kapaciteta treba šest sati koristeći standardnu utičnicu a brzim punjačem punjenje do 80% kapaciteta trajalo bi svega sat vremena. Živi bili pa vidjeli.

Ako niste pretjerano oduševljeni prepustiti se na milost i nemilost paketu baterija, i3 biti će dostupan i s dodatnim motorom s unutarnjim izgaranjem (nazvanim REx) koji bi trebao dodatno povećati autonomiju iako je to planirano za neko kasnije vrijeme. BMW nije otkrio podatke poput zapremnine takvog dodatnog konvencionalnog motora niti koliko bi zapravo povećao domet i3 električnog vozila povrh očekivanih 130 do 160 kilometara koliko i3 nudi koristeći isključivo električnu energiju.

Za razliku od električnog i3 modela, BMW i8 je plug-in hibrid koji će koristiti 1.5-litreni trocilindrični motor s turbo punjenjem smješten na prednjem kraju vozila a isti će dostavljati 220 KS i 300 Nm okretnog momenta. U kombinaciji s električnim motorom, za ubrzanje od 0-100 km/h biti će potrebno manje od 5 sekundi. Očekivana potrošnja goriva iznosi 3 l/100km dok će dinamičnija, drugim riječima prava BMW vožnja povećati potrošnju na, zamislite, čak 7 l/100km.

Trocilindrična jedinica radi u kombinaciji s paketom litij-ionskih baterija i električnim motorom izvučenim iz i3 modela koji pokreće prednje kotače i omogućava rad automobila koristeći isključivo elektromotor pri čemu je domet automobila u takvom načinu rada oko 32 km.

Kada spojite ta dva sustava dobivate maksimalno učinkovito vozilo na prednji pogon, a ako želite nešto dinamičniju vožnju prebacite se na stražnji pogon a i8 biti će dostupan i sa pogonom na sva četiri kotača za maksimalnu prianjivost. Kao da to samo po sebi nije dovoljno, i8 ima savršenu raspodjelu mase od 50/50.

Nama ovi koncepti izgledaju fenomenalno. Nove informacije samo će stizati kako vrijeme odmiče a do tada, uživajte u fotografijama i video klipu.
 

Povezane teme