Ova dvojba je jasna jer je velika sličnost između posljednjeg Passata i novog modela vidljiva i iz aviona. Stari i novi Passat su vrlo slični, kao da se radi o opsežnom redizajnu, u prilog te teorije govori i činjenica da platforma nije mijenjana, a i razlike u unutrašnjosti će primijetiti samo najveći poznavatelji njemačke marke.
S druge strane, u prilog teorije prema kojoj se radi o potpuno novom modelu govori činjenica da su gotovo svi dijelovi karoserije promijenjeni, a ista je ostala samo linija krova. Tu je i čitav niz novih tehnologija. Dakle Passat sedme generacije je nov automobil, ništa revolucionarno, ali ipak dovoljno drugačije da bi ga smatrali nečim novim.
'Na Passatu smo obnovili vrlo mnogo stvari. Za početak dizajn. Passat ima novi karakterističan Volkswagenov dizajn, to je jasno vidljivo sprijeda. Svjetla su potpuno nova, a posebice kod limuzine je vidljivo da straga imamo vrlo mnogo novosti. Stražnji dio je postao nešto širi, a tu je i novi dizajn svjetala s LED tehnologijom i LED dnevnim svjetlima', za Automotiv je izjavila Anna Christina Trauter iz Volkswagena.
Brojne nove tehnologije koje su adut novog Passata, imali smo prilike provjeriti u Barceloni gdje je novinarskom svijetu predstavljan automobil koji bi uskoro trebao poharati prodajne salone. U Volkswagenu se hvale kako Passat ima čak 19 novih ili unaprijeđenih sigurnosnih sustava.
'Passat je dobio pomoć za promjenu voznih traka, mnogo toga je poboljšano u pogledu sigurnosti. Primjerice, kao dodatna oprema je dostupna funkcija gradskog kočenja u nuždi. Tu je i easy open sustav kod kojeg se u kombinaciji s Keyless acess sustavom prtljažnik može otvoriti jednostavnim pokretom noge', kaže Trauter.
Vrlo inteligentna, korisna, a opet jednostavna ideja koja će sigurno zaživjeti i kod konkurencije što je tipično za Volkswagen. A tipično za Volkswagen je i korištenje turbo tehnologije kod gotovo svih motora u ponudi. Iznimka je jedino V6 top benzinac s tristo konja koji će se u ponudi naći nešto kasnije.
'Potrošnja goriva je optimizirana kod svih motora. Mnogo je učinjeno u smjeru ekonomičnosti, motori su štedljiviji, a smanjene su i vrijednosti CO2. Ukupno gledano potrošnja je smanjena za 18 posto', objašnjava Trauter.
Osnovni benzinski motor ima obujam od 1,4 litre i razvija 122 konja. Tu je još jedan benzinac obujma 1,8 litara sa 160 konja, plinska izvedba sa 150 konja te tri dizela snage 105 do 170 konja. 'Svi motori su opremljeni takozvanim CO2 paketom. Oni imaju sustav rekuperacije energije i gume s optimiranim otporom kotrljanja. Svi motori mogu biti opremljeni start/stop sustavom, a svi dizeli su opremljeni Bluemotion tehnologijom. Uz to je i jedan Blue TDI motor, koji već danas ispunjava Euro 6 normu. Uz to u ponudi je i jedna Eco Fuel verzija', objašnjava tehničke detalje Trauter.
Jasno je da svi ovi motori neće biti dostupni na svim tržištima, pa tako kod nas također teško možemo očekivati izvedbu s pogonom na prirodni plin ili mješavinu benzina i bioetanola. No zato će Passat biti dostupan s ovom inteligentnom i korisnom tehnologijom – automatskim parkiranjem.
Sustav koji je predstavljen još kod prethodnika sada je dodatno unaprijeđen i omogućava automatsko uzdužno i poprečno parkiranje na još manjem prostoru. Zanimljiva novost je i sustav koji pazi na umor vozača. Volkswagen je nakon Mercedesa prvi proizvođač koji predstavlja ovakvu tehnologiju. Sve ove tehnologije daju jasnu poruku – Passat još više teži prema višoj klasi.
'Ukupno gledano je čitav Passat dignut na jednu višu razinu. Na taj način zatvaramo rupu prema visokoj klasi. Različitim detaljima, kao što su primjerice klimatizirana masažna sjedala, pomično dno prtljažnog prostora ili Easy open sustav pružamo kupcu osjetno više komfora nego u prethodnom modelu', predstavlja Trauter dodatnu opremu.
Sve ove novosti na kraju nemaju preveliku cijenu. S obzirom da je novi Passat velikim dijelom baziran na starom modelu, troškovi razvoja su bili umjereni. To je Volkswagenu omogućilo da čak snizi cijenu novog modela.
'U odnosu na prethodnika Passat je postao osjetno jeftiniji, u Njemačkoj je cijena spuštena za otprilike 700 eura, uz bogatiju opremu. Serijska je oprema osjetno obogaćena, primjerice s novim audio sustavom, zaključuje Trauter.
Od 1973. godine Passat je prodan u 15 milijuna primjeraka. To ga čini jednim od najprodavanijih europskih automobila i jednom od osovina snage Volkswagena. Jasno da Nijemci tako važan model ne žele zapustiti. Passat je dovoljno unaprijeđen kako bi izdržao još tri do četiri godine, kada bi trebao uslijediti osjetno hrabriji i drugačiji nasljednik.
Prodaja novog modela u Hrvatskoj započinje tijekom siječnja, cijene za sada nisu poznate, no vjerojatno će, kao u Njemačkoj, biti nešto niže od onih na prethodniku. Već to je samo po sebi, prilično dobar prodajni adut. Uopće ne sumnjamo u uspjeh novog Passata. On ostaje siguran pobjednik.