Treća generacija M klase, koja u prodaju dolazi krajem godine možda izgleda kao nadogradnja na posljednje dvije generacije, međutim njemački proizvođač garantira da se pod vanjštinom nove M klase krije hrpa noviteta.
Nova M klasa razvijana je u Njemačkoj i SAD-u, a iscrpni testovi off-road sposobnosti novog SUV-a testirani su u Namibiji.
Krajem godine nova M klasa će se ponuditi u SAD-u a u proljeće i ostatku svijeta. Kada krene u prodaju, očekuje se da će dolaziti s dvije pogonske varijante: 3.5-litreni V6 benzinac i 3.0-litreni V6 turbo-dizelski motor, a oba će biti uparena sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem i 4Matic pogonom na sva četiri kotača.
Za očekivati je da će dobre vozne karakteristike i udobnost u vožnji na cesti biti još bolje nego do sada, dok bi spretnost na off-road terenima trebala ostati jednako zadovoljavajuća. Mercedes planira u modelsku ponudu M klase uvesti i hibridnu verziju, ML 300 Hybrid koji će koristiti kombinaciju dizelskog i električnog motora i koji će stići nešto kasnije, točnije krajem sljedeće godine te AMG verziju.
Vizualno gledajući, nova M klasa, kodnog naziva W166, zadržava iste proporcije i dizajnerske elemente kao i njegov prethodnik, iako u nešto modernijem, suvremenijem obliku. Unatoč tome što leži na potpuno novom podvozju koje u nešto izmijenjenom obliku nalazimo u i novom Grand Cherokeeu, međuosovinski razmak ostao je isti pri 2.915mm.
S boka, novi M karakteriziraju agresivnije, gotovo isklesane linije i zatamnjeni C stupovi koji doprinose sveopće modernijem izgledu novog SUV-a. Svjetlosni sklopovi na stražnjem kraju automobila dizajnirani su na način da vizualno smanjuju vozilo.
U unutrašnjosti automobila, Mercedes-Benzovi dizajneri podarili su M klasi kvalitetniji interijer nego ikada prije. Središnji greben postavljen je dosta visoko a pruža i dosta mjesta za odlaganje osobnih stvari. Putnici na stražnjim sjedalima imaju još više mjesta i mogu računati na veću razinu udobnosti.
Detalji od drva eukaliptusa dolaze u osnovnom paketu opreme, a Mercedes-Benz će ponuditi i još neke dodatke poput materijala za komandnu ploču koji liče na kožu i ukrasne detalje u raznim vrstama drveta ali i aluminija.
Popis dodatne opreme je nevjerovatan: kamera za vožnju unatrag, električki sklopivi bočni retrovizori, Mercedes COMAND navigacijski sustav, grijana i hlađena sjedala, Harman Kardon audio sustav, zračni ovjes, Active Curve sustav, 20-inčni aluminijski kotači i tako dalje!
Sigurnost i dalje ostaje glavna preokupacija a robusnija građa trebala bi smanjiti prodore u putničku kabinu u slučaju sudara. Svi modeli dolaze s devet zračnih jastuka i punim rasponom Mercedes-Benzovih pomoćnih sustava poput Pre-Safe sustava koji priprema vozilo u slučaju neizbježnog sudara, zatim Attention Assist koji pomaže vozačima da ostanu koncentrirani na vožnju kao i niz drugih sustava koji rade na principu lasera.
Cijene bi trebale biti objavljene krajem godine netom prije nego što nova M klasa krene u prodaju. Novi SUV prilično je dobro opremljen čak i u osnovnoj verziji, a benzinski i dizelski motori bit će dostupni s velikim brojem opcija.