Odjel za mirise

'Nosonje' iz Audija: Mi 'šnjofamo' najbolje

Slika nije dostupna
Audijev odjel za mirise, među ostalim zaposlenicima poznatiji kao tim 'nosonja', zadužen je upravo za mirisanje svih komponenti koje su predviđene za ugradnju u novi automobil.

'Naš tim 'noseva' u Audiju postoji više od 20 godina. Od tada nastojimo kupcima ponuditi automobil koji i po mirisu prati Audijeve standarde kvalitete', rekao nam je Heiko Lüssman-Geiger, voditelj tima za mirise. Ukoliko se sjećate, Automotiv je jedini, prije četiri godine, već predstavio ovu istu ekipu. No, sada su nam dopustili i da zavirimo u njihove laboratorije te pokazali nove tehnologije u ispitivanju mirisa.

'Da bi se postigao dobar miris u cijelom automobilu, potrebno je početi od samog početka. Kod materijala prvo provodimo test na mirise, potom posebnom tehnikom provjeravamo kako isparavaju, na kompjuterima proučavamo razne reakcije i utjecaje, dakle, u cijeli je proces uključena visoka tehnologija kako bi ustanovili o kakvim je supstancama riječ', ističe Geiger.

Potreban osjetljiv nos

Iako se kompjuteri konstantno unapređuju, ljudski je nos ipak nezamjenjiv. Naime, još uvijek ne postoji tehnologija koja bi tako detaljno mogla prenijeti ljudske osjećaje i reagirati takvom količinom dojmova kakvom mogu živci zaduženi za mirise. No, vrlo je važno da ljudski miris bude neiskvaren. Dakle, ovih šestero 'šnjofača' mora imati vrlo osjetljiv nos, ne smiju biti pušači ali ne smiju niti koristiti parfeme, kao niti kozmetiku koja prikriva mirise, poput gela za tuširanje ili različitih krema. Češnjak? Na to ne smiju ni pomisliti. No ima i jedna prednost, ukoliko su najmanje prehlađeni, ovi ljudi ne moraju dolaziti na posao.

Nema korištenja parfema, kozmetike, gela za tuširanje i krema. Češnjak? Niti pomisliti. Njihov šef tvrdi kako bi svatko mogao postati profesionalni šnjofer. 'Pravih kvalifikacija u biti nema. To bi bile: zainteresiranost, angažiranost za mirise, želja za poboljšanjem mirisa. Dobro je ako postoji određena praksa, posebice u kemijskom laboratoriju gdje se moglo osjetiti više mirisa', objašnjava Geiger. Doktor Ludwig Poll, primjerice, osim nosne tehnike radi i na kompjuterskim analizama. U principu ne postoji auto bez mirisa niti će ikada postojati, tvrde nam ovi stručnjaci. No bitno je mirise svesti na najmanju moguću mjeru, da budu što neutralniji.

Detalji, detalji...

Kada dobavljači od odobrenih materijala sklope pojedine dijelove, počinje novi krug testiranja. 'Kada je sve kako treba, slijedi idući korak. Dobavljači od tih različitih supstanci sastavljaju kompletni dio, a i u tom se procesu mogu pojaviti mirisi i isparavanja određenih ljepila ili kemijskih spojeva, te i tada kompletni dio testiramo u našoj komori na 65 stupnjeva. Ispitujemo i kakve je mirise poprimio zrak te kada je sve kako treba uvjereni smo da su naši materijali pogodni za interijer automobila', ističe Geiger.

Mješavine plinova nastalih u komori otkrivaju ponašanje materijala u raznim uvjetima. 'U našoj komori smo već proveli ispitivanje utjecaja zraka i sada ćemo tu mješavinu plinova detaljno ispitati. Naravno, sve to treba prekontrolirati i u automobilu. Obzirom da je riječ o kombinaciji različitih mirisa, dobrih mirisa koji u konačnici daju jedan dobar miris, no da bi bili sigurni, još jednom provjeravamo zrak u cijeloj kabini automobila', kaže Erika Seres iz Odjela za mirise.

Uživanje bez neugodnih mirisa

To izgleda ovako. Novi Audi prije izlaska na cestu već prolazi ekstremno zagrijavanje. 'Na kraju se unutrašnjost automobila više od četiri sata konstantno zagrijava na temperaturu od 65 stupnjeva. To se postiže senzorima smještenima na više mjesta izvan i unutar vozila. Nakon četiri sata, pomoću detektora ionizacije dobivamo podatke o zraku u kabini koje potom ispitujemo u laboratoriju', pojašnjava Albert Dietl, još jedan od stručnih 'nosonja'. No, ništa nije moguće bez ljudskih noseva.

Svaki je auto sastavljen od minimalno 500 različitih materijala. Kada bi svaki, ili samo petina njih, emitirala svoj miris, efekt bi mogao biti krajnje nemirisan, ili, jednostavno smrdljiv. 'U međuvremenu su i ostali proizvođači uveli tim za mirise, no rekao bih kako mi u Audiju, s praksom duljom od 20 godina, imamo najviše znanja i iskustva, najviše odgovora i najbolje temelje', kažu u Odjelu za mirise. Istraživanja su pokazala ukoliko u automobilu nisu dobri mirisi, putnici automatski zanemaruju komfor i ostale prednosti. I to je cilj ovih 'šnjofera'. Uživati u vožnji automobila, bez neugodnih mirisa.

Emisiju Automotiv pratite nedjeljom ujutro na programu Nove TV.

Povezane teme