Visoko-kvalitetni BMW serije 1 već je ionako postao sinonim za vozačko iskustvo. Sljedeća generacija najmanjeg BMW-ovog modela donosi tehnološki najnaprednije pogonske sklopove te još veće uštede potrošnje goriva, značajno više prostora i pregršt opreme.
Još uvijek jedini automobil sa stražnjim pogonom u svojoj klasi, novi BMW serije 1 nastavlja gdje je njegov prethodnik stao, što nije bila loša polazišna točka s više od milijun prodanih primjeraka diljem svijeta.
Najmanji model bavarskog proizvođača nudi još veći sklad između sportskog karaktera i udobnosti u vožnji, veću funkcionalnost i brojne pomoćne sustave koji su ranije bili dostupni samo u višim klasama vozila. To se očituje i u dimenzijama automobila. Karoserija nove serije 1 čak je 85mm duža od svog prethodnika s ukupno 4.324mm dužine, dok je međuosovinski razmak proširen za 30mm na konačnih 2.690mm.
Automobil usto izgleda moćnije na račun ukupne širine koja se također povećala za 17mm pri čemu nova BMW serija 1 ima 'opseg bokova' 1.765mm (trag kotača sprijeda je proširen za 51mm a straga za 72mm). Jedino što je ostalo nepromijenjeno je visina automobila, koja je ostala na 1.421 mm.
Proširene dimenzije donijele su 21mm više prostora za noge za putnike na stražnjim sjedalima (što je bio najveći problem kod prošlog modela), a i prtljažni prostor se okoristio povećanjem od 30 litara čija je zapremnina sada 360 litara.
Novi model sa sobom donosi još jednu novinu, točnije kupci nove 'jedinice' moći će odabrati između dvije varijante vanjskog i unutarnjeg izgleda nazvane BMW Sport Line i BMW Urban Line, koje će se očitovati u dizajnerskim detaljima i opremljenosti, a uskoro se očekuje i poslastica u obliku M paketa.
Sve pogonske varijante nove BMW serije 1 biti će jedinice s četiri cilindra koje će koristiti proizvođačevu TwinPower Turbo tehnologiju. Benzinci su dio nove generacije motora koji istovremeno pružaju impresivan sportski karakter i iznimno nisku potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova. BMW je uz FIAT ove godine pokupio skoro sve nagrade za najbolje motore na svijetu, pogotovo dizelaše.
Pogonski agregati koji su trenutno u ponudi:
BMW 118i: 1.6-litreni TwinPower turbopunjeni benzinac, 170 KS pri 4,800 okretaja u minuti, 250 Nm od 1,500 do 4,500 okretaja u minuti. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7.4 sekunde
BMW 116i: 1.6-litreni TwinPower turbopunjeni benzinac, 136 KS pri 4,400 okretaja u minuti, 220 Nm od 1,350 do 4,300 okretaja u minuti. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 8.5 sekunde
BMW 120d: 2.0-litreni TwinPower turbopunjeni dizelaš, 184 KS pri 4,000 okretaja u minuti, 380 Nm od 1,750 do 2,750 okretaja u minuti. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7.2 sekunde
BMW 118d: 2.0-litreni TwinPower turbopunjeni dizelaš, 143 KS pri 4,000 okretaja u minuti, 320 Nm od 1,750 do 2,500 okretaja u minuti. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 8.9 sekunde
BMW 116d: 2.0-litreni TwinPower turbopunjeni dizelaš, 116 KS pri 4,000 okretaja u minuti, 260 Nm od 1,750 do 2,500 okretaja u minuti. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 10.3 sekunde
Sve pogonske varijante bit će standardno uparene s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a nova serija 1 prvi je i jedini automobil u svojoj klasi koji je moguće naručiti s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.
Tijekom vremena ponudi benzinskih i dizelskih agregata pridružit će se i ekonomični 1,5-litreni 3-cilindrični turbo motor. Očekuje se kako će ovaj motor imati snagu od oko 120 KS, dok će mu se potrošnja kretati oko 4 l/100 km.
Model 128iS s 2.0-litreni benzinskim motorom s turbo punjačem i četiri cilindara te 245 KS na raspolaganju trebao bi zamijeniti postojeći 130i model sa šest cilindara.
Poput svog prethodnika, novi model također koristi BMW EfficientDynamics tehnologiju koja dolazi kao dio osnovne opreme. Drugim riječima to znači da u standardnu opremu ulazi automatski Start/Stop sustav koji je dostupan s ručnim i automatskim sustavom prijenosa te ECO PRO način rada koji se aktivira posebnim gumbom.
Također jedinstvena karakteristika za ovu klasu vozila jest i ConnectedDrive paket koji se nalazi na popisu dodatne opreme za novu BMW seriju 1 i donosi sa sobom dodatne sustave poput automatskog uključivanja tj. isključivanja dugih svjetala, prilagodljiva prednja svjetla, pomoć pri parkiranju, kameru za vožnju unatrag, tzv. Lane Departure Warning i Collision Warning, tempomat s funkcijom kočenja, informacije o ograničenju brzine, zatim internetsku vezu, bolju integraciju za 'pametne telefone', informacije o stanju u prometu u stvarnom vremenu, web radio, te Facebook i Twitter aplikacije.
U unutrašnjosti automobila možemo primijetiti kombinaciju tipičnih dizajnerskih elemenata BMW-a uz poneke inovativne detalje koji daju novoj seriji 1 moderniji izgled pri čemu je najveći naglasak stavljen na dojam prostranosti ali i udobnost u vožnji. Cijeli interijer prepun je visoko-kvalitetnih materijala vrlo detaljne obrade. Kokpit je prije svega orijentiran ka vozaču što je očigledno u ekranima i kontrolama na središnjoj konzoli koje su okrenute prema vozaču, a ergonomski oblikovana konzola dizajnirana je na način da osigurava maksimalnu vidljivost.
U kombinaciji s opcionalnim navigacijskim sustavom i BMW radijem, nova BMW serija 1 koristi BMW-ov iDrive sustav kojime se upravlja preko gumba na središnjem grebenu, a podaci se standardno prikazuju na tankom ekranu koji je moguće naručiti u 6.5-inčnoj ili 8.8-inčnoj varijanti, a isti prikazuje sve moguće informacije, infotainment i navigacijske funkcije.
Automobil opremljen 'Professional' navigacijskim sustavom ima mogućnost prikazivanja informacija o radu motora u stvarnom vremenu na kontrolnom ekranu. Spomenuti navigacijski sustav ima ugrađen hard disc, a infotainment sustav sadrži DVD player, DAB receiver, i 360-watni audio sustav s digitalnim pojačalom i 12 zvučnika tvrtke Harman Kardon.
Nova BMW serija 1 nudi i puno više prostora za odlaganje stvari u samom putničkom dijelu s pretincima u vratima, dva držača za čaše na središnjem grebenu, vrlo prostrani pretinac za rukavice, te pretinac pod naslonom za ruke. U odjeljcima u donjem dijelu vrata može se spremiti boca vode do 1 litre.
Opcionalni paket za dodatni prostor za odlaganje stvari donosi velike pretince u stražnjim vratima i mrežice na poleđini prednjih sjedala. Prtljažnik zapremnine 360 litara moguće je proširiti do maksimalno 1.200 litara spuštanjem stražnjih sjedala, čime se dobiva ravna površina koja se proteže skroz do prednjih sjedala.
Ekskluzivna i potpuno nova linija opreme za vanjski i unutarnji izgled automobila dolazi u dvije varijante: BMW Sport Line i BMW Urban Line.
BMW Sport Line uključuje sportska sjedala s posebnim presvlakama, kožni sportski upravljač s kontrastnim crvenim prošivima, poseban ključ s crvenim prugama, prilagodljive naslone za ruke, interijer u crnoj boj visokog sjaja i pruge u mat crvenoj boji. Instrumenti dolaze s posebno dizajniranim brojevima i oznakama a ambijentalno osvjetljenje može se mijenjati između narančaste ili bijele boje.
Sport Line paket donosi i crne ispušne cijevi i bočne pragove s natpisom 'BMW Sport'. Prepoznatljivi 'bubrezi' na prednjoj masci, središnji usisnik zraka, bočni usisnici zraka i stražnji branik su sjajno crne boje. Moguće je naručiti i poleđine retrovizora u istoj crnoj boji visokog sjaja kao i 17-inčne dvobojne aluminijske naplatke.
BMW Urban Line paket uključuje posebnu kombinaciju presvlaka sjedala od tkanine i kože, kožni sportski upravljač, prilagodljive naslone za ruke i detalje u unutrašnjosti od vrlo modernog akrilnog stakla koji stvara osjećaj dubine, a dostupan je u bijeloj ili crnoj boji s mat srebrnim prugama. Ambijentalno svijetlo u ovom paketu opreme može se mijenjati iz narančaste u plavu boju a dodatan izvor svjetla na B stupu povećava cjelokupan efekt.
Izvana su najupečatljiviji 16-inčni aluminijski naplatci, a moguće je naručiti i 17-inčne bijele naplatke visokog sjaja koje dolaze s bijelim detaljima na stražnjem odbojniku. Također bijele boje su i otvori za zrak na prednjoj masci dok su bočni usisnici zraka u istoj boji kao i ostatak automobila. Na bočnim pragovima ispisan je naziv 'BMW Urban', a na ključu stoje bijele pruge (tako da kad stavite ključ na stol, svatko zna kakav paket opreme imate). Poleđina retrovizora također se može naručiti u bijeloj boji.
Svaka od ove dvije nove linije opreme pažljivo je osmišljena do najmanjeg detalja i trenutačno je prepoznatljiva. Osim gore navedenog, BMW nudi i niz drugih personalizacijskih opcija od izbora presvlaka za sjedala, ukrasnih detalja u putničkom prostoru i aluminijskih naplataka. Naravno, u pripremi je i M paket!
Osim novih BMW linija opreme, nova BMW serija 1 sama po sebi dolazi s bogatom ponudom materijala i boja, a za karoseriju se nude tri standardne i pet metalik nijansi.
Tzv. Variable Sport Steering, koji se također nalazi na popisu dodatne opreme, mehanički je sustav koji smanjuje broj rotacija upravljača potrebnih kod naglog skretanja. Parkiranje i vožnja u zavojima sigurniji su i jednostavniji i zahtijevaju minimalni okret volana, dok tipična preciznost upravljača i stabilnost pri većim brzinama nisu ugrožene.
Kočenju pripomaže DSC (Dynamic Stability Control) sustav, a automobil također dolazi opremljen i ABS sustavom, zatim DTC (Dynamic Traction Control), CBC (Cornering Brake Control) i DBC (Dynamic Braking Control) sustavom. Također valja spomenuti i Hill Assist sustav koji će vrlo dobro doći svima onima kojima kretanje na uzbrdici nikada nije bila jača strana.
DTC sustav podupire rad DSC sustava čime je puno lakše upravljati automobilom na klizavim površinama poput pijeska ili dubljeg snijega. Time što dozvoljava lagano proklizavanje pogonskih kotača, povećava upravljivost i sprečava ukopavanje kotača. Naravno tu je i elektronička blokada diferencijala na stražnjoj osovini.
Nova BMW serija 1 ima cijelu tvornicu sigurnosnih elemenata od prednjih zračnih jastuka, bočnih zračnih jastuka ugrađenih u poleđinu sjedala, prednjih i stražnjih zračnih jastuka za glavu, do automatskih sigurnosnih pojaseva u tri točke za sva sjedala, ograničavanje stupnja zatezanja pojasa i ISOFIX sustav za dječje sjedalice na stražnjim sjedalima.
Na popisu dodatne opreme nalaze se automatska klima u dvije zone, električki podesiva i grijana sjedala, višefunkcionalni upravljač, automatsko zatamnjivanje unutarnjeg i bočnih retrovizora, maglenke i još mnogo toga.
Poput svog prethodnika, nova BMW serija 1 proizvodit će se u BMW-ovoj tvornici u Regensburgu. Predstavljanje auta predviđeno je za auto salon u Frankfurtu ove jeseni. Cijene kao i datum početka isporuke još nisu definirane. Najveću će mu konkurenciju činiti nova Mercedesova A klasa i Audijev A3.
Moramo priznati kako smo jako razočarani izgledom nove jedinice, pogotovo izvana. Niti prošli model nije bio neki maneken ali ovo je stvarno loše i dosadno. Jedino M paket i 19'' kotači mogu spasiti cijelu priču! Unutrašnjost vozila izgleda dobro, a jedino što nam se jako sviđa su pogonski sklopovi, mjenjači i općenito tehnologija ugrađena u automobil!