Najavljen krajem 2011. godine, novi 208 Type R5 model predstavljen je na pariškom auto salonu gdje su posjetitelji mogli pasti oči na ovog relijaškog ljepotana. Konture i tehničke karakteristike novog 208 Type R5 modela dokaz su da je isti dostojan nasljednik u pravoj relijaškoj tradiciji Peugeota.
S karoserijom posebno dizajniranom za asfalt ali i mekše površine poput makadamskih cesta, novi 208 Type R5 natjecati će se u svojim prvim rally utrkama u drugoj polovici sljedeće godine kada će i krenuti u prodaju a cilj je naravno osvojiti pokoje domaće i međunarodno prvenstvo u nadolazećoj sezoni.
Kao začetnik vlastite klase, 207 Super 2000 model osvojio je sve što se moglo osvojiti te je nesumnjivo imao najbogatiji rezime u svojoj kategoriji. Nakupio je šest Intercontinental Rally Challenge naslova, brojne naslove na raznim domaćim natjecanjima i isto toliko pobjeda na natjecanjima diljem svijeta kao npr. u San Remu, Tour de Corse i Monte Carlu.
Prodano je ukupno 107 ovih vozila koja su stalnu adresu našla u zemljama poput Južnoafričke Republike, Belgije, Danske, Španjolske, Francuske, Mađarske, Italije, Poljske, Portugala, Češke i Velike Britanije gdje Peugeot ima svoja službena zastupništva. Vozači poput Thierrya Neuvillea i Krisa Meekea otkriveni su za volanom ovog automobila. Tako će i novi 208 Type R5 morati pokazati da je dostojan nasljednik 207 Super 2000.
Novi 208 Type R5 okoristio se svom stručnošću i iskustvom inženjera u Peugeot Sport odjelu koja su rezultat dugogodišnjeg rada i sudjelovanja u profesionalnom automobilističkom sportu. Pod ravnateljskom palicom Alexisa Avrila, tehničkog direktora u Peugeot Sportu, za razvoj novog 208 Type R5 modela zadužen je Bertrand Vallat, koji je radio i na razvoju 207 S2000 modela.
R5 kategorija sastoji se od vozila A kategorije koja su izrađena na osnovi serijskih proizvodnih vozila s minimalnom proizvodnom serijom od 25.000 vozila. FIA je formirala ovu kategoriju za nadolazeću sezonu 2013. s ciljem smanjivanja troškova izrade vozila ali i operativnih troškova. Stoga će tehnički propisi biti uvelike preuzeti iz S2000 klase što drugim riječima znači da će automobili R5 kategorije morati imati pogon na sva četiri kotača i 5-stupanjski sekvencijalni mjenjač dok neće smjeti imati središnji diferencijal i ovjes s dugim hodom. Isti je slučaj i s vanjskim obilježjima poput proširenog traga kotača, spojlera i povećanja lukova kotača s ciljem ugradnje 18-inčnih naplataka a ne bi smjeli zaboraviti ni minimalnu masu vozila od 1200 kg za makadam i asfalt kao što je to slučaj kod WRC-a.
Novi model razlikovati će se i po motoru. Naime, pod poklopcem će umjesto dosadašnjeg 2.0-litrenog atmosferca disati 1.6-litreni turbo motor snage oko 280 KS. Između ostalog, FIA je također postavila i maksimalnu cijenu za R5 modele čime prije poreza i davanja automobili ove kategorije neće smjeti koštati više od 180.000 eura.
Novi 208 Type R5 koristi se svim dobrobitima serijskog proizvodnog 208 modela što se točnije odnosi na masu vozila. Karoserija 208 modela oko 40 kg je lakša u odnosu na prethodni 207 model. Dimenzije automobila također su još jedna prednost Type R5 koji svojim dugim međuosovinskim razmakom pruža izvrsnu stabilnost šasije.
208 Type R5 tako ima velike ambicije. Dizajniran i proizveden u radionici Peugeot Sporta u Velizy-u, od kraja 2012. godine krenuti će u opsežna testiranja kako na asfaltu tako i na makadamskim površinama. Ta testiranja nastaviti će se tijekom cijelog radnog vijeka vozila s ciljem stalnog unapređivanja performansi i usluga kojima se garantira, u najmanju ruku, šansa za pobjedu u vrlo konkurentnom okruženju.
Novi 208 Type R5 u prodaju kreće u drugoj polovici 2013. godine a kako će se snaći u stvarnom svijetu vidjeti ćemo na natjecanjima najviše razine poput Intercontinental Rally Challenge-a, europskog prvenstva u reliju kao i brojnim domaćim natjecanjima.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.