Nissan nam je zagolicao maštu s novim Pathfinderom početkom godine kada nam je u siječnju pokazao konceptnu dizajnersku studiju. Danas po prvi put možemo vidjeti službeni proizvodni model koji će u prodaju krenuti već u jesen.
Potpuno novim dizajnom vozila Pathfinder je omršavio nekih 227 kg u usporedbi s modelom kojega će zamijeniti a unatoč manjoj masi ipak zadržava onaj robusni izgled SUV-a tipičan za Pathfinder te također nudi potrošnju od tek 9 l/100km na otvorenoj cesti. Praktičnom kombinacijom voznih sposobnosti, te ponajboljom vučnom snagom u klasi s mogućnošću vuče 2273 kg, te modernom opremom poput Around-View Monitor sustava ekskluzivnog u ovoj klasi vozila, novi Pathfinder predstavlja SUV nove generacije.
Značajnu ulogu u ovakvom smanjenju potrošnje očekivano ima smanjena masa vozila. Naime, novi Pathfinder jedan je od najmršavijih vozila u svojoj klasi. Model s prednjim pogonom tako na vazi pokazuje tek 1886 kg, a kod modela s pogonom na sva četiri kotača ta brojka iznosi 1950 kg.
Još jedna velika novost jest i nova 'unibody' konstrukcija i napredno podvozje kojima je omogućena najniža potrošnja goriva u klasi uz istovremeno ponajbolje terenske sposobnosti i vrlo pohvalnu vučnu snagu.
SUV modeli s body-on-frame konstrukcijom najveću su prodaju zabilježili sredinom prošlog desetljeća nakon čega je prodaja ovakvih vozila stabilno počela opadati kada su kupci svoju pažnju počeli usmjeravati ka uglađenijim i štedljivijim crossover modelima. Nissanov Pathfinder tako je zamijenio svoju prijašnju konstrukciju za 'unibody' konstrukciju čime je omogućeno značajno smanjenje mase vozila te posljedično i smanjenje potrošnje goriva što je tipična boljka tradicionalnih SUV modela.
Osim što je Pathfinder lakši nego prije, nov 'unibody' dizajn šasije donosi veću strukturalnu čvrstoću koja zauzvrat poboljšava vozne karakteristike i upravljivost kao i udobnost u vožnji jer između ostaloga smanjuje buku i vibracije.
Izvrsnom kombinacijom dobrog odaziva, uglađene vožnje i udobnosti, novi Pathfinder biti će vrlo ugodan za svakodnevnu vožnju. Zahvaljujući njegovoj čvrstoj platformi i dalje će nuditi vučnu snagu kakva se očekuje od SUV-a s mogućnošću vuče 2273 kg čime je tako vodeći u klasi u ovoj kategoriji.
Dizajn novog Pathfindera istovremeno je moderan i osvježen dok ne odmiče previše od tri generacije koje su postojale prije njega. Nova 'unibody' platforma omogućila je dizajnerima da osmisle više aerodinamičan vanjski oblik bez kompromisa u visini putničkog prostora ili zapremnini prtljažnog prostora. Štoviše, novi Pathfinder ima prostraniji interijer u odnosu na svog prethodnika zahvaljujući učinkovitijem korištenju prostora.
Uz elegantniji izgled, dizajneri su u osmišljavanju vanjskog izgleda vozila vrlo spretno integrirali klasične Nissanove dizajnerske karakteristike i dinamične linije koje odaju dojam snage. Izgled vozila, ponajprije mišićavi branici odaju snažan i stabilan karakter spreman za avanture.
Panoramski dvodijelni krov s pomičnim prednjim dijelom i fiksnim stražnjim staklenim panelom koji se proteže preko drugog i trećeg reda sjedala uz velike bočne prozore stvara vrlo otvoren i prozračan dojam u unutrašnjosti vozila.
Potpuno novi dizajn interijera karakteriziraju svestran i udoban raspored, kvalitetni materijali te tehnološki napredni sustavi i funkcije. U vozilo se udobno može smjestiti sedmero ljudi a najbolje rezultate u klasi nudi i visinom putničke kabine kao i prostorom za noge u prednjem redu sjedala. Pored toga, novi Pathfinder ujedno je i jedino vozilo u svojoj pripadajućoj klasi čija se sjedala u trećem redu mogu spustiti prema unatrag.
Novi Advanced Drive-Assist™ Display smješten u sredini instrumentne ploče između brzinomjera i mjerača broja okretaja putem 4-inčnog ekrana u boji vozaču pruža važne informacije o vozilu te nudi mogućnost odabira prikazanih informacija te je jednostavan za korištenje. Još jedan monitor s ekranom na dodir u sredini komandne ploče omogućava intuitivnu interakciju i upravljanje navigacijskog sustava i drugih sustava i podešenja.
Novi Pathfinder ima i tzv. EZ Flex Seating System™ i LATCH AND GLIDE™. Potonji je prvi takav tip drugog reda sjedala u automobilskoj industriji koji je podoban i za dječje sjedalice te pruža lagan pristup trećem redu sjedala. Ovaj drugi red sjedala može se preklopiti u omjeru 60:40 dok pruža najviši hod u odnosu na ostale modele u klasi, točnije 14 cm. Među ostalim elementima jedinstvenim u ovoj klasi vozila valja spomenuti i Easy Fill Tire Alert te prvi puta dostupan u ovoj klasi Around View Monitor.
Popis opreme uključuje kožne presvlake za sjedala, grijani upravljač, grijanje i hlađenje prednjih sjedala, Nissan Intelligent Key®, navigaciju, Bluetooth Hands-Free, Bose audio sustav s 13 zvučnika, satelitski radio (SiriusXM), dvozonsku klimu, RearView Monitor, daljinski upravljano paljenje motora i trozonski sustav zabavnih funkcija.
Dok čekamo tehničke podatke agregata i cijene uživajte u foto galeriji novog Pathfindera!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.