KIA je pred teškim zadatkom, u kategoriji automobila koja općenito nije u fokusu javnosti, niti bilježi neke rekordne prodajne rezultate. Mali automobili zato taj problem pokušavaju nadoknaditi sve većom funkcionalnosti, pa proizvođači ništa ne prepuštaju slučaju i pokušavaju na različite načine privoljeti potencijalne kupce. Ponajviše se igra na kartu simpatičnosti i razigranosti (Toyota Aygo, Citroen C1), slično kao što je to slučaj kod našeg aktera u ovoj priči, ali koji istovremeno djeluje i najozbiljnije, posebno u naglašenom GT paketu.
Džepnog pakiranja, u Sloveniji smo isprobali Picanto, koji se nudi samo u peterovratnoj izvedbi, u svega 360 cm. Malene dimenzije automobila koji pripada A segmentu nisu ga uskratile ni u elementima koje s posebnom pozornošću pratimo, pa tako putnici na stražnjoj klupi imaju dovoljno mjesta za koljena, ali i 255 litara prtljažnog prostora.
Pogled u unutrašnjost malene Kije otkriva dizajnerska rješenja slična onima iz za broj većeg - Rija. No, interijer Picanta kako to već biva kod malih automobila, teško skriva svoju zaokupljenost plastikom. Tek pokoji lakirani detalj podiže ukupni dojam. Boljem dojmu zasigurno doprinosi i zaslon osjetljiv na dodir, koji će svojim vlasnicima omogućiti povezivanje pametnih telefona s Android i Apple platformama, 3D navigaciju, ali i druge multimedijske radnje. Dok će mnogima svakako biti zanimljivo i bežično punjenje mobitela.
Prva vožnja otkrila nam je poboljšanu razinu izoliranosti. Na otvorenim cestama, u zavojima zavidno se snalazi, dok je u gradu apsolutno na svome terenu. Ipak, maleni međuosovinski razmak ostavlja traga u vožnji, pogotovo na lošijim cestama.
Picanto je već stigao u domaće salone, a za početak je dostupan atmosferac u 1.0-litrenoj izvedbi, navedeni motor zapravo je dorađeni benzinac iz prošle generacije snage 67 KS. Upravo s tim motorom i ručnim mjenjačem s pet brzina, Picanto će u izvedbi LX Active koštati 86.990 kuna, pa sve do 105.990 kuna u EX Luxury paketu, te je za sad jedina dostupna izvedba kod domaćih trgovaca. U dolasku su još, motor koji će činiti zlatnu sredinu i ravnotežu kroz četverocilindarski atmosferac od 1,2-litre i 84 KS, koji smo nedavno isprobali u bratskom Hyundaiju i10. Vrh ponude bit će po prvi put u ovom mališanu T-GDI motor u turboizvedbi od 100 KS, on će omogućiti Picantu da pojuri do maksimalnih 180 km/h i uhvati "stotku" za 10,1 sekunde. Potrošnja nove treće generacije, tijekom probnih vožnji najslabijeg od navedenih(67 KS) iznosila je prihvatljivih 6 litara.
Zanimljiv nastup Kije, ali nepopularne cijene koje prate ovu klasu vozila, a koje već ulaze u područje B segmenta, uvelike će uvjetovati konačni uspjeh ovog, ali i ostalih simpatičnih malenih modela na tržištu.