Vozili smo

Nova KIA Picanto na razini je većeg Rija, ali ima jednu manu!

Segment gradskih automobila od nedavno je bogatija za novu generaciju mališana iz Koreje, koji ima dovoljno aduta za osvajanje ženskih, ali i muških srca

KIA je pred teškim zadatkom, u kategoriji automobila koja općenito nije u fokusu javnosti, niti bilježi neke rekordne prodajne rezultate. Mali automobili zato taj problem pokušavaju nadoknaditi sve većom funkcionalnosti, pa proizvođači ništa ne prepuštaju slučaju i pokušavaju na različite načine privoljeti potencijalne kupce. Ponajviše se igra na kartu simpatičnosti i razigranosti (Toyota Aygo, Citroen C1), slično kao što je to slučaj kod našeg aktera u ovoj priči, ali koji istovremeno djeluje i najozbiljnije, posebno u naglašenom GT paketu.

Džepnog pakiranja, u Sloveniji smo isprobali Picanto, koji se nudi samo u peterovratnoj izvedbi, u svega 360 cm. Malene dimenzije automobila koji pripada A segmentu nisu ga uskratile ni u elementima koje s posebnom pozornošću pratimo, pa tako putnici na stražnjoj klupi imaju dovoljno mjesta za koljena, ali i 255 litara prtljažnog prostora.

Pogled u unutrašnjost malene Kije otkriva dizajnerska rješenja slična onima iz za broj većeg - Rija. No, interijer Picanta kako to već biva kod malih automobila, teško skriva svoju zaokupljenost plastikom. Tek pokoji lakirani detalj podiže ukupni dojam. Boljem dojmu zasigurno doprinosi i zaslon osjetljiv na dodir, koji će svojim vlasnicima omogućiti povezivanje pametnih telefona s Android i Apple platformama, 3D navigaciju, ali i druge multimedijske radnje. Dok će mnogima svakako biti zanimljivo i bežično punjenje mobitela.

Prva vožnja otkrila nam je poboljšanu razinu izoliranosti. Na otvorenim cestama, u zavojima zavidno se snalazi, dok je u gradu apsolutno na svome terenu. Ipak, maleni međuosovinski razmak ostavlja traga u vožnji, pogotovo na lošijim cestama.

Picanto je već stigao u domaće salone, a za početak je dostupan atmosferac u 1.0-litrenoj izvedbi, navedeni motor zapravo je dorađeni benzinac iz prošle generacije snage 67 KS. Upravo s tim motorom i ručnim mjenjačem s pet brzina, Picanto će u izvedbi LX Active koštati 86.990 kuna, pa sve do 105.990 kuna u EX Luxury paketu, te je za sad jedina dostupna izvedba kod domaćih trgovaca. U dolasku su još, motor koji će činiti zlatnu sredinu i ravnotežu kroz četverocilindarski atmosferac od 1,2-litre i 84 KS, koji smo nedavno isprobali u bratskom Hyundaiju i10. Vrh ponude bit će po prvi put u ovom mališanu T-GDI motor u turboizvedbi od 100 KS, on će omogućiti Picantu da pojuri do maksimalnih 180 km/h i uhvati "stotku" za 10,1 sekunde. Potrošnja nove treće generacije, tijekom probnih vožnji najslabijeg od navedenih(67 KS) iznosila je prihvatljivih 6 litara.

Zanimljiv nastup Kije, ali nepopularne cijene koje prate ovu klasu vozila, a koje već ulaze u područje B segmenta, uvelike će uvjetovati konačni uspjeh ovog, ali i ostalih simpatičnih malenih modela na tržištu.