Usporedni test gradske vožnje, otvorene ceste i autoceste, tada je pokazao kako Prius može mirno spavati. I tako je bilo sve donedavno. Honda je, naime, s novim Insightom, odlučila ozbiljnije zakoračiti u svijet hibridnih vozila.
Da je glavna lovina novog Insighta upravo globalno popularni Prius, vidljivo je već po izgledu nove elektro-benzinske Honde. Gotovo istovjetan oblike karoserije ima samo jedan cilj, što manji otpor zraka. Jer u potrazi za mizernom potrošnjom, upravo aerodinamika igra ključnu ulogu.
Uz nesvakidašnji oblik, novi se Insight ističe prilično dobrim, rekli bi tipičnim Honda dizajnom. Agresivno, no bez pretjerivanja. I u kabini ista priča. Dapače, ovdje vam Japanci odmah daju do znanja da se vozite u nesvakidašnjem automobilu. Dizajn i većina rješenja poznata su iz Civica no ono što nas je iznenadilo, nažalost neugodno, je kvaliteta materijala.
Naime, ovako tvrdu i na pogled siromašnu plastiku, nismo već dugo vidjeli. Vidi se da Insight ponajprije puca na američko tržište. Šteta, jer je jeftina plastika pokvarila prilično korektan dojam o automobilu. Što se pak udobnosti i ponude prostora tiče, tu Insight zaslužuje visoke ocjene.
Iako dobar dio komponenti platforme i šasije dijeli s malenim Jazzom, što je jasno utjecalo na smanjene troškove razvoja, komfor je ipak uzoran. Poput Priusa, imate osjećaj da sjedite u većem automobilu. Insight je dugačak 4,4 metra, kao nova Astra, i sve centimetre prilično dobro iskorištava. Vidljivo je to i na prtljažniku, s impresivnih 408 litara.
Srce samog Insighta vjerojatno je ono što najviše zanima ljubitelje automobila. Japanski su se inženjeri odlučili za 1,3 litreni benzinski motor, snage 88 konja, kojem pomaže vrlo tanak, samo 3,5 centimetra širok, električni motor, smješten između benzinskog motora i mjenjača.
Razvija 14 konja uz 79 Nm dostupnih od nule. Ukupna snaga oba sustava iznosi 98 konja. Najbitnije je spomenuti kako ovdje nema nečujnog 'šuljanja' kao kod Priusa. Insight ne može voziti na struju, barem ne kada je pod opterećenjem, odnosno pod gasom. Ukoliko pustite gas, do brzine 50 km/h, slijedi vožnja na struju, a benzinski motor se gasi. Tijekom toga, elektromotor puni bateriju.
Elektrika pomaže i benzincu, no u suradnji s ne tako dobrim varijabilnim mjenjačem, imate dojam kao da vam nedostaje barem 30-ak konja. Insight se muči ne bi li dostigao putnu brzinu na autocesti, a buka zna biti izuzetno izražena.
Stoga je Insight ipak bolji za grad ili otvorenu cestu. I ondje pokazuje da može zaista malo trošiti. Uz Start-Stop sustav, koji gasi motor na semaforima, i poseban Econ gumb, kojim se reduciraju snaga i okretni moment za četiri posto, papučica gasa postaje manje osjetljiva, klima radi optimalnije, te sličnim izmjenama, potrošnja se može spustiti na svega 5 litara. Ali uz zaista opreznu vožnju. To je na razini jako štedljivog malenog dizelaša.
Ipak, pod uobičajenim opterećenjem, potrošnja je veća za litru, no i to je odličan rezultat. Dapače, među najboljim benzincima koje smo ikad testirali i zato Insightu najbolja ocjena na našem eko testu.
Testirani Hondin hibrid, s najboljom opremom stoji 181 tisuću kuna. Znatno jeftinije od Priusa ali i znatno jeftinijeg dojma u kabini, kao i bez Priusovog jakog oružja, uglađenosti i sjajne karakteristike - nečujne, potpuno električne vožnje. Dakle, tražite li najbolje od hibrida, onda Prius, a ako želite proći nešto jeftinije, a opet se hvaliti Eco-friendly automobilom, onda Insight.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.