Najdraža limuzinske jurilice

Napokon službeno – BMW M5!

Nekoliko mjeseci nakon što smo vidjeli pred-serijski model, stigle su službene fotografije i tehnički detalji o novom BMW-u M5.

Internet su preplavile službene fotografije nove generacije BMW M5. Kodnog naziva F10, novi M5 osvježenog izgleda i karoserijom obogaćenom raznim aerodinamičkim dodatcima, uobičajeno je službenog i ozbiljnog izgleda unatoč tomu što sportski agresivan karakter pršti iz svake njegove pore.

Prije gotovo 25 godina svijet je ugledao prvu pravu sportsku luksuznu limuzinu, pravog 'vuka u poslovnom ruhu'. Automobil koji je nudio vozno iskustvo luskuzne limuzine i upravljačke karakteristike visoko-performansnog sportskog automobila bilo je moguće opisati jednom jedinom, jedinstvenom modelskom oznakom – BMW M5.

U ožujku ove godine, kada je čovjek po imenu Chris Harris provozao novi M5 (tada pod tvorničkom oznakom F10), iz BMW-a nisu htjeli potvrditi kakva poboljšanja možemo očekivati vezano za twin-turbo V8 motor koji inače pogoni i X6M i X5M modele, ali su ipak priznali da će nova generacija M5 imati novi usisni i ispušni sustav.

Impozantni V10 agregat iz prethodnog M5 modela Bavarci su odlučili zamijeniti twin-turbo V8 motorom. Snaga je porasla na 560 KS, što je znatno povećanje u odnosu na prethodni E60 M5 s V10 motorom koji je proizvodio 507 KS, a sva silina V8 jedinice dostupna je pri 6.000 o/min (što je 1.750 okretaja niže nego kod V10 motora).

Okretni moment porastao je još više s prethodnih 520 Nm na čak 680 Nm što je sasvim dovoljno da pogura novi M5 do stotke za 4,4 sekunde (E60 M5 trebalo je 4,7 sekundi) a od 0 do 200 km/h ubrza za točno 13 sekundi. Snaga se na stražnje kotače prenosi putem 7-brzinskog mjenjača s dvije spojke.

Od dodatne opreme najvažniji dodatak su tehnički M-paket koji povećava maksimalnu brzinu s 250 km/h na 305 km/h te aktivni M-diferencijal s raspodjelom okretnog momenta.

Samim pogledom na fotografije možemo uočiti da je M5 vrlo poseban automobil sa svojim velikim usisnicima zraka na prednjoj masci, kvartetom ispušnih cijevi na stražnjem kraju i 20-inčnim naplatcima s Z-kategorijom guma.

Više detalja moći ćemo saznati sljedeći tjedan neposredno prije službenog predstavljanja novog M5 na M Festivalu. Za sada nam preostaje da uživamo u fotografijama nama najdraže limuzinske jurilice!