U odnosu na konkurenciju, Fiesta je zaista trebala obnovu. Prethodnik je postao premalen, presirov i preobičan. Sada, nova generacija donosi dva centimetra viška u duljinu, što nije mnogo, ali jest slijedeće – četiri centimetra veća širina i pet dodatnih centimetara u visinu. Dakle, adekvatno današnjim gabaritima klase, no ono što nije tipično jest smanjenje težine u odnosu na prethodnu generaciju. Fiesta je sada 20 kilograma lakša, što nikako nije zanemarivo. Dapače… Što se tiče samog dizajna, nova Fiesta nema nikakve veze sa starom. Izuzetno agresivno i dinamično, za mnoge i previše. Fiesta svakako izaziva poglede, no da li je taj 'vau' efekt ono što kupci traže, tek ćemo vidjeti. Odluka je, na kraju, isključivo vaša.
Isti dojam ostavlja i uređenje kabine. Dok su instrumenti tek prosječnog izgleda, ali zato dobro čitljivi, sve ostalo je vrlo upadljivo i, oprostite na uličnom izrazu – 'nabrijano'. Djelo je to bosanskog dizajnera Kemala Curića, koji je ovime Fiestu, svakako, distancirao od konkurencije. Izgled kabine bi tako nazvali tipično mladenački, pa je jasno na koga cilja nova Fiesta. Za kvalitetu izrade kod Forda niti ranije nismo imali veće zamjerke, pa tako ni ovdje. No, prošla je Fiesta ipak imala pretvrdu plastiku što se sada ispravlja u potpunosti. Ovo je puno odrasliji i puno bolji automobil, bez obzira na razinu opreme.
Za ljude koji guštaju u vožnji
Kod modela koji gledate, riječ je o najboljem paketu 'Titanium', a za prvi test odmah smo imali priliku provozati i najjači motor. Dakle, ovo je trenutni top model, Titanium s novim 1.6 litrenim benzinskim motorom snage 120 konja. Isti koristi sustav varijabilne faze rada ventila i jednostavno oduševljava. Ovo je motor za ljude koji guštaju u vožnji. Voli visoke okretaje i kao da, doslovce, oslobodi dodatnu snagu. Vrlo zabavno, no pogled na potrošnju nije baš zabavan – u gradu smo se rijetko spuštali ispod 10 litara. Jednostavno previše. Po pitanju ležanja i dinamike, Fiesta je oduvijek slovila kao najbolja u klasi. Očekivali smo puno i od ove generacije, a to smo i dobili. Fiesta je iznimno zabavna, odlično leži, karoserija je čvrsta, a upravljač precizan. Ako želite biti brzi s gradskim mališanom, a niste spremni dati 50-ak tisuća kuna više za pravu jurilicu, onda je ovo automobil za vas.
Mi bismo ju definitivno rado parkirali u svoju garažu, no u ovom izdanju - sa 16 inčnim naplacima, spojlerom, tempomatom i sličnim detaljima, cijena se penje na visokih 130 tisuća kuna. Dakle puno, ako Fiestu gledate isključivo kao gradski auto za vožnju od točke A do točke B. S druge strane, to je sasvim realna cijena za ovako dobar automobil.
Emisiju Automotiv možete gledati u jutarnjem terminu na Novoj TV.