Redizajnirani Auris trebao bi predstavljati spoj privlačnog dizajna i performansi čiji je cilj postaviti nove standarde za sportske hatchback modele. Što se tiče konkretnih poboljšanja u odnosu na postojeću generaciju valja spomenuti 55mm niži odmak od tla što posljedično dovodi do nižeg gravitacijskog središta i boljih voznih performansi a isto su potvrdila opsežna testiranja u Europi.
Dodatna poboljšanja i unaprijeđene vozne performanse dolaziti će i pod oznakom RS . Ove promjene trebale bi unaprijediti jedinstven imidž koji je Toyota predstavila s prvom generacijom Aurisa pod sloganom ''performanse koje možete osjetiti.''
Temeljen na proizvođačevoj novoj ''Smart Dynamism'' dizajnerskoj temi, prednji kraj karakterizira tzv. ''Keen Look'' dizajn s otvorima na branicima za optimalne aerodinamičke karakteristike i hlađenje, istovremeno stvarajući vizualno dinamičan i profinjen izgled. Novi Auris dolazi i u novim dimenzijama s 30mm većom ukupnom dužinom vozila i 55mm manjom visinom.
Unutrašnjost automobila izvedena je vizualno čisto i moderno te uz osjećaj prostranosti prevladava sportski orijentiran izgled. Na popisu dodatne opreme biti će ponuđen i panoramski krov.
Sjedala su također ugrađena 40mm niže nego kod prethodnog modela za niži položaj vožnje dok je kut upravljača također promijenjen za još naglašeniji osjećaj sportske vožnje. Tanki nasloni sjedala omogućili su više slobodnog prostora za putnike na stražnjim sjedalima dok je obujam prtljažnog prostora među najvećima u klasi s 360 litara prema VDA metodi.
Izvedbom funkcionalnih komponenti kao što su ručice vrata, dijelovi središnjeg grebena s kontrolnim gumbima za audio sustav u metalik srebrnoj boji te dijelovima na upravljaču i ručici mjenjača u istom materijalu u kombinaciji s tkaninom koja pokriva prednji stup i obloženom površinom oko komandne ploče stvoren je cjelokupno rafiniran i kvalitetan dojam interijera.
Cjelokupnom dizajnu vozila pristupilo se s ciljem dizajniranja vozila za sportsku vožnju te tako novi Auris dolazi sa sportskim sjedalima i upravljačem koji je posebno dizajniran za veću udobnost i prianjivost. Oznaka RS sa sobom donosi sjedala s ekskluzivnim crvenim prošivima i novim opcionalnim panoramskim krovom koji se proteže preko stražnjih sjedala.
Uz niže gravitacijsko središte i povećanu čvrstoću karoserije za 10 posto, novi Auris osim zahvalnih manevarskih sposobnosti biti će i izrazito stabilan. Boljom kontrolom vibracija postignuta je veća razina udobnosti u unutrašnjosti koju krasi ambijent bez neugodnih vibracija ili buke.
Sa 1.8-litrenim CVT modelima dolaziti će i novi Sport način rada koji donosi bolji odaziv motora, brže ubrzanje i bolje kočenje, te bolji odaziv tijekom ponovnog ubrzanja što samo dodatno povećava užitak u vožnji.
G AI-Shift koristi tzv. G-senzore koji prilikom usporavanja i skretanja omogućavaju AI-u da automatski promijeni brzinu u niži stupanj prilikom ulaska u zavoj te da ograniči prebacivanje u viši stupanj prijenosa tijekom prolaska kroz zavoj.
RS dolazi u kombinaciji s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem s modificiranim prijenosnim omjerima i unaprijeđenom kontrolom motora za brz odaziv prilikom ubrzanja. Elementi poput ekskluzivnih 16-inčnih kočionih diskova u kombinaciji s posebno dorađenim ovjesom u ovoj konfiguraciji još više povećavaju uzbuđenje i zabavu u vožnji.
Modeli s 1.6-litrenim motorom dolaze s 1 NZ-FE motorom s većim omjerom kompresije kojom se povećava termalna učinkovitost i smanjuje trenje u raznim komponentama što posljedično dovodi do niže potrošnje goriva. U kombinaciji s izuzetno učinkovitim Super CVT-i prijenosom, novi Auris postiže najnižu potrošnju u klasi s 5.5 l/100km.
Na popisu dodatne opreme nalazi se i Stop&Start sustav koji je dostupan s modelima s 1.6-litrenim motorom a isti dodatno snižava potrošnju na 5.2 l/100km.
Od ostalih agregata spominju se još maleni 1.3-litreni benzinski motor kao i dvije izvedbe dizelskih motora (1.4 i 2.0 litreni).
Toyotin Eco-VAS (Eco-Vehicle Assessment System) sustav procjene utjecaja na okoliš koristio se prilikom razvoja novog Aurisa s ciljem smanjivanja nepovoljnog učinka na okoliš tijekom cijelog životnog vijeka vozila. Ekološki ciljevi postavljeni su u ranoj fazi razvoja vozila s ciljem smanjena emisija CO2 i drugih onečišćivača zraka dok je u obzir uzet cijeli radni vijek vozila uključujući i proizvodni proces. Modernijim materijalima, proizvodnim metodama i ljepilima za komponente u unutrašnjosti vozila smanjena je količina VOC-a (volatile organic compounds) tj. isparljivih organskih spojeva i pripadajućih mirisa.
Svi Auris modeli imaju tzv. višesmjerno kompatibilnu strukturu karoserije koja smanjuje deformacije karoserije čak i pri sudarima s većim vozilima a neki novi elementi poput poklopca motora i branika od apsorpcijskih materijala smanjuju ozbiljnost ozljeda u slučaju naleta na pješake.
Opcionalni SRS bočni zračni jastuci i zračne zavjese kao i WIL (Whiplash Injury Lessening) sjedala i sigurnosni pojasevi s kontrolom zatezanja i otpuštanja pojaseva garantiraju visoku razinu sigurnosti.
Svi modeli dolaziti će standardno opremljeni s VSC (Vehicle Stability Control) sustavom koji upravlja izlaznom snagom motora i radom kočnica s ciljem održavanja stabilnosti vozila u slučaju proklizavanja, te TRC (Traction Control) sustavom koji omogućava bolju kontrolu ubrzanja i sprečava proklizavanje kotača prilikom ubrzanja i kretanja s mrtve točke.
Na popisu opreme nalaziti će se i posebna opcija za duga svjetla koja pomoću kamera i senzora detektira jaku svjetlost tijekom noćne vožnje te tako automatski prebacuje na kratka svjetla.
Dok čekamo ostale tehničke podatke i detalje hibridnog modela pogledajte našu foto galeriju novog Aurisa. Mi bi ipak savjetovali Toyoti da izbaci RS oznake sa ovog modela jer jedino sportsko što se može naći na ovom automobilu su lažne 'škrge' i slabašni agregati. Sportske oznake RS neka ostave za Megane RS, Focus RS ili Audi RS3!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.