Vozili smo

Povoljnija struja za sve! Renault u Hrvatskoj ima tri električna modela

Toliko puno se priča o tim električnim automobilima, no proces priblizavanja kupcima je iznimno spor i kompleksan. Još uvijek je dojam da su potpuno električni automobili skupe igračke dostupne samo odabranima. Možda to baš nije točno...

Proizvođači vrlo oprezno i detaljno pristupaju tržištima baš poput Renaulta u Hrvatskoj. Ekipa iz hrvatske podružnice Renaulta napravila je prije svega temeljitu analizu i nadogradnju postojećih sustava hrvatskih punionica. Kada su sumirali dobivene podatke te se uvjerili da je infrastruktura svih punionica na propisanoj razini, punom snagom je krenula Renaultova Z.E priča u Hrvatskoj.

Među tri predstavljena modela, Zoe, Kangoo Z.E i Twizy, najviše uvodnih riječi zaslužio je prvi od navedene trojke. Nimalo čudno jer Zoe je najprodavaniji električni automobil u Europi. Osvježeni model najlakše je opisati kao eletrični Clio, i tu svaka usporedba tek počinje. Sigurno vas zanima njegov domet, tvornička deklaracija garantira 400 km, a mi smo tu brojku slobodni ipak prepraviti na realnijih 300 km uz uobičajeno korištenje 41 kWh baterije. Takva baterija će se na kućnu utičnicu puniti do 13 sati, a tek 60 minuta na brzoj punionici.

U ponudi će biti i slabija 22 kWh, koja će, logično, donijeti duplo manju autonomiju. Obje verzije imaju nažalost imaju isti problem. Cijenu, koja je bez državnih poticaja prilično visoka. Tako je najjeftinija izvedba Life s baterijom od 22 kWh (231.900 kuna), a najskuplja Bose izvedba s 41 kWh baterijom (285.900 kuna).
Poduzetnicima čije poslovanje se temelji unutar grada, sigurno će biti zanimljiv dostavni Kangoo Z.E. Dolazi u dvjema izvedbama 4,28 m dugi Express i 4,66 m Maxi Furgon. Imat će isti pogon kao i ZOE, elektromotor od 44 kW, ali i doseg od realnih, u najboljem slučaju 200 km. Početna cijena u ovom slučaju je puno prihvatljivija i počinje od 159.900 kuna. Još jedan plus, automobil ulazi u N1 kategoriju.

Kangoo i Zoe bude maštu, ali naša zvijezda dana bio je Twizy. Bio je atrakcija od prvog trenutka i prvih kilometara kroz sami centar metropole. Nije teško shvatiti i zašto, nesvakidašnji izgled četverocikla i „Lambo vrata“ u svega 2,3 metra duljine donose popriličnu dozu radosti, ali ne i komfora na razini prethodna dva Renaultova Z.E modela. Baš kao i Kangoo i Twizy se nudi u dvjema izvedbama s dosegom do 80 km: putničkoj s dva sjedala i Cargo s jednim sjedalom. Baš taj potonji mogao bi odlično poslužiti dostavnim tvrtkama, jer sa svojim krugom okretanja od 3,4 metra, nema gdje se ne može zavući. Dostupan je u verzijama Twizy 45 (4 kW motor, brzina do 45 km/h) i Twizy 80 (15 kW motor, brzina do 85 km/h). Još jedna prednost Twizyja, morate imate tek 15 godina kako bi smjeli upravljati njime. Simpatični model dostupan je već od 76.900 kuna.

Pozdravljamo Renaultovu hrabru odluku i veselimo se skorašnjem detaljnijem testu njihovih električnih aduta. Električna mobilnost nužno zahtijeva i promjenu svijesti i nekih životnih navika no ako već niste zagrizli udicu, pričekajte 2018., možda vas novi val poticaja upeca.