Vanjske su promjene toliko opsežne da nitko, doista, ne bi trebao pomisliti kako je riječ o pukom redizajnu šeste generacije. Avangardni dizajn, koji mnogima nikako nije sjedao, dok je druge pak oduševljavao, sada je prilično ublažen, u skladu s aktualnom dizajnerskom filozofijom njemačke marke.
Možda i djeluje pomalo hladno i nemaštovito u odnosu na konkurente, no Nijemci definitivno znaju što i na koji način ponuditi svojim kupcima.
Čini se da izlazimo iz doba hladne digitalije
U kabini ipak veća sličnost sa starim modelom. Kokpit je tek minimalno redizajniran, a veća promjena odnosi se tek na uvođenje analognog sata na sredini kokpita. Pohvalno, jer izgleda da napokon, što se mjerenja vremena tiče, izlazimo iz doba hladne i uvijek jednake digitalije te se vraćamo osjetno toplijoj i ljepšoj analogiji, što nam je svakako nedostajalo u ovoj klasi.
Što se tiče klasičnih ocjena unutrašnjosti i ovdje je sve jasno. Ovo je tipičan Volkswagen, nenadmašna ergonomija, lijepo i temeljito izvedena završna obrada, masivna zvučna izolacija, uz moćan zvuk zatvaranja vrata, i dobri, iako ponegdje, nešto tvrđi materijali.
Volan odlično sjeda u rukama, sjedala pretvrda
Jako nam se svidio i novi volan. Idealnih je dimenzija, lijepo izgleda te, najvažnije, odlično sjeda u rukama. Komande, poput pokazivača smjera, brisača, klime ili radija, i dalje je najležernije paliti upravo u ovom automobilu, što pojedini konkurenti nikako ne mogu naučiti.
Jedina zamjerka mogla bi se uputiti na račun sjedala. Iako pružaju odličnu potporu i višestruku mogućnost namještanja - tako su u opremi Comfortline naslon i lumbalna potpora podesivi uz pomoć elektromotora, sjedala su za nijansu pretvrda. Doduše, to je subjektivna ocjena jednog test vozača dok je drugi upravo to istaknuo kao idealnu potporu za dulja putovanja. Sve, dakle, ovisi o onome što vole vaša leda.
Odlična zvučna izolacija i izvrstan, ali skuplji, automatski mjenjač
Kao i kod prethodnog modela, i nova generacija osvaja prostranošću. Nećemo reći najprostraniji u klasi, no među najizdašnijima svakako. I sprijeda i straga sjedi se ugodno, pa čak i ako ste iznadprosječnih gabarita. Što se prtljažnika tiče tu nema dvojbe, s impresivnih 565 litara Passat je i dalje rekorder klase. Rijetko će se pojaviti potreba za preklapanjem sjedala.
Ispod poklopca, a što drugo nego TDI. Najpoznatija kratica za dizelske motore, ovdje nudi 140 konja i 320 Nm, iz dvije litre obujma. Agregat je osjetno uglađeniji u odnosu na ne tako davne TDI-e, a dobrom, odnosno tihom osjećaju u kabini, znatno doprinosi i odlična zvučna izolacija. Ovaj je motor omiljen izbor kupaca no, nažalost, ne i DSG automatski mjenjač, koji je jednostavno savršen. Razlog izbjegavanja DSG-a je 20 tisuća kuna veća cijena u odnosu na klasični mjenjač, što je doista mnogo, no oni koji ga plate, sigurni smo, neće zažaliti.
Cijena prilagođena kriznim vremenima
Ovakvu je limuzinu neusporedivo bolje voziti s automatikom, a DSG će se, k tome, u suradnji sa Start-Stop sustavom, odužiti i mizernom potrošnjom, svega 6,5 litara na 100 kilometara.
Performanse su također vrlo dobre, nešto manje od 10 sekundi potrebno je za ubrzanje, uz maksimalnih 211 km/h.
I na koncu, cijena. Za Volkswagen uglavnom vrijedi konstatacija kako je skuplji od konkurenata, no novi se Passat prilagodio kriznim vremenima. Tako je osnovni model dostupan od 176 tisuća kuna, dok naš testni primjerak s DSG-om, prilično bogatim paketom opreme Comfortline i 9 tisuća kuna vrijednom dodatnom opremom, do registracije stoji 244 tisuće kuna. I više nego korektna ponuda za ono što nudi.