Novi GS uspješno kombinira odvažan i dinamičan dizajn, precizne upravljačke sposobnosti, inovativna tehnološka rješenja i prostran interijer.
'U današnje doba kupci vozila više srednje klase osim komfora i visoke razine opremljenosti žele i uzbudljivije vozačko iskustvo i moderan i odvažan dizajn', kaže Mark Templin, potpredsjednik i izvršni direktor Lexus grupe. 'S potpuno novim GS-om, mi im dajemo ono što su tražili, i više'.
Lexusovi inženjeri posebnu su pažnju poklonili projektiranju unutrašnjeg prostora pri čemu je glavni cilj bio stvoriti otvoren i prostran ambijent bez zadiranja u vanjske dimenzije automobila, u čemu su i uspjeli jer je interijer kao i prtljažni prostor u novom GS-u drastično povećan.
Inženjerski tim želio je projektirati novi GS 350 da istovremeno bude čvrst i agilan. Inspiraciju su potražili u vlastitoj kući, u Lexus LFA super-automobilu s kojega su preuzeli neke ključne elemente kako bi pružili uzbudljivije vozačko iskustvo budućim vlasnicima novog GS-a.
Nova karoserija s naglaskom na aerodinamičke karakteristike, potpuno nova platforma sa širim stavom i čvršćom strukturom, novi sustav prijenosa s bržim promjenama brzina, prepoznatljiv zvuk motora i ispušnog sustava, te ergonomska sjedala samo su neke od stavki koje ukazuju da bi novi Lexus mogao biti pravo zadovoljstvo za vožnju.
Nova platforma znatno je čvršća od one na kojoj se temelji trenutni model. Trag kotača koji je širi za gotovo 5 centimetara u kombinaciji s dorađenim ovjesom osigurava zavidnu stabilnost u vožnji kroz zavoje. Prednja i stražnja ramena od aluminija utječu na smanjenje mase vozila što posljedično rezultira boljom agilnošću, udobnosti u vožnji i većom razinom upravljivosti. Ventilirani kočioni diskovi s četveroklipnim kliještima opremljeni su najnovijim elektroničkim poboljšanjima za optimalne kočione sposobnosti.
Specifični izgled stražnjih svjetala i poklopca prtljažnika rezultat je napora da se osigura optimalno strujanje zraka a otvori za zrak na vanjskim rubovima donje rešetke služe kao sustav za hlađenje. Nova prepoznatljiva prednja rešetka s trapezoidnim obrisima savršeno se uklapa u agresivni izgled prednjeg branika i omogućava optimalni protok zraka. Dojam upotpunjuju duboko usađeni prednji svjetlosni sklopovi s LED dnevnim svjetlima.
Iz profila, novi GS odaje dojam prostrane sportske limuzine s impozantnim širokim stavom. Izbočeni lukovi kotača dodaju sportskom i dinamičnom izgledu vozila. Na stražnjem kraju nalazi se difuzor koji je obrubljen sa svake strane izduženim horizontalnim ispušnim cijevima, a stražnja svjetla u LED tehnologiji koja su postala prepoznatljiv znak Lexusa, upotpunjuju dojam.
Novi GS 350 dolazit će u tri nove boje karoserije za Lexus: Riviera Red, Meteor Blue Metallic i Liquid Platinum. Nova crvena nijansa biti će obogaćena premazom sa sitnim komadićima stakla za veći sjaj. Inženjeri iz Lexusa razvili su i novi tehnički proces za izradu premaza za boju Liquid Platinum, pri čemu će GS 350 biti prvo vozilo na kojem će se koristiti ta nova tehnologija.
Dodavanjem dodatne metalne teksture u premaz dobivaju se izraženije sjene i jači naglasak. Ovaj metalan efekt dodatno ističe suptilne linije i oblik karoserije dok površina izgleda besprijekorno glatko i sjajno.
GS 350 pod haubom udomljuje 3,5-litreni V6 motor s četiri ventila po cilindru sa tehnologijom varijabilnog rada ventila ili tzv. Variable Valve Timing. S ukupno 306 KS ovo je jedan od najpotentnijih osnovnih modela u klasi. Spomenuti agregat katapultira novi GS od nule do 100 km/h za 5,9 sekundi, a ista jedinica donosi i smanjenje potrošnje goriva.
Za ubrzanje od 50 do 80 km/h potrebno je tek 3 sekunde, a poboljšani zvuk motora savršeno se nadopunjuje s odvažnim i energičnim izgledom nove Lexusove limuzine. Za prijenos se brine 6-stupanjski automatski mjenjač kojime se može upravljati i preko poluga na upravljaču a funkcije za sportsku vožnju dolaze kao dio osnovne opreme.
Mnogi elementi gore spomenutog mjenjača preuzeti su sa visoko-performansnog Lexus IS F modela, uključujući i brže promjene brzina te ranije zaključavanje pretvarača okretnog momenta, a isti nudi četiri načina rada čiji se odabir vrši preko novog Lexus Drive Mode selektora.
Pored standardnog načina rada ili 'NORMAL' podešenja, Lexus nudi još tri dodatna načina rada. ECO – s posebnim podešenjem mape motora za štedljiviju vožnju a prilikom odabira ovog načina rada, osvjetljenje kod mjernih instrumenata mijenja boju u plavo.
SPORT S mod podešava mapu motora i rad mjenjača kako bi se maksimalno iskoristio potencijal pogonskog sklopa. Osvjetljenje se odabirom ovog načina rada mijenja u crveno. SPORT S+ - ovo podešenje neće biti dostupno sa svim modelima a odabirom istoga poboljšava se upravljivost sportskim podešenjem podesivog varijabilnog ovjesa, upravljačkog sustava i VSC (Vehicle Stability Control) sustava koja su popraćena svim ostalim poboljšanjima koja se aktiviraju s prethodnim SPORT S načinom rada.
Uz određenu nadoplatu novi GS moći će se naručiti i s pogonom na sva četiri kotača koji će biti moguće podesiti na omjer od 50/50 pa do 30/70 ovisno o uvjetima u vožnji što garantira izvanrednu razinu kontrole.
U unutrašnjosti je očigledno da je posvećena nevjerojatna količina pažnje i najmanjim detaljima a stvoren je dobar balans luksuza i tehnološke opremljenosti ali i osjećaja ugode. Novi središnji ekran visoke rezolucije postavljen je dublje prema prednjem vjetrobranskom staklu a većina kontrola za audio sustav, klima uređaj i slično premještene su kako bi komandna ploča imala čist i elegantan izgled.
Dorade što se tiče, udobnosti su krenule od vozačkog prostora te je cijeli interijer fokusiran na vozača i vozačko iskustvo. Horizontalna instrumentna ploča naglašava prostranost putničke kabine tako što dodatno naglašava širinu vozila. Redizajnirana sjedala i upravljački stup omogućavaju bolji položaj sjedenja i veću udobnost, bolju vidljivost i sveukupnu kontrolu u vožnji.
Jednako je puno pažnje posvećeno povećanju prostora za putnike na stražnjim sjedalima te u novom GS 350 ima više prostora za glavu, noge i koljena u odnosu na postojeću generaciju GS-a. Obujam prtljažnog prostora povećan je za gotovo 25 posto te je olakšan i pristup prtljažniku širim i dubljim vratima.
Novi GS 350 ima i novi klima uređaj za uštedu energije zvan S-Flow koji koristi sustav za prepoznavanje putnika te usmjerava zrak samo prema sjedalima u kojima se nalaze putnici, što je prvi takav sustav u ovoj klasi vozila.
Osjećaj ugode u putničkom prostoru dodatno povećava nenametljivo ambijentalno osvjetljenje. Nove bijele LED-ice nanizane su oko vrata i središnjeg grebena, a novi analogni sat također je obogaćen svjetlima u istoj tehnologiji. Interijer je obložen vrhunskim materijalima poput tri vrste drva i fine kože s kontrastnim prošivima.
U području multimedije Lexus također nije razočarao. Tu je DVD, MP3, 5.1 Surround Sound, i 8-inčni ekran visoke rezolucije. Tu je i posebna funkcija slanja poruka, tzv. SMS text-to-speech, koja omogućava vozaču glasovno čitanje tekstualnih poruka i mogućnost slanja unaprijed definiranih odgovora. HD Radio TM s iTunes softverom i funkcija prepoznavanja glasovnih komandi za odabir glazbe još su neke od karakteristika.
Odabirom opcionalnog navigacijskog sustava kupci novog GS-a dobivaju 12,3-inčni ekran s fantastičnim grafikama koji je lagan za korištenje i vrlo pregledan te nudi mogućnost prikazivanja dva odvojena sadržaja, kao npr. karte s jedne strane i audio, klima uređaja ili drugih informacija s druge. Ne moramo ni reći da će vlasnici novog GS 350 moći pogledati i svoj Facebook profil.
Za reprodukciju glazbe brine Mark Levinson audio sustav jačine 835 watta sa čak 17 zvučnika raspoređenih po unutrašnjosti automobila s D Digital pojačalom i Green Edge TM zvučnicima koji su laganiji i energetski učinkovitiji. Ovaj novi audio sustav proizvodi čak tri puta više watta po kanalu u odnosu na prethodnu generaciju.
Osim poboljšanog kočionog sustava i strukture karoserije koja upija udarce, novi GS nudi značajna poboljšanja u pogledu pasivnih i aktivnih sigurnosnih sustava koji dolaze kao dio osnovne opreme. Uz novi GS dolazi 10 zračnih jastuka uključujući i zračne jastuke za područje koljena za vozača i suvozača dok putnike na stražnjim sjedalima štite bočni zračni jastuci uz bočne zračne zavjese za sva četiri putnika.
Nova sjedala nazvana 'Whiplash Injury Lessening (WIL)' povećavaju vjerojatnost da će putnici u slučaju sudara biti u optimalnom položaju u sjedalu čime se povećava razina zaštite i učinkovitost sigurnosnih pojaseva koji naravno imaju zatezače i funkciju ograničavanja stupnja zatezanja.
Zatim treba spomenuti sustav za detekciju mogućnosti od sudara koji koristi radar i infracrvenu kameru koja prati pogled vozača te oglašava alarm ako vozač ne obraća pažnju na cestu. U slučaju da vozač ne reagira na alarm a sustav prepoznaje značajan rizik od sudara, isti automatski aktivira kočioni sustav sve do dvije sekunde prije sudara čime se znatno smanjuje ozbiljnost sudara.
Tzv. 'Night Vision' sustav poboljšava vidljivost u noćnim satima, tu je također i Head-Up Display, sustav za detekciju vozila u mrtvom kutu, Lane Keep Assist i Lane Departure Warning i tako dalje.
Osim GS 350 modela koji na tržište stiže početkom sljedeće godine, Lexus je najavio dolazak hibridne i F Sport verzije o kojima će nešto više informacija vjerojatno biti kasnije tijekom godine.