Opel slavi 25 godina legendarne Calibre

Opel ove godine slavi 25. godišnjicu Calibre pa su se odlučili podsjetiti legendarnog coupea!

Nakon uspjeha koji su postigli s Mantom, Opel GT i Monza modelima, elegantna Calibra bila je još jedna uspješnica Opela i to istog trena čim je predstavljena na Frankfurt Motor Showu 1989., prije točno 25 godina.

Bio je to izuzetno napredan automobil ispred svog vremena koji je nudio najbolji koeficijent otpora zraka od 0.26 što je bio najniži rezultat među svim tada serijski proizvodnim automobilima na tržištu.

Calibra je donosila kombinaciju uzbudljivog dizajna i maksimalno optimiziranih aerodinamičkih svojstava u paketu koji je omogućavao svakodnevnu praktičnu upotrebu. Široka vrata prtljažnika pružala su slobodan pristup prtljažniku zapremnine 980 litara (sa spuštenim stražnjim sjedalima) a unatoč svojoj coupe karoserijskoj formi, Calibrin dugi međuosovinski razmak omogućavao je da svih četvero putnika imaju dosta mjesta u unutrašnjosti.

Velikodušan popis standardne opreme uključivao je servo upravljač, 5-stupanjski mjenjač s kratkim prijenosnim mjerima, audio sustav sa 6 zvučnika te zatamnjena stakla. Klima, 4-stupanjski automatski mjenjač i električni 'šiber' bili su na popisu opcionalne opreme, između ostaloga.

Opelovi su se inženjeri već tada, prilikom razvoja Calibre, brinuli o zaštiti pješaka što je danas jedna od glavnih stavki u razvoju automobila. Tada prilično moderne vizualne značajke poput elegantnog i izduženog oblika karoserije, zaobljenih rubova i prikrivenih brisača kasnije su postale sastavni dio dizajna budućih modela.

Elektronički ABS sustav i elegantno oblikovani elipsasti prednji svjetlosni sklopovi s jačim svjetlosnim snopom, oštrim kontrastom i manjim raspršivanjem svjetla doprinjeli su aktivnim mjerama sigurnosti. A veliki integrirani prednji i stražnji branici bili su dizajnirani s ciljem maksimalne apsorpcije sila u slučaju sudara.

Ovaj Opel Kadett ima 685 KS i vrlo lošu narav

Opel najavio najbržu cestovno legalnu Astru ikada

Prilikom uvođenja na tržište 1990. godine, Opel je sa novim sportskim coupeom nudio niz motorizacijskih opcija a početni 2.0-litreni motor dostavljao je 115 KS što je omogućavalo automobilu da postigne maksimalnu brzinu od 203 km/h. Naprednija verzija s 16 ventila dostavljala je 150 KS čime se i maksimalna brzina povećala na 223 km/h.

U ožujku 1992. Opel je uveo Calibra Turbo model sa 204 KS po vrlo konkurentnoj cijeni od 49.800 njemačkih maraka. Pogon na sva četiri kotača, 6-stupanjski ručni mjenjač, sportska sjedala i 16-inčni laki alu naplatci sa širokim gumama dimenzija 205/50 dolazili su u sklopu standardne opreme.

Opel Calibra bila je omiljena i među tunerima pa je stoga bilo različitih obrada i izdanja. Calibra Keke Rosberg izdanje, nazvana po vozaču Formule 1 i ocu Nike Rosberga, vrlo je brzo postala legendarna. Baš na vrijeme za sudjelovanje u njemačkom Touring Car prvenstvu 1993./1994., Opel je uveo i novu 2.5 V6 Calibru sa 170 KS te 2.0-litrene četverocilindrične varijante u Opelovom bijelo-žutom DTM ruhu.

Kupci koji su se odlučili za Calibra Cliff Motorsport Edition u svibnju 1996. bili su još jedan korak ispred svih ostalih. Boja karoserije bila je ista kao i kod Class1 trkaćih automobila u kojoj je klasi Manuel Reuter osvojio ITC prvenstvo ka kraju sezone. Cestovno-legalni Cliff Motorsport trkać imao je 20mm nižu sportsku šasiju, BBS lagane alu naplatke dimenzija 7Jx16 te je koštao dodatnih 3.601 njemačkih maraka.

Nakon 222.000 registriranih Calibra modela od 1990., izdano je posebno limitirano izdanje zlosutno nazvano 'Last Edition' koje je u konačnici bilo zadnje poglavlje Calibrine povijesti. Narudžbe su se zaprimale do kraja travnja 1997. a ovaj 'Last Edition' model dolazio je sa sportskom šasijom, BBS naplatcima, kožnim interijerom i klima uređajem za poseban, luksuzan osjećaj. Motorizacijsku ponudu sačinjavali su 2.5-litreni V6 motor i 2.0-litreni četverocilindrični motor sa 136 KS.

U kolovozu 1997. godine službeno je označen kraj proizvodnje Calibre. Nakon sedam godina i 238.647 Calibra coupea koji su izašli iz tvornice u Russelsheimu, legendardni coupe je otišao u povijest.

Najveće tržište za Calibru bilo je naravno domaće njemačko tržište, ali i Velika Britanija, Italija, Španjolska i Francuska. Početni model sa 115 KS bio je ujedno i najprodavaniji a ovih je inačica prodano ukupno malo više od 130.000. Sljedeći na listi popularnosti bio je 2.0-litreni model sa 150 KS kojih je iz tvornice izašlo više od 61.000.

Za kraj, pogledajte foto galeriju ovog legendarnog coupea!

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.