Dvadeset godina nakon predstavljanja izvornika Twingo treće generacije obnovljen je od temelja. Rezultat toga zabavan je i iznimno upravljiv gradski automobil te povratak razigranosti izvornika u šarenom paketu koji možete personalizirati do najsitnije pojedinosti.
Mjesta i gradovi postaju igrališta
Kao posljednji u nizu malih, inovativnih Renaulta, novi Twingo simbol je Renaultove stručnosti u tom području. Novi Twingo krasi inovativna platforma s motorom smještenim straga koja gradskim automobilima donosi mnogobrojne prednosti, uključujući krug okretanja od samo 4,3 metra zbog čega se automobil može okrenuti gotovo u mjestu i povišen vozačev položaj koji jamči preglednost na razini najboljih automobila u klasi. Istodobno, novi je Twingo 10 cm kraći od prethodnika, ali unutrašnjost je dulja čak 23 cm.
VELIKA NAGRADNA IGRA - POSTANI TWINGOSPOĐICA!
Dinamične Performanse za uživanje u gradu i na otvorenoj cesti
Novi Twingo na izbor nudi dva trocilindarska motora (atmosferski i turbo) koji ostvaruju snažne performanse, a istodobno su štedljivi. Šasija novog automobila jamči precizno i sigurno upravljanje koje vožnju u urbanim područjima čini posebnim užitkom. Sa živahnim motorom Energy TCe 90 straga novi Twingo u elementu je i na duljim putovanjima otvorenom cestom.
Dva sustava povezivanja
Pametan dizajn novog Twinga s petero vratima i prilagodljivom modularnošću, omogućen posve ravnom podnicom automobila, omogućuje mu da u potpunoj udobnosti preveze četvero putnika. To je jedini mali gradski automobil u koji, zahvaljujući rekordnoj duljini utovarnog prostora od 2,31 metra, po duljini stanu polica za knjige, kontrabas ili košarkaš.
Novi Twingo jedini je gradski automobil koji na izbor nudi dva multimedijska sustava: pametno rješenje koje obuhvaća besplatan navigacijski sustav temeljen na sustavu R&GO povezan s vašim pametnim telefonom ili ugrađeni tablet R-Link Evolution najnovije generacije s dugim popisom aplikacija razvijenih za vozače.
Malen, snažan i siguran
Novi Twingo razvijen je u suradnji s Daimlerom te je prilikom razvoja posebna pozornost bila posvećena kvaliteti i sigurnosti. Twingo se proizvodi u tvornici u Novom Mestu u Sloveniji u koju je mnogo uloženo kako bi mogla ispuniti standarde Renaulta i Daimlera u pogledu kvalitete.
Twingo diči se kompaktnim proporcijama: dug je samo 3,59 metara, što je 10 cm manje od prethodnog modela. Njegov stav nagoviješta okretno upravljanje, a rekordan međuosovinski razmak od 2,49 metara ukazuje na prostranu unutrašnjost. Vozačevo okružje zabavno je i puno energije, sjenilo instrumenata i upravljač sportskog su dizajna, a na instrumentnoj ploči nema suvišnih elemenata. Uređenje unutrašnjosti temelji se na kontrastu između bijele i crne boje. Okvir armaturne ploče, umetci na upravljaču, okviri ventilacijskih otvora i obloge vrata bijele su boje i u kontrastu s crnom bojom ostatka unutrašnjosti. Dva se ekstrema upotpunjuju kako bi stvorili dinamično okružje.
Od druge razine opremljenosti novi se Twingo može naručiti s jednim od triju uzoraka presvlaka s elementima u boji (plava, siva ili crvena), a ručice vrata od satiniranog kroma naglašavaju opušten, razigran karakter kabine.
Za još više sportskog ugođaja, dostupan je i paket Sport. Temelji se na crveno-crnoj kombinaciji boja, ima presvlake od kože i tkanine, sjenilo instrumenata u kombinaciji crvene i crne boje i aluminijem obložene papučice.
Žestoke performanse
U ponudi motora novog Twinga nalazi se i ovaj živahan motor koji je već dio ponude novoga Clija i Captura. Pedeset posto dijelova tog turbomotora obujma 898 cm3 ponovno je konstruirano kako bi odgovaralo građi novog Twinga. Snage 90 KS i okretnog momenta od 135 Nm, Energy TCe 90 nudi bolji odziv na niskim okretajima i pruža pravi užitak u vožnji gradom i izvan njega. Opremljen je elektroničkim otpusnim ventilom koji jamči optimalnu ravnotežu između performansi i male potrošnje goriva/emisija CO2. Stop&Start dio je serijske opreme tog motora koji ispunjava normu Euro VI, potrošnja goriva iznosi 4,3 litre/100 km, a emisije CO2 99 g/km.
Motor SCe 70: Štedljiv i idealan za grad
Taj atmosferski motor obujma 999 cm3 razvija 70 KS na 6000 o/min i posebno je prilagođen gradskoj vožnji zahvaljujući okretnom momentu od 91 Nm. Gotovo 90 % najvećeg okretnog momenta dostupno je od 1000 o/min, što znači da je potrebno manje promjena stupnjeva, a udobnost u vožnji je veća. Gotovo je nemoguće da vam se motor ugasi prilikom kretanja. Pristupačne cijene i niskih troškova održavanja, opremljen sustavom Stop&Start diči se potrošnjom od 4,2 l/100 km* i emisijama CO2 od 95 g/km (bez sustava Stop&Start: 105 g/km CO2).
Vozači potrošnju goriva mogu smanjiti za još 10 posto s pomoću ugrađenih dodataka za ekološku vožnju novog Twinga: sustava ECO mode (samo Energy TCe 90), pokazivača promjene stupnjeva i aplikacije Renault Driving eco2, dostupne uz multimedijske sustave R&GO i R-Link Evolution. Oba motora, SCe 70 i TCe 90, opremljena su sustavom za pomoć pri kretanju na uzbrdici za sigurno, lako kretanje na uzbrdici. Na početku će se nuditi s 5-brzinskim ručnim mjenjačem, ali u rujnu 2015. u ponudi će se naći i 6-brzinski automatski mjenjač EDC.
R&GO: Povezivanje sa smartphoneom
R&GO jednostavan je i pametan sustav povezivanja koji savršeno odgovara novom Twingu. Taj je sustav dio serijske opreme od druge razine opremljenosti i omogućuje Twingu trenutačno povezivanje s korisnikovim pametnim telefonom.
Praktičan, pametan i besplatan za preuzimanje svim vlasnicima novog Twinga opremljenog radijem, R&GO potpuno je integriran s automobilom. Zahvaljujući radiju, univerzalnom nosaču i toj aplikaciji, vozačima je omogućen praktičan i intuitivan pristup bogatoj ponudi korisnih funkcija za vozače podijeljenih u četiri kategorije: navigacija, telefon, multimedija i putno računalo.
Navigacijski sustav kojem ne treba internet
R&GO obuhvaća integrirani navigacijski sustav Copilot Premium. Velika mu je prednost to što rabi 3D navigaciju s autokartama koje korisnik preuzima na svoj pametni telefon. Zbog toga mu ne treba 3G ili 4G veza i uvijek je dostupan, čak i u područjima koja nisu pokrivena signalom mobilnih operatera. Funkcije uključuju informacije Active Traffic, glasovnu navigaciju, navođenje na složenim raskrižjima Clear Turn, upozoravanje na nadzorne kamere (ovisno o tržištu) i upozoravanje na ograničenje brzine. R&GO korisnicima nudi i mogućnost preuzimanja autokarata države po izboru putem usluge Active Traffic, koja je prvih dvanaest mjeseci besplatna.
R-link integrirani tablet
U ponudi se nalazi i posljednja inačica integriranoga multimedijskog sustava R-LINK – 'R-Link Evolution' – povezani tablet koji je vrhunac ponude u ovom segmentu. Nove mogućnosti obuhvaćaju još bolji softver potpomognut kapacitivnim ekranom dijagonale 7 inča (17,8 cm) kojim se korisnici mogu koristiti kao pametnim telefonom, pristup digitalnom radiju (ovisno o tržištu) i bogatu ponudu aplikacija za pomoć u vožnji. Istraživački institut SBD R-Link je ocijenio najpraktičnijim i najintuitivnijim multimedijskim sustavom.
Veća sigurnost
U skladu s Renaultovom tradicijom, novi je Twingo konstruiran da pruža najbolje u pogledu aktivne i pasivne sigurnosti. Pritom su uzeti u obzir stroži kriteriji ocjenjivanja na testovima Euro NCAP koji se primjenjuju od 2014. godine. Ispunjava najnovije zahtjeve tog tijela za procjenu u pogledu zaštite pješaka u sudarima i ima poboljšanu aktivnu sigurnost zbog ugradnje novih sustava pomoći u vožnji (ADAS).
Kamera za vožnju unatrag za sigurnije parkiranje Kamera za vožnju unatrag ugrađena je u stražnji odbojnik i spojena s multimedijskim sustavom R-Link. U kombinaciji sa stražnjim sustavom za pomoć pri parkiranju olakšava bočno parkiranje u gradu. Slika se prikazuje na ekranu navigacijskog sustava, a vozač može vidjeti predviđenu putanju izračunanu kao funkcija kuta zakreta upravljača.
Nenamjerno napuštanje voznog traka uglavnom ukazuje na gubitak koncentracije vozača, što je jedan od glavnih uzroka nesreća, osobito na autocestama. Novi Twingo opremljen je kamerom ugrađenom u vjetrobran iza retrovizora koja može otkriti nenamjerno napuštanje traka. Kad vozač prijeđe crtu a da nije uključio žmigavac, upozorava ga lampica na instrumentnoj ploči i zvučni signal. Uređaj pomaže vozaču održati koncentraciju i tako izravno pridonosi većoj sigurnosti.
Sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici za izbjegavanje stresnih situacija Taj se sustav uključuje automatski kad vozač kreće na nagibu većem od tri posto. Prilikom kretanja na uzbrdici dvije sekunde onemogućuje da automobil krene unatrag, dajući vozaču obilje vremena da podigne stopalo s kočne papučice i pritisne papučicu gasa. Ne ubrza li vozač tijekom tih dviju sekunde, sustav oslobađa kočnice kako bi se omogućilo polako kretanje vozila unatrag.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook