Novina nakon osam godina

Novi Touareg poslan na kuru mršavljenja

Slika nije dostupna
Kada je jedan automobil u gotovo neizmijenjenom izdanju na tržištu prisutan čak osam godina, onda je stvarno došlo vrijeme promjena.

A činjenica kako se veliki 'narodni' SUV na tržištu uspio održati toliko dugo, te da na kraju svog životnog vijeka ne djeluje pretjerano zastarjelo, velika je pohvala VW-ovom dizajnerskom timu. Od nasljednika se, logično, očekuje isto. Na prvu ćemo reći kako je Touareg ponovo dobro dizajniran. Nije riječ o nikakvoj revoluciji već o tipičnoj volkswagenovoj evoluciji, s malim ali opet dovoljno bitnim izmjenama. Lako se prepoznaju stilski detalji posuđeni od manje braće, Pola i Golfa, što su Walter de Silva i njegova ekipa, upakirali prilično atraktivno….

Ostavimo se izgleda jer se važnije promjene kriju ispod lima. Volkswagen je ozbiljno shvatio u auto svijetu pomodan pojam 'downsizing', te je novi Touareg poslan na opsežnu kuru mršavljenja. Slikovito, ondje je bilo puno prolivenog znoja, jer je ukupna težina smanjena za čak 208 kilograma. Uz gubitak težine Touareg je postao i niži za nekoliko centimetara ali je zato rastegnut za skoro 5 centimetara, na njih 480. Širina je ostala ista.

Snaga od 379 konja uz 580 Nm okretnog momenta

Nadalje, Volkswagen prvi puta nudi i hibridni pogon. Lexus se odavno hvali takvim sklopom, nedavno su ga uveli i Mercedes i BMW, pa im inženjeri iz Wolfsburga ne žele ostati dužni.Ističu kako hibrid nudi karakteristike V8 motora uz štedljivost šestero ili čak četverocilindričnog agregata. Riječ je o V6 TSI kompresoru najveće snage 333 konja te pripadajućem, 52 konja snažnom elektromotoru. Prema računici za hibride, oni zajedno produciraju snagu od 379 konja uz 580 Nm okretnog momenta. Elektromotor je smješten između V6 motora i mjenjača, dok se baterije nalaze ispod prostora prtljažnika.

Touareg Hybrid na struju može voziti do brzine od 50 km/h, kada uskače benzinski motor. Ubrzanje od 0-100 odrađuje za svega 6,5 sekundi te dostiže maksimalnih 240 km/h. Hibridni ekološki sklop u biti mijenja V8 FSI motor od kojeg je znatno štedljiviji  čak 40 posto. Brojke kažu: 8,2 umjesto 13,8 litara. Na 1.000 kilometara riječ je o uštedi od 400 kuna. Uz hibridni modul, VW ponosno ističe i ostale optimizirane motore. Poznati V6 TDI sa 240 konja i 550 Nm troši 7,4 litara, što je čak 2 litre manje nego prije. Slične štedne karakteristike sada pokazuje i benzinski V6 FSI sa 280 konja i 360 Nm štedljiviji je za 2,5 litre.

Iz Audijevog programa preuzet je 4.2 V8 TDI sa 300 konja i 800 Nm te on, na neki način, mijenja monstruozne, vrlo žedne perjanice iz aktualnog modela - V10 TDI i W12. Tko ih je vozio, može se osjećati dijelom povijesti jer mega-motori definitivno nestaju. Spomenimo još kako su svi novi agregati opremljeni start-stop sustavom, ali i potpuno novim osmero-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Kamera motri sve kuteve vozila

Također, uvode se i dva programa pogona na sve kotače. Osnovni s Torzen diferencijalom te napredni 4X-Motion s reduktorom i blokadom stražnjeg i srednjeg diferencijala.
  Od sofisticiranih, i u višim klasama automobila, neizbježnih sustava, ovdje će se naći Lane Assist, koji sprječava nekontrolirano prelaženje iz trake te vozača upozorava vibracijom u volanu, kao i radarom upravljani ACC (a-ce-ce) tempomat, s funkcijom podešavanja razmaka između vozila i mogućnošću potpunog zaustavljanja, obzirom na kretanje automobila ispred.

Novost je i sustav kamera Area View. Njime se motre svi kutovi vozila. Dobro na off-roadu ali i u gradu. Što se tiče off-roada, nema sumnje kako će se i novi model bez problema nositi sa zahtjevnim terenom, a što se pak udobnosti tiče, tu je i nova generacija zračnog ovjesa.

Interijer je znatno dorađen te se odabirom materijala i kvalitetom izrade popeo još jednu stepenicu više, na ljestvici luksuza i ugođaja. Ekran osjetljiv na dodir spada u serijsku opremu, dok su ionako udobne fotelje dodatno optimizirane za dulja putovanja. Zahvaljujući 4 centimetra duljem međuosovinskom razmaku, stvoreno je više mjesta za putnike na stražnjoj klupi. Uz to, ona je sada uzdužno pomična 16 centimetara, dok se naslon može podešavati po želji…
Touareg će se publici pokazati za 15 dana na auto salonu u Ženevi. U Njemačkoj V6 TDI stoji 51 tisuću eura, a hibrid 73 i pol tisuće. Prvi primjerci isporučuju se već u travnju kada ćemo i vidjeti može li doista dvotonac trošiti poput Passata.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.

Povezane teme