Napokon dobar Jaguar

Jaguar je službeno predstavio novi F-Type tijekom ekskluzivnog događaja koji je tvrtka organizirala u vrtu muzeja Auguste Rodina u Parizu.

Napokon pravi Jaguar! Novi sportski kabriolet s dvoja sjedala označava povratak tvrtke njenim korijenima pri čemu je prioritet ponovno stavljen na performanse, agilnost i uključenost vozača u samo vozno iskustvo.

F-Type je nasljednik duge sportske tradicije koja seže unatrag 75 godina tijekom kojih je luksuzni brend stvorio neke od najljepših, najuzbudljivijih i najpoželjnijih automobila ikada proizvedenih.

Filozofija kojom su se povodili Jaguarovi inženjeri tijekom rada na F-Type kabrioletu temelji se na stručnosti i iskustvu ove tvrtke u radu s aluminijem. Uz najnoviju interpretaciju Jaguarove čvrste i ultra-lake aluminijske arhitekture novi F-Type ima idealno uravnoteženu raspodjelu mase koja mu omogućava izvrsnu voznu dinamiku. Korištenjem CAE (Computer Aided Programs) tehnika, dizajneri su mogli posvetiti nevjerojatno veliku količinu pažnje i najmanjem detalju pa tako i razvoju novog i još lakšeg aluminijskog prednjeg pod-okvira.

Prilikom lansiranja novog kabrioleta na tržište isti će biti dostupan u tri varijante, F-Type, F-Type S i F-Type V8 S. Svaki će nuditi različitu izlaznu snagu koja dolazi iz benzinskog agregata potpomognutog super punjačem pri čemu svi motori imaju Start/Stop funkciju za maksimalno učinkovitu potrošnju goriva.

Novi 3.0-litreni V6 motor razvijen na temelju proizvođačevog nagrađivanog 5.0-litrenog V8 motora dostupan je u varijantama sa 340 KS i 380 KS a isti će pogoniti F-Type i F-Type S modele. U oba slučaja motor karakterizira rad u širokom rasponu okretaja i dinamičan karakter koji će ohrabriti entuzijastične vozače da istraže pun potencijal spomenute jedinice.

F-Type model sa V6 motorom sa 340 KS omogućiti će vozaču da do stotke ubrza za 5.3 sekunde dok je maksimalna brzina elektronički ograničena na 260 km/h uz emisije CO2 od 209 g/km. Oni koji se odluče za F-Type S varijantu sa 380 KS do 100km/h ubrzati će za 4.9 sekundi i postizati maksimalnu brzinu, također elektronički ograničenu, od 275 km/h dok su emisije CO2 u ovom slučaju 213 g/km.

Gore spomenutim V6 jedinicama pridružiti će se i novo-razvijen Jaguarov V8 motor koji dostavlja 495 KS i 625 Nm okretnog momenta a isti će se smjestiti pod poklopac F-Type V8 S modela. Uz nevjerojatan omjer okretnog momenta i mase vozila od 375 Nm po toni, V8 S model do stotke će ubrzati za 4.3 sekunde i nastaviti ubrzavati do elektronički ograničene maksimalne brzine od 300 km/h uz prateće emisije CO2 od 259 g/km.

F-Type dolazi opremljen s Quickshift mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa u kratkim omjerima što vozaču omogućava bolju kontrolu. V6 modeli također imaju i Launch Control funkciju koja optimizira ubrzanje od mrtve točke.

Povratkom svojim sportskim korijenima i tradiciji brenda, Jaguar se istovremeno okreće i budućnosti čemu u prilog ide asertivan dizajnerski jezik kojime su dizajneri namjerno htjeli potaknuti ljude da preispitaju uvriježena stajališta i mišljenja o dizajnu. Jaguarove automobile oduvijek je karakterizirala zaobljena i mišićava ali istovremeno jednostavna forma. F-Type u tom pogledu nije nikakva iznimka te njegov oblik definiraju dvije karakterne linije koje se protežu bokovima automobila.

Inspiraciju za dizajn novog F-Type kabrioleta dizajneri su pronašli u C-X16 konceptu predstavljenom prošle godine a isto je vidljivo u prednjem kraju F-Typea koji predstavlja svježu interpretaciju odvažno oblikovane, uglate Jaguarove rešetke hladnjaka koja prati linije poklopca motora s prepoznatljivom izbočinom koja ukazuje na performansni potencijal sportskog kabrioleta.

Prednji kraj estetski je naglašen Bi-Xenon svjetlosnim sklopovima s već neizostavnim LED dnevnim svjetlima. Na stražnjem kraju udomio se aktivni stražnji spojler koji se aktivira pri većim brzinama i primjenjuje 120 kg potisne sile. Stražnja svjetla izvedena kompletno u LED tehnologiji novi su dizajnerski element koji će definirati Jaguarove sportske automobile.

Želeći postići osjećaj maksimalne uključenosti vozača u vožnju i iskonske sportske performanse kod F-Typea, dizajneri su se odlučili na tzv. 'one-plus-one' konfiguraciju asimetričnog putničkog prostora. Sjedala su fizički odvojena središnjim grebenom koji se proteže cijelom dubinom kokpita a dodatan osjećaj odvojenosti postignut je korištenjem različitih materijala za vozačevu i suvozačevu stranu pri čemu je prva izvedena s većim naglaskom na tehničke elemente.

Povodeći se izgledom kokpita borbenih aviona, kontrolni elementi ergonomski su grupirani s prioritetom na njihovu funkciju. Aeronautička tema prepoznatljiva je i prema ručici 8-stupanjskog mjenjača koja podsjeća na joystick. Ventilatori zraka na gornjoj strani komandne ploče aktiviraju se samo kada vozač uključi klimu dok ostalo vrijeme ostaju diskretno skriveni od pogleda.

Novi Jaguar F-Type kabriolet biti će dostupan pri početnoj cijeni od 72.460 EUR, F-Type S koštati će 84.300 EUR dok će za F-Type V8 S biti potrebno izdvojiti najmanje99.880 EUR.

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.