Macan i Cayenne nisu jednostavno modeli s izraženim sportskim nasljeđem, nego su SUV-ovi, praktični, funkcionalni, svestrani – u slučaju Porschea i snažni.
Iz V8-biturba Cayenne izvlači 520 KS, Macan se mora snalaziti s dva cilindra manje te isporučuje „samo“ 400 KS. Snagu šalje preko sedmerostupanjskog mjenjača s dvije spojke na sva četiri kotača, Cayenne raspoređuje brojeve okretaja preko osmerostupanjskog automatskog mjenjača. Usto je Cayenne pola porcije raskošniji: za 300 kilograma veća masa (veliki Porsche ukupno je težak 2270 kilograma) raspoređuje se na duljinu od 4,86 metara – „manji“ Macan proteže se na više od 4,70 metara.
Da podsjetimo: Cayenne je u rodu sa SUV-om gornje klase VW Touaregom, dok Macan dijeli osnovu s terencem srednje klase Audijem Q5.
No, dosta teorije – kad imamo toliko vatre krećemo na trkaću stazu. Pritom su važne desetinke sekunde u zavojima i najveće brzine na ravnim dijelovima. Prema brojkama, Macan je odmah poražen. Međutim: nama to nije dovoljno, želimo to i osjetiti.
Krupniji brat je ispred, izlazu iz zavoja (zahvaljujući golemom okretnom momentu od 750 Nm) bolje ubrzava, što pokazuju i brojke pojedinih dionica staze. Na ravnim dijelovima Cayenne dostiže i veću maksimalnu brzinu. U dugim zavojima također je malo ispred lakšeg Macana. Njegove šire (295mm!) prednje gume nude ovdje više prianjanja.
Međutim, neovisno o našim izmjerenim vrijednostima - u laganijem Macanu užitak je veći. Vozilo spontanije i još izravnije upravlja, pri kočenju se doima iskrenijim. Usto (uz odgovarajuću konfiguraciju sustava nadzora) više snage odlazi na stražnje kotače pa je više blagih otklizavanja. Time se u malom SUV-u skriva više sportskog vozila, što je utjeha za gotovo dvije sekunde zaostatka.
Kad oko 2,3 tone težine praznog vozila zakoči, može postati vruće.
Hoće li ovdje izgorjeti više od 70.000 kuna? Naime, toliko stoje opcijski keramički kompozitni diskovi Porschea Cayenne. Bez brige: to je uobičajeno i masivnom SUV-u nimalo ne škodi. U svakom slučaju, učinak kočnica je odličan. Zaustavni put od 35,7 metara s brzine od 100 km/h – vrhunac klase.
Mali brat Macan može čak i bolje, zaustavlja se metar ranije. Općenito, Macan se ovdje pokazuje jako dobrim. Na trkaćoj stazi puše za vrat Cayenneu koji ima 120 KS više.
Tražite li ovdje praktičnost, iznenadit ćete se. Petmetarski brodovi, ali gotovo da nema dovoljno mjesta za petoro.
Velik poput dinosaura – u Cayenne bi trebalo stati više ljudi i prtljage nego u Macana. Ni slučajno! Čak 15 centimetara veća vanjska duljina u kabini se gotovo ne osjeti. Iako prtljažnik Cayennea prima više i teže (670 litara i 625 kg naspram 500 litara i 567 kg), Macan se lakše natovari do vrha, varijabilniji je i lakše ga je pretvoriti u mali kombi. Na stražnju klupi stanu po dva odrasla čovjeka, s trojicom u oba automobila postaje tijesno. Razlika u širini kabine samo je četiri centimetara. Sjedala i položaj sjedenja prvorazredni su i u Cayenneu i u Macanu. Bočne strane sjedala optimalno podupiru vozača.
Macan se na svojim velikim 21-inčnim kotačima kotrlja donekle tvrdo, ali u konačnici izglađuje neravnine. Zahvaljujući namjestivom ovjesu, sveukupno vozi jako udobno. Istodobno tiše bruji, do brzine od 160 izmjerili smo nisku buku u vožnji.
Voziti Porsche znači plaćati Porsche. U slučaju snažnih turba, ponajprije na benzinskoj crpki.
Turbo su vrhunski modeli – i glede cijene. Macan Turbo ne može se dobiti za manje od 898.000 kuna, za njegovog velikog brata s V8 motorom i turbom treba izdvojiti barem 1.486.000 kuna. Cijene testnih vozila još su i veće. S odgovarajućim opcijskim poboljšanjima poput namjestivog ovjesa Cayenne dolazi na iznos od oko 1.600.000 kuna.
Jasno je: već samu razliku od gotovo pola milijuna u osnovnoj opremi Cayenne ne može nadoknaditi boljim iskustvom. Održavanje velikog Porschea također više stoji. Za troškove goriva (izračunati na temelju testne potrošnje) vozač Cayennea mora godišnje izdvojiti 4.000 kuna više.
A tko – posve teoretski – vozi 100 kilometara punim gasom, ostat će bez daha. Pri stalnih 279 km/h Cayenne troši najviše 60,3 litre, Macan pri 266 km/h najviše 42,9 litara. Naravno, u stvarnosti je to gotovo neizvedivo.
ZAKLJUČAK
Macan gotovo da nije sporiji, ali je uzbudljiviji. Prednost Cayennea u veličini u svakidašnjoj uporabi ostaje teorija. Velika razlika u troškovima konačno potvrđuje: u ovom je dvoboju Macan Turbo bolji izbor. Povrh svega, ušteđeno je pola milijuna kuna.